obey-robots.txt
09 December 2016, 20:14
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Toch wel of niet landelijke dekking Family ??

thaGenius32
Weet iemand hier al wat meer over ???
Ik las in een topic het volgende :

Ik ben hier nieuw maar de antwoorden op jou vraag kloppen niet. Orange kan vanaaf begin februari 2007 landelijke dekking gaan garanderen. Ze zijn hier momenteel in onderhandeling met KPN daar over. Ik heb zelf nu ook Orange op mijn adres maar binnenkort ga ik dus verhuizen naar waar ze het nog niet hebben en ik heb inmiddels door meerdere helpdesk medewerkers te bevestiging gekregen dat ze dit probleem begin februari 2007 op kunnen gaan lossen. Ik kan mij namelijk ook helemaal invinden in het probleem, wel landelijke reclame maar geen landelijke dekking. Gelukkig werkt Wanadoo/Orange nu aan dit probleem. En het verhaal van zoveel aansluitingen op een kast is deels waar maar klopt in veel gevallen niet.

Jammer dat je nergens anders informatie hierover kunt vinden.. En als klant vind ik dat je best wel op de hoogte mag zijn van eventuele onderhandelingen ofzo..

Ik wacht al veel te lang om overgezet te worden naar Family...
Ik hoop een 1 positieve reactie van jullie zodat ik toch bij Orange kan blijven..

voor de rest ben ik dik tevreden..
Telefonie werkt goed, stabiele verbinding,Livebox ook nooit problemen mee..

maar nog steeds wel een lage snelheid 1024/512 voor 34,95 per maand.
Wacht nu al een lange tijd op de Family..

Richard
Het zou natuurlijk wel fijn zijn als dat verhaal inderdaad waar is. Maar dat zou iemand van binnen Orange alleen kunnen bevestigen of iemand die daar bekende heeft zitten.

Het laatste wat ik hier hoorde is dat Orange voorlopig even geen uitbreidingen doet aan het netwerk en de infrastructuur.
Kan zijn dat ze met "voorlopig" bedoelen tot begin 2007, maarja da's koffiedik kijken.

Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd naar het antwoord op jouw vraag.

Greetings, Richard.

thaGenius32
Jep...
Eind 2005/begin 2006 heb ik contact gehad met de helpdesk van wanadoo. 1 helpdeskmedewerker wist niet of iedereen over gezet zou worden. De ander zei dat het niet zo lang meer kon duren en ik binnen aanzienelijke tijd wordt overgezet...

Het afgelopen jaar nog meerdere malen gevraagd aan de helpdesk maar niemand kan wat vertellen...

Best wel frustrerend dat mijn kameraad die een klein stukje verderop woont wel Family heeft. Die zit net op een andere centrale Sad
Ik denk dat ik zelf maar een lijntje ga trekken naar die centrale.. Grin
hehehehehe...

Maar ja.. mijn contract loopt december af dus ik wil eigenlijks wel een beslissing nemen..
Of blijven bij Orange of overstappen naar een concurent..

En dan de vraag welke concurent ?

Richard
Hmz... welke concurrent kan ik je wel een tip geven als je graag een goede newsserver erbij hebt, maar die is wel iets duurder.
Maar ik wacht eerst nog even andere antwoorden af, want volgens mij hebben we een paar mensen op het forum die wel wat connecties hebben bij Orange.Smile
Greetings, Richard.

Puma
KPN is de infrastructuur radicaal aan het veranderen (alles verglazen tot aan de wijkkasten) onlangs heeft KPN accoord gegeven om hun All-IP netwerk vrij te geven voor andere DSL leveranciers.

Het is dus wel mogelijk dat Orange gaat uitbereiden, maar even landelijk dekking doe je niet 1,2,3. Daar gaan maanden overheen. Overigens is het niet meer noodzakelijk om straks met een All-IP netwerk in elke stad/dorp een centrale(s) te modernisen/onderhouden.

Tijdens mijn stage bij KPN, kreeg ik het volgende te horen.

"in elke stad/dorp, komt er een UMTS mast met daaronder een kast gevoed door glasvezel, vanuit daar lopen weer de traditionele koper kabels naar de huizen toe (waar nu dus een centrale staat wat deels uit analoge apparatuur bestaat zoals PSTN kasten). Glaskast is weer verbonden met een andere glaskast etc en uiteindelijk komen ze allemaal uit in 1 gigantische moedercentrale ergens in Nederland, volledig van glasvezel en digitaal (All-IP)"
UMTS staat er verder los van het All-IP netwerk, ze plaatsen een UMTS mast, om ook nieuwe mobiele diensten aan te kunnen bieden.

Alle huidige centrales (zo rond de 1500) kunnen dus allemaal sluiten.

Momenteel is Orange's netwerk voor 53% dekkend. Willen de dus 100% dekking krijgen, dan moeten in minimaal 1500 DSLAM kasten in de centrales plaatsen, bij een middelgrote stad/dorp staan er al gauw 2 DSLAM's. Amsterdam alleen telt al 14 centrales en reken er maar op dat er per centrale minimaal 2 staat.

Zo'n DSLAM kan natuurlijk niet onbeperkt aantal mensen aansluiten, daarom moet je op een gegeven moment uitbereiden. KPN heeft bijvoorbeeld in Nijverdal 6 DSLAM's staan, omdat er zoveel mensen via KPN Internetten.
Gewijzigd door Puma op 21 oktober 2006, 02:00

thaGenius32
Ik twijfel een beetje tussen UPC en Speedlinq.

Speedlinq heeft hoge snelheid voor een laag bedrag, maar vertrouw ik niet echt. Lees nare dingen over Speedlinq.

UPC. langzamere snelheid maar voelt wel meer vertrouwd aan. en voordeel is heb dan geen KPN lijn meer nodig..

voor de rest zou ik het niet weten...

Altijd moelijk om over te stappen.. Ze gooien je kapot met aanbiedingen.. Maar welke provider is nu echt goed voor een bedrag van ongeveer 35 euro Frown

thaGenius32
KPN is de infrastructuur radicaal aan het veranderen (alles verglazen tot aan de wijkkasten) onlangs is er accoord gegeven om KPN's All-IP netwerk vrij te geven voor andere DSL leveranciers.

Het is dus wel mogelijk dat Orange gaat uitbereiden, maar even landelijk dekking doe je niet 1,2,3. Daar gaan maanden overheen.

momenteel is Orange's netwerk voor 53% dekkend.

ja dat is waar.. het is natuurlijk een hele operatie Cool
Laat ze maar bij mij beginnen dan :p hehehehehe...

Ok bedankt voor de reacties tot zover... Wink
(Op dit late tijdstip)

Richard
Tja klopt, voor 35 euro als je UPC kan krijgen is dat misschien wel goed. Ik heb zelf heel goede ervaringen met Tweakdsl, maar zoals gezegd is die wel iets duurder en je blijft je telefoonlijn houden.
Maar totaal -geen- beperkingen en een eigen zeer snelle newsserver.

Greetings, Richard.

thaGenius32
Vadaag ben ik opgebeld door een medewerker van Orange. Heeft me keurig ingelicht hoe de sitiuatie is op dit moment. Zoals ik het begrepen heb volgt er tussen nu en 3 weken een besluit betreft landelijke dekking. De verwachting is dat dit geen problemen gaat geven en alle orange adsl abbonementen gefaseerd worden overgezet. Kon me niet vertellen waar ze gaan beginnen maar ik ben verders dik tevreden over de helpdeskmedewerker. Beleefd en nam de tijd voor me.

Keurig Wink

Richard
Ah kijk aan, daar kunnen we tenminste iets mee, dus over een week of 3 een besluit.
Mooi, bedankt voor de info!

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toch wel of niet landelijke dekking Family ??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing 9 14 oktober 2016, 20:35
welke keuze? online+ tv of toch blijven bij Telfort Huawei configuratie en problemen 4 02 oktober 2016, 11:56
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:54:31
| Wanabo01:40:09
| SterkeJerke02:33:29
| jms31903:29:07
| gvmelle05:20:54
| MBroertjes05:40:10
| dutch flash09:02:24
| Franx11:49:55
| Lutz13:21:01
| Johan420:04:02
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.