obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Plotseling trager internet
MJKronenberg
Hallo,

We hebben hier een Huawei HG655d modem en ons internet is plots fors verminderd.
We hebben geen idee hoe dit zo is gekomen, hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.
Hier zijn wat statistieken van de modeminstellingen:

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 3 Dagen 23:22:39

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 535
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 1760
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.3
Downstream SNR (dCool 17.7
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.1
Upstream CRC fouten 377323
Downstream CRC fouten 259857
Upstream FEC errors 461267
Downstream FEC errors 21130162

Ik heb zelf het idee dat het aantal CRC en FEC fouten erg hoog zijn.
 
MJKronenberg
Verder een speedtest van speedtest.net:
http://www.speedtest.net/my-result/3154804004
 
Lutz
Schakel het modem uit, waccht een minut of langer, en zet het weer aan. Uitzetten gaat heel makkelijk: stekker uit de stopcontact halen.

Wordt het dan weer beter?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
CnC

Quote

MJKronenberg schreef:

Hallo,

We hebben hier een Huawei HG655d modem en ons internet is plots fors verminderd.
We hebben geen idee hoe dit zo is gekomen, hopelijk kunnen jullie hierbij helpen.
Hier zijn wat statistieken van de modeminstellingen:

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 3 Dagen 23:22:39

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 535
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 1760
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.3
Downstream SNR (dCool 17.7
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.1
Upstream CRC fouten 377323
Downstream CRC fouten 259857
Upstream FEC errors 461267
Downstream FEC errors 21130162

Ik heb zelf het idee dat het aantal CRC en FEC fouten erg hoog zijn.


Wat was de snelheid die je had? Want op basis van je PC is de afstand tussen jou en de wijkcentrale 3,5 tot dik 4km en dan zou die snelheid die je behaald wel kloppen. Al moet ik je nageven dat de upload verdubbeld mag worden (op basis van je intrainwaardes).
 
MJKronenberg
Na de reset:

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 879
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 3958
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 8.9
Downstream SNR (dCool 8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.4
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.2
Upstream CRC fouten 274
Downstream CRC fouten 6002
Upstream FEC errors 168078
Downstream FEC errors 175560

Nu vraag ik me nog steeds af waarom we theoretisch gezien 16000 kbit/s missen. Althans dat neem ik aan gezien een contract voor 20 mbit/s. Mocht dat niet kloppen dan zou ik graag willen weten hoe dat zit, gewoon ter info.

M.v.g.
 
Lutz
Gezien je downloadsnelheden heb je een onstabiel lijn.

Ga eens naar http://www.bbned.nl/netwerk/postcode...tcodecheck en bepaal je maximale downloadsnelheid voor adsl2+. Post het resultaat hier.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Ik vraag mij af waarom er toch vaak gedacht wordt dat men een verbinding heeft VAN 20 Mbps.
Als men een ADSL2+ abonnement heeft van 20 Mbps dan is dat TOT 20 Mbps en dat is toch een groot verschil.
Die 20 Mbps wat men maximaal kan krijgen hangt af van hoever je van de wijkcentrale af zit en uiteraard ook van de bekabeling waarmee je apparatuur op de juiste manier is aangesloten.
CnC gaf ook al aan dat je volgens de gegevens behoorlijk ver van de wijkcentrale zit waardoor je nooit die maximale snelheid kan krijgen.
 
request
Ik zal het anders stellen.
Je neemt een 20Mb abonnement, maar door de afstand tot de centrale lukt het maar om 4Mb te krijgen.
begrijpelijk in dit geval en d.m.v. een postcode check in een prematuur stadium vast te stellen.
Dan zouden ze je geen 20Mb abonnement moeten verkopen, maar een 10Mb abonnement, want ze kunnen je toch niet meer leveren.
Of zie ik dat nu verkeerd ?
 
Tiger
@request,
Op de site van Online zie ik geen 20 Mbps abonnement meer staan wel 1 van 10, 30, en 50 Mbps.

Voor de abonnementen staat een item vermeld INTERNET met als 1e internetsnelheid zie hieronder.


Internetsnelheid

Bij Snel internet heb je 1MB upload. Bij Supersnel 3MB upload en bij Ultrasnel 5MB upload snelheid.

De internetsnelheden die wij weergeven zijn de maximale up- en downloadcapaciteit van de verbinding. De snelheden die voor u gelden kunnen lager uitvallen. Uw werkelijke internetsnelheid hangt af van de volgende factoren:
•De locatie van uw woning ten opzichte van de wijkcentrale,
•De capaciteit van de servers waarvan u een bestand wilt ontvangen,
•De drukte op het internet,
•De plaats van uw draadloos modem thuis,
•Het aantal met internet verbonden apparaten in uw huis,
•De leeftijd, netwerkkaart, instellingen en software van uw computer(s).

Ik denk dat veel mensen vergeten wat die internetsnelheid inhoud en daardoor denken dat ze die snelheid ook daadwerkelijk krijgen.
Maar geen enkele provider kan garanderen dat je ook daadwerkelijk die snelheid krijgt want dat hangt uiteraard af van het bovenstaande misschien dat dit dan iets duidelijker is.
 
request
Het spijtige is:

Ik stap over binnen Online naar de huidige Supersnel 30Mb download en 3Mb upload.
En krijg gemiddeld 10Mb download en 0,85Mb upload met diverse tests.

Was het dan niet verstandiger om een Snel Internet 10Mb en upload 1Mb te kiezen of pakt dat nog slechter uit, want meer kunnen ze blijkbaar niet leveren ?


PS 1800meter van de centrale
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Plotseling trager internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie