obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig
xovox
Hoi,

Word er knettergek van. Vanaf het begin dat ik internet bij online heb (30mb/s) steeds wegvallen verbinding. En ja hoor....net als je weer eens met een toernooi bezig bent op hoog niveau, grrrrrrr.

Vanaf de start met online al bezig met melden en krijg het gevoel aan het lijntje gehouden te worden.

Helpdesk 1: kabels vervangen....al gedaan, ze waren reeds goed!
Helpdesk 2: isra niet goed, stekkers en kabel vervangen...al gedaan, was prima al!
Helpdesk 3: meten ineens vage fouten op de lijn, weer isra nakijken en kabels voor modem....
Helpdesk 4: Modem opsturen.....oude modem was hetzelfde probleem en nu dus weer uitvallen.
Helpdesk 5: lijn perfect...kabels na modem vervangen.....zucht....
Helpdesk 6: lijn perfect, geen uitval gemeten, isra in slaapkamer niet goed.....ik heb geen isra in slaapkamer mevrouw! Echt waar mevrouw! Deze zit in de woonkamer! Ja, dat weet ik zeker, want ik werk al ca. 20 jaar in de telecom....zucht....
Helpdesk 7: lijn perfect en eindelijk iemand die het serieus neemt om een monteur aan te sturen voor huisbezoek...YES!!!!

Nu maar hopen dat het snel wordt opgelost.....wat heb ik een spijt overgestapt te zijn.
 
davith
Is het niet de adapter die vervangen moet worden, want ik had dit geval ook een tijdje geleden gehad en ik vroeg om een nieuwe adapter en sindsdien is het niet meer uitgevallen Het kanWink

groetjes
Een luchtballon
 
xovox
Zelf denk ik dat het in de TxRx zit.
 
Lutz
Wat tonen de lampjes van het modem tijdens de uitval?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
CnC

Quote

xovox schreef:

Hoi,

Word er knettergek van. Vanaf het begin dat ik internet bij online heb (30mb/s) steeds wegvallen verbinding. En ja hoor....net als je weer eens met een toernooi bezig bent op hoog niveau, grrrrrrr.

Vanaf de start met online al bezig met melden en krijg het gevoel aan het lijntje gehouden te worden.

Helpdesk 1: kabels vervangen....al gedaan, ze waren reeds goed!
Helpdesk 2: isra niet goed, stekkers en kabel vervangen...al gedaan, was prima al!
Helpdesk 3: meten ineens vage fouten op de lijn, weer isra nakijken en kabels voor modem....
Helpdesk 4: Modem opsturen.....oude modem was hetzelfde probleem en nu dus weer uitvallen.
Helpdesk 5: lijn perfect...kabels na modem vervangen.....zucht....
Helpdesk 6: lijn perfect, geen uitval gemeten, isra in slaapkamer niet goed.....ik heb geen isra in slaapkamer mevrouw! Echt waar mevrouw! Deze zit in de woonkamer! Ja, dat weet ik zeker, want ik werk al ca. 20 jaar in de telecom....zucht....
Helpdesk 7: lijn perfect en eindelijk iemand die het serieus neemt om een monteur aan te sturen voor huisbezoek...YES!!!!

Nu maar hopen dat het snel wordt opgelost.....wat heb ik een spijt overgestapt te zijn.

Aangezien je al ca. 20 jaar in de telecom werkt weet je wat het verschil tussen een israpunt en een wcd is? De klantenservice zoekt namelijk in de database van KPN op waar zij bij oplevering van het pand het israpunt hebben aangebracht.

Ik vraag dit omdat de problemen die jij beschrijft precies passen in een situatie waarbij de bekabeling vanaf israpunt naar modem te lang is (lees: modem hangt aan wcd ipv israpunt). Daarbij zullen de meeste monteurs, als voorgaande het geval is, onverrichte zaken rechtsomkeert maken en je een rekening á €90,- voor de voorrijkosten opsturen.

Dus wees er zeker van dat het modem aan de juiste aansluiting hangt. Je kunt het heel makkelijk checken door de/het wcd/israpunt open te schroeven en te kijken of je a. daadwerkelijk twee aderparen ziet bestaande uit rood-blauw en oranje-wit (uitzonderingen zoals een stap 58 daargelaten) en b. of die aders hun oorsprong hebben uit een dikke blauwe (of héél soms een grijze) kabel. Is dit het geval?
 
xovox
Ik lul maar wat Bye-happy
 
CnC

Quote

xovox schreef:

Ik lul maar wat Bye-happy

Dat dacht ik al Wink
 
Lutz
Heren,

kunnen jullie een beetje terug gaan naar het topic? Dit is niet echt als kletsclub bedoelt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Dutchman30
Hallo iedereen , dit probleem heb ik dus ook

30mb "supersnel internet"
Na paar keer een "test" gedaan te hebben ... kom ik daar helemaal niet eens aan!
Resultaten Speed test : Tussen de 4.50mb Download en 6.88mb Download , 0.87 upload

Ik heb dit probleem al zo'n 6 a 7 maanden , en krijg het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt bij online.nl

Ik heb het met Bekabeling ( Wifi ook maar Wifi is niet zo'n probleem , heb ik niet echt nodig, is uit te zetten )
het gaat me meer om bekabeld.

Mijn modem/router , zit Niet in de gangkast ( waar het Israpunt zit )
Mijn Modem/router is dan ook niet aangesloten op het Israpunt , Aangezien mijn medebewoner daarop al is aangesloten
En heb geen isra punt in slaapkamer (Slaapkamer?? Ik woon in een appartement )

Helpdesk opgebeld: Gevraagd voor monteur, komen niet bij je thuis langs kreeg ik te horen.
Helpdesk weer opgebeld: Kabels enz vervangen van me router/modem ( waren al nieuw )
Helpdesk weer opgebeld , waarbij hun zeiden: Meneer we willen dat U opschrijft op Welke tijden de verbinding weg viel , dat U de tijden daarbij opschrijft en wat U aan het doen was , en wat de foutmeldingen waren , en over een paar dagen terug belt.

Uit ergenis Heb ik nu zo'n 4 A4tjes vol met tijden , foutmeldingen , waarschuwingen enz,
Meest voorkomende foutmelding om de 15 a 20 min : Niet verbonden, Geen verbinding beschikbaar ( Zo'n leuk geel uitroepteken rechtsonder in scherm ) , Leuk joh Als je world of warcraft aan het doen ben tijdens Raids -.-

Misschien iemand ideeën of tips? of wat kan ik hier nog meer aan doen?
 
Dutchman30

Quote

Dutchman30 schreef:

Hallo iedereen , dit probleem heb ik dus ook

30mb "supersnel internet"
Na paar keer een "test" gedaan te hebben ... kom ik daar helemaal niet eens aan!
Resultaten Speed test : Tussen de 4.50mb Download en 6.88mb Download , 0.87 upload

Ik heb dit probleem al zo'n 6 a 7 maanden , en krijg het idee dat ik aan het lijntje gehouden wordt bij online.nl

Ik heb het met Bekabeling ( Wifi ook maar Wifi is niet zo'n probleem , heb ik niet echt nodig, is uit te zetten )
het gaat me meer om bekabeld.

Mijn modem/router , zit Niet in de gangkast ( waar het Israpunt zit )
Mijn Modem/router is dan ook niet aangesloten op het Israpunt , Aangezien mijn medebewoner daarop al is aangesloten
En heb geen isra punt in slaapkamer (Slaapkamer?? Ik woon in een appartement )

Helpdesk opgebeld: Gevraagd voor monteur, komen niet bij je thuis langs kreeg ik te horen.
Helpdesk weer opgebeld: Kabels enz vervangen van me router/modem ( waren al nieuw )
Helpdesk weer opgebeld , waarbij hun zeiden: Meneer we willen dat U opschrijft op Welke tijden de verbinding weg viel , dat U de tijden daarbij opschrijft en wat U aan het doen was , en wat de foutmeldingen waren , en over een paar dagen terug belt.

Uit ergenis Heb ik nu zo'n 4 A4tjes vol met tijden , foutmeldingen , waarschuwingen enz,
Meest voorkomende foutmelding om de 15 a 20 min : Niet verbonden, Geen verbinding beschikbaar ( Zo'n leuk geel uitroepteken rechtsonder in scherm ) , Leuk joh Als je world of warcraft aan het doen ben tijdens Raids -.-

Misschien iemand ideeën of tips? of wat kan ik hier nog meer aan doen?


P.s lampjes op modem/router blijven groen, in de log van m'n HUAWEI modem is niks te vinden dat ik "Disconnected" ben geweest.
enkel Deze melding krijg ik té vaak te zien , en wordt daardoor van mijn internetverbinding gegooid..

2014-02-12 16:24:00 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=5c:7d:5e:db:05:95:78:fe:3d:a3:9f:c2:08:00 SRC=183.94.213.174 DST=85.150.80.247 LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=103 ID=256 PROTO=TCP SPT=6000 DPT=1433 WINDOW=16384 RES=0x00 SYN URGP=0

2014-02-12 16:20:46 Kernel Warning klog 104 104\x3c1\x3e Intrusion -\x3e IN=nas_a1_0 OUT= MAC=5c:7d:5e:db:05:95:78:fe:3d:a3:9f:c2:08:00 SRC=89.105.159.212 DST=85.150.80.247 LEN=48 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=117 ID=24223 PROTO=TCP SPT=8597 DPT=25 WINDOW=65535 RES=0x00 SYN URGP=0

Zoals je ziet is het om de 4 minuten +/-

Ik heb gekeken welk MAC adres dat dat is , en blijkt dat het het HUAWEI modem is.
Ik heb verder rond gesnuffeld op internet en kwam uiteindelijk op een website , en daar gaf iemand al antwoord op mijn vraag..

Hi,

There is probably something wrong with (some) of Huawei HG655D modems, I suspect. Mine crashes on a daily bases, now. This for the last few days. Before it crashed only weekly.

I think now that every line of kernel warning is a problem with the connectivity. I'd like to try a firmware update, but none is available on the site of Huawei, international or regional. Also no info about this problem.

So I think you should contact whoever it is where you aquired this modem from. Your provider, or shop. Or else there is a telephone number you can call.

.......

Firmware update heb ik zelf inmiddels geupdate, maar geen verbetering..
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet regelmatig uitval...vanaf start al bezig', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie