obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Kan poorten niet openen hg655d
jellefctwente
haha, nu heb ik een probleem. 'Het upgraden van de firmware via een draadloze verbinding is niet mogelijk.', het is bij ons thuis erg lastig om de pc te verbinden via een kabel omdat router verwerkt is achter houten platen. dan moet ik alles los schroeven om de kabel te verbinden van router naar pc.

is er nog een andere oplossing hoe ik de poorten kan openen?
Gewijzigd door jellefctwente op 21 oktober 2013, 21:29
 
I R Baboon
Je schreef in post #1 dat je geen toegang kreeg tot je poort.
Hoe test je dat? Via een pc op je eigen netwerk?

Een firmware up- of downgrade zou ik even laten liggen tot dit uitgezocht is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jellefctwente
Ik test de poort via mijn eigen netwerk, maar mensen van buiten af kunnen de server ook niet joinen als ik de server aan heb.
 
jellefctwente
Sorry voor de dubbele post,

maar ik ben er weer ff mee bezig geweest om mijn mijn poorten los te krijgen, dit keer wel met succes maar op een andere manier.

Ik heb nu mijn portforwarding weggehaald, en de UPnP weer ingeschakeld. Ook heb ik de DMZ weer ingeschakeld.

Nu zegt hij dat de poorten wel los staan,

http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/48891/RP6lkG

maar het gekke is dat hij zegt dat alle poorten nu los staan dus ook 21 20 en ga zo maar door, dit is dus niet goed...Angry

ook is het raar dat hij de server ook niet aan krijgt.

http://www.afbeeldinguploaden.nl/photo/view/48892/QUyrahH

Ik kan wel op mijn eigen netwerk de server joinen maar van buiten af lukt dit niet..

(heb dus de UPnP weer uitgeschakeld en de DMZ ook maar weer weggehaald omdat dit niet goed is..)
 
I R Baboon
De DMZ gooit alles open. Daarom moet je daarmee voorzichtig mee omgaan. Goed dat je dat in gaten had.
Voor Windows systemen raad ik DMZ af.
Of je moet echt weten waar je mee bezig bent. Dus goede firewall plus virusscanner.

Ik zie dat PFportcheck gebruikt om de poort te testen.
Dat is goed. Veel betrouwbaarder dan een site.

Heb je die test met dat programma ook gedaan met alleen de poort regel actief? Dus zonder UPnP en DMZ?
En maak je gebruik van je WAN ip adres om een verbinding op te bouwen met de server?
Dat is niet mogelijk op je eigen interne netwerk. Daar kan je uitsluitend gebruik maken van je interne ip adres (192.168.1.xxx).

Ik denk dat je teveel aan het rommelen bent met de router. De firmware is niet bepaald bug vrij.
Dan gaat soms onverklaarbaar dingen mis die anders goed zouden gaan.
Vaak is het verstandig om na een aanpassing de router te herstarten. Heb je dat al eens gedaan?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jellefctwente
Ik heb de router al gereset, en weer de poort geprobeerd te openen bij 'poort toewijzing' maar ook zonder succes.
Ik heb de server ingesteld op het static ip 192.168.1.xxx .

Heb echt geen idee wat ik verkeerd doe of wat er verkeerd gaat, Think
 
I R Baboon
Hoe zit het met de firewall of beveiligingspakket op de pc?
Start de server op in beveiligde modus met netwerk. Tijdens booten [F8] ingedrukt houden.
En dan nog eens testen met PfPortcheck.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jellefctwente
Nu zijn de poorten wel open!, heb de pc opgestart in beveiligde modus daarna de poorten opnieuw ingevuld op de HG655d, en de server opgestart. vervolgens heb ik de port check gestaan en ze staan open!, hierna heb ik me pc opnieuw opgstard en ze staan nog steeds open!

Alleen heb ik nog 1 klein vraagje, als de mensen mijn server willen joinen moeten ze het ip 85.150.197.195 gebruiken, maar hoe komt het dat ik niet er in kan komen op 85.xxx.xxx.xxx, maar wel op 192.168.1.xxx ?

I R Baboon Heel erg bedankt! Thumbs Up
Gewijzigd door I R Baboon op 23 oktober 2013, 13:56
 
I R Baboon
Die functie om met je WAN ip adres te werken op je eigen verbinding heet NAT loopback.
Online heeft dit geblokkeerd in de Huawei met de nieuwe firmware.
Anders kon je dat via de console aanzetten.

Succes met je server! Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan poorten niet openen hg655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Inloggen webmail kan niet meer, ook niet via Outlook Helpdesk : 2 15 sep 2019
Advertentie