obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Instellingen VOI Huawei modem
Michael
Beste Online gebruikers,

Heb wat problemen met mijn nieuwe Huawei HG655D modem.

Krijg op een of andere manier de VOI (telefonie) niet geactiveerd.

Met mijn Speed Touch modem van Thompson werkt alles prima, maar zodra ik het Huawei modem aansluit, is het gedaan met de telefonie (het internet en Wifi werken wel prima).

Via de documentatie van Online kom ik niet verder.

Nu heb ik online al gemaild wat de instellingen moeten zijn, maar eer die via de mail van online ga ontvangen weet ik niet (heb ze vrijdag 4 oktober gemailt, maar (nog) geen antwoord)????
Daarom probeer ik het eens langs deze weg.

Hopelijk kan iemand mij helpen met alle benodigde instellingen welke nodig zijn om het juist te laten werken.


Alvast bedankt,



Michael
 
Donpedro
Weet niet helemaal wat je bedoeld met VOI, of bedoel je daarmee VoIP?

Had je hiervoor een appart kastje die je aansloot via een netwerk kabel op je modem werkt dat inderdaad niet 'out of the box'.

Had zelf ook hier een probleem bij het aansluiten van mijn Gigaset N300A IP kasje waar 3 draadloze telefoons op aangesloten zijn.
De moeder telefoon gaf bij mij ook gelijk na aansluiten dat de provider aanmelding niet lukte.

De oplossing was door in het modem het vinkje onder Geavanceerd > NAT > SIP ALG ingeschakeld weg te halen en dan op toepassen te klikken.
Hierna melde mijn Gigaset basis alle providers netjes aan en werkt het probleemloos.

weet niet of mijn oplossing voor jouw probleem ook werk, maar is denk ik wel het proberen waard.
Donpedro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Michael
Beste Donpedro,

Bedoelde inderdaad VOIP.

Heb je advies opgevolgd, maar helaas werkte het niet.

Voorheen had ik een SpeedTouch modem van Thompsom en deze doet het gelukkig nog, maar is wel minder snel.

Zou iemand mij kunnen helpen aan alle instellingen, stap voor stap?

Hiermee bedoel ik "status" en dan alle submenu's, dan "basis"en weer alle submenu's enz.


Alvast bedankt, groet,


Michael
 
I R Baboon
Nou, zo eenvoudig is het niet.
VOIP gegevens worden automatisch van de config server gedownload als het modem een herstart doet.
Als jij geen telefonie hebt, is die server niet correct geconfigureerd of heeft geen config voor je modem.
Alleen Online (helpdesk) kan ervoor zorgen dat die bestanden aanwezig zijn op de server.
Je zal dan moeten bellen om dit te laten uitzoeken.

De enige uitzondering hierop is dat je nog te vroeg bent met het overgaan naar de Huawei.
Dan ga je bijvoorbeeld officieel pas over een week over naar het nieuwe contract/abo en dan is de die server nog niet klaar voor je.
Je zal dan moeten afwachten tot die datum van overgang/begin nieuw contract.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instellingen VOI Huawei modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie