obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Plotseling trager internet
Tiger

Quote

request schreef:

Het spijtige is:

Ik stap over binnen Online naar de huidige Supersnel 30Mb download en 3Mb upload.
En krijg gemiddeld 10Mb download en 0,85Mb upload met diverse tests.

Was het dan niet verstandiger om een Snel Internet 10Mb en upload 1Mb te kiezen of pakt dat nog slechter uit, want meer kunnen ze blijkbaar niet leveren ?


PS 1800meter van de centrale

Het spijtige is dat je toch niet goed leest.
Wat men aangeeft is de maximale down en upload en ook het aantal factoren die dat kunnen beinvloeden.
 
request
Dat is net het zelfde als naar de slager gaan voor een aanbieding:

1kg biefstuk voor € 35,- Waarop de slager zegt; "helaas heb ik voor u nog maar 400gram biefstuk voor u liggen, maar dat kost voor u hetzelfde als 1kg, want daar vroeg u om ".

Als men weet dat men aan mij maar maximaal 10Mb Download en 0,8Mb Upload kan leveren. Verkoop mij dan het Snel Internet 10Mb en Upload 1Mb en niet een Supersnel Internet 30Mb/3Mb pakket.
 
Tiger

Quote

request schreef:

Dat is net het zelfde als naar de slager gaan voor een aanbieding:

1kg biefstuk voor € 35,- Waarop de slager zegt; "helaas heb ik voor u nog maar 400gram biefstuk voor u liggen, maar dat kost voor u hetzelfde als 1kg, want daar vroeg u om ".

Als men weet dat men aan mij maar maximaal 10Mb Download en 0,8Mb Upload kan leveren. Verkoop mij dan het Snel Internet 10Mb en Upload 1Mb en niet een Supersnel Internet 30Mb/3Mb pakket.


Dat is gewoon pure onzin waar jij nu mee aankomt en dat slaat nergens op maar volgens mij begrijp jij het gewoon niet dus lees nog maar eens goed

De internetsnelheden die wij weergeven zijn de maximale up- en downloadcapaciteit van de verbinding. De snelheden die voor u gelden kunnen lager uitvallen. Uw werkelijke internetsnelheid hangt af van de volgende factoren:

•De locatie van uw woning ten opzichte van de wijkcentrale,
•De capaciteit van de servers waarvan u een bestand wilt ontvangen,
•De drukte op het internet,
•De plaats van uw draadloos modem thuis,
•Het aantal met internet verbonden apparaten in uw huis,
•De leeftijd, netwerkkaart, instellingen en software van uw computer(s).

Ik denk dat veel mensen vergeten wat die internetsnelheid inhoud en daardoor denken dat ze die snelheid ook daadwerkelijk krijgen.
Maar geen enkele provider kan garanderen dat je ook daadwerkelijk die snelheid krijgt want dat hangt uiteraard af van het bovenstaande misschien dat dit dan iets duidelijker is.
 
request
Dat het daadwerkelijk geleverde afhankelijk is van (met name de afstand tot de centrale) factoren is mij volledig duidelijk.
Dit kan de provider ook zien van te voren d.m.v. bijvoorbeeld een BBnet check op postcode.

Maar wat mij verbaasd/stoort is, dat als je ziet dat op mijn postcode maximaal 10Mb down en 1Mb up geleverd kan worden er een 30Mb of 50Mb abonnement aangeboden kan worden terwijl dit dus volledig overbodig is, niet nagekomen kan worden en dus kostentechnisch natuurlijk helemaal scheef loopt.

Dus je wil zeggen dat je als provider weg komt met het aanbieden van het duurste pakket van bv. 100Mb en er dan mee wegkomt door te zeggen dat in de kleine lettertjes staat dat het afhangt van factoren, waardoor het maar 10% van het beoogde oplevert. Dan doe je toch een postcodecheck en een op maat voorstel wat je aan de klant kan en gaat leveren.

Of zijn we zover afgestompt dat we dit (blijkbaar jij dus ook) normaal vinden ?

Op mijn adres is dan een 10Mb abo dus afdoende en men kan dit dan ook 100% leveren. Dan ga je toch niet meer betalen voor een 30Mb abonnement voor wat je niet kan gebruiken ?
 
request
Even ter verduidelijking, wat bekend is (ook bij Online)
Op de door u opgegeven postcode en huisnummer zijn de volgende diensten over ons netwerk beschikbaar:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
ADSL2+ BBned ATM DSL 12Mb/1Mb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
B-SDSL BBned ATM DSL (IMA/4WIRE) 9.2Mb/9.2Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 10Mb/10Mb

Wijkcentrale
Naam:Castricum
Code:Cas
Afstand:± 1770 meter
 
Tiger
Ook even ter verduidelijking het aantal factoren waar de verbinding van afhankelijk is stond NIET in kleine lettertjes maar DUIDELIJK op de site dus met dat argument kom je niet weg.

En wat mij verder verbaasd is dat je nu wel hebt gekeken wat op je postcode geleverd kan worden.
Als je dat van tevoren had gedaan kon je toch weten dat dat de maximale haalbare snelheden waren.

Dit betekent gewoon dat je niet blindelings iets moet bestellen maar wel even moet checken wat je zelf wilt en of dit inderdaad ook in redelijkheid haalbaar is.

Van de andere kant is het ook zo dat je krijgt wat je vraagt en ik vindt het naïef als je klakkeloos aanneemt dat de provider in dit geval Online jou er op zou attenderen dat die snelheid niet haalbaar is op jou adres alhoewel het ze zou sieren als ze dit wel zouden doen.

En wat het afstompen betreft daar heb ik nog geen last van ik weet wat ik wil en check dat altijd na voor ik iets bestel zodat ik niet voor verrassingen kom te staan.

Nou voor de rest hoop ik dan toch dat het probleem waar jij mee zit naar tevredenheid opgelost kan worden.
 
request
Nou, van te voren heb ik wel gechecked wat mogelijk was ter plaatse, maar mij werd verteld dat ik beter van Snel Internet naar Super Snel Internet kon gaan want de centrale zou einde van het jaar worden ge-upgrade en snellere verbindingen kunnen leveren w.o. VDSL (maar nog geen glasvezel).

Maar na het omzetten van het abonnement is alles qua snelheden identiek gebleven, merk dus geen verschil.
 
Tiger
Als ik het goed begrijp heeft Online jou dan op het verkeerde been gezet door beloftes te maken die ze niet nagekomen zijn waardoor jij nu m.i. ook nog eens te veel betaalt.
Hierdoor ziet jou verhaal er nu wel anders uit als ze deze beloftes hebben gedaan.
Misschien was het wel verstandiger geweest om pas na het upgraden over te stappen.
Is hetgeen men jou vertelt heeft over het upgraden vastgelegd via mail of bandopname ??? dan zou dat door Online gecorrigeerd moeten worden omdat ze dan in gebreke zijn gebleven.
Alleen als dit niet vastligt blijft het een welles nietes spel waar je dan ook weinig mee kan doen.
Maar als ik jou was zou ik toch eens met Online contact hierover opnemen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Plotseling trager internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie