obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem defect?
Heisa
Het schijnen slechte modems te zijn.
Goedkoop natuurlijk.

Ik hoorde van de monteur van KPN dat de modems vaak stuk gaan en hij er steeds heen moet om de lijn te meten.
Knoeiwerk van online.

Volgende keer stekker eruit en zeggen dat het modem het niet doet. Geen lampje brandt (smoes)
Ze kunnen het modem dan niet bereiken en sturen meteen een ander.

Ik ben benieuwd welke modems allemaal compatible zijn met online?
 
I R Baboon
Kijk hier maar eens: Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Heisa
Bedankt ik ga het proberen .
 
CnC

Quote

Heisa schreef:

Het schijnen slechte modems te zijn.
Goedkoop natuurlijk.

Ik hoorde van de monteur van KPN dat de modems vaak stuk gaan en hij er steeds heen moet om de lijn te meten.
Knoeiwerk van online.

Volgende keer stekker eruit en zeggen dat het modem het niet doet. Geen lampje brandt (smoes)
Ze kunnen het modem dan niet bereiken en sturen meteen een ander.

Ik ben benieuwd welke modems allemaal compatible zijn met online?

Je hebt ook grote kans dat ze simpelweg een nieuwe poweradapter opsturen. De reden dat er eerst een monteur wordt gestuurd is om eventuele lijnproblemen uit te sluiten, het komt namelijk vaker voor dat de lijn niet werkt dan dat het modem defect raakt. Ze sturen soms zelfs een tweede externe monteur omdat de KPN monteurs er nogal een handje van hebben om meteen te roepen dat het modem defect is terwijl er toch echt iets mis is met de lijn.

Ook maken ze afspraken waarvoor ze niet op komen dagen, helaas...
 
Heisa
Mijn ervaring is anders. De monteur van KPN heb ik de meting zien doen en hij heeft meteen met Amsterdam gebeld met de technischedienst van Online.
4 dagen later had ik een modem wat nu na een week weer stuk is.
Nu doet de Wifi het niet meer.
1000 keer gereset.
Alles staat goe in het modem.
Gewoon rommel dus.
 
Heisa
Straks komt het 3e modem. :-)

M.i. deugt de software niet.
De hardware lijkt wel goed te zijn.

Laatste kans voor online.
 
CnC

Quote

Heisa schreef:

Mijn ervaring is anders. De monteur van KPN heb ik de meting zien doen en hij heeft meteen met Amsterdam gebeld met de technischedienst van Online.
4 dagen later had ik een modem wat nu na een week weer stuk is.
Nu doet de Wifi het niet meer.
1000 keer gereset.
Alles staat goe in het modem.
Gewoon rommel dus.

Amsterdam? Dat was niet Online, de technische dienst van Online zit in Den Haag. Weet je zeker dat het niet zijn eigen centrale was? Als Online de rapportage van de monteur krijgt en daaruit zou blijken dat het modem defect is dan geven ze de volgende dag het modem mee aan PostNL. Probleem is echter dat de monteurs niet zo vlot zijn met hun rapportage van bevindingen...
 
Heisa
Ik stond erbij toen de monteur belde.
Ik kreeg vrijwel meteen erna een email van online dat het modem binnen 5 dagen zou worden verstuurd.
De monteur kreeg van KPN een 020 nummer.
Ik was bij het gesprek.

In middels draait bij mij het derde modem binnen een maand en deze doet het al 2 dagen JOEPIE Clap
 
CnC

Quote

Heisa schreef:

Ik stond erbij toen de monteur belde.
Ik kreeg vrijwel meteen erna een email van online dat het modem binnen 5 dagen zou worden verstuurd.
De monteur kreeg van KPN een 020 nummer.
Ik was bij het gesprek.

In middels draait bij mij het derde modem binnen een maand en deze doet het al 2 dagen JOEPIE Clap

Interessant...
Online heeft namelijk niets in Amsterdam zitten. Daarbij kent Online geen mailtjes waarin de verzending van een vervangend modem wordt aangekondigd, enkel mailtjes met t&t code waarin staat dat het modem verzonden is en met een t&t code waarmee je deze zending kunt volgen.
Daarnaast ontving jij zaterdag een modem welke op zondag al 2 dagen werkt.

Erg interessant...
 
Heisa
Het tweede modem werkte wel aalleen de wifi lag er vrijwel meteen uit.

Het derde modem ontving ik op zaterdag en het werkt dus.

Wel goed lezen online medewerker.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem defect?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie