obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
verbrekende verbinding
roefsnoek
Ga nu mijn derde week in met een kutverbinding. Het begon met geen internet. Klantenservice komt dan met oplossingen als haalt u de stekker er eens uit. Modem is ondertussen verwisseld, kabels vervangen. Met een ethernet kabel rechtstreeks op het modem. Ik heb wifi. Zeker 20 keer gebeld met de klantenservice. Belkosten min. € 50,00.Het is net alsof je tegen een muur praat. Ik heb soms wel ( 2 dagen) verbinding , dan weer een dag niet en dat gaat nu al 3 weken zo. Die technische dienst zou het probleem moeten oplossen en mij terugbellen. Nooit teruggebeld. Alleen een sms "Uw verbinding werkt weer". Ja inderdaad, maar helaas maar eventjes. Je komt ondertussen helemaal vast te ziiten en bij online in een cirkel.
Ik bel de klantenservice als mijn verbinding niet doet , al 100 keer gezegd, soms wel , soms niet. Dan wordt er dus een rapportje opgemaakt voor de monteur die binnen 5 dagen maar eens een meting gaat doen. Als er op dat moment een verbinding is, dan is het volgens online oipgelost. Als hij weer wegvalt, kan ik weer gaan bellen, want de sukkels hebben het dossier geslote. Volgens online zou ik niet onder mijn abbonbnement uit kunnen want die loopt nog 1,5 jaar. Zij leveren een enorme wanprestatie, dus waarom zou ik er niet onderuit kunnen. Ze hebben genoeg tijd gehad om het op te lossen, maar het gebeurt gewoon niet. Ik kom hier onderuit, reken maar. Ik overweeg ook om Kassa en Radar in te schakelen, want die weten hier wel raad mee waarschijnlijk. Er blijken nogal wat mensen van hetzelfde probleem last te hebben. Dan zal er bij radar wel weer zo'n lullo komen opdraven die het voor de camera alles in het werk zal stellen om de problemen op te lossen.
Ook zoiets. Op de site van online staat een stappenplan als je problemen ondervindt met je verbinding. Wel eens iemand afgevraagd , hoe je dit stappenplan moet doen zonder verbinding?

Ik ben klaar met dat online. Het ergste vind ik nog , dat je zgn wordt teruggebeld. Is me wel 10 keer toegezegd. Er heeft nog nooit iemand gebeld.
 
Donpedro
Probeer in alle beleefdheid, wat natuurlijk niet mee zal vallen, Online te informeren over de stand van zaken.
Maar doe dat via mailberichten naar de helpdesk van online ksonb1@online.nl.
Mocht je dan Kassa of Radar willen inschakelen, dan heb je ook reacties op papier.
Heb hier zelf er goede resultaten mee ... ja, het probleem wat ik aanmelde is niet opgelost ... maar ik heb wel elke uitspraak op papier.

1. Wanprestatie;
In Nederland geregeld in artikel 74 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.

2. Presteren;
Een contract geeft over en weer verbintenissen. Dit zijn rechtsbetrekkingen, waar rechten en verplichtingen uit voortvloeien. Voldoen aan zo'n verplichting heet presteren. Een prestatie voldoet niet als hij niet in orde is.

3. Ingebrekestelling;
Als de schuldenaar niet (correct) presteert, terwijl de prestatie op dat moment wel "opeisbaar" was (dat wil zeggen op dat moment had de prestatie moeten plaatsvinden, de schuldeiser heeft er dan recht op) dan zal eerst in de meeste gevallen de wanpresterende wederpartij nog een laatste kans krijgen om alsnog te presteren. Bovendien moet de wederpartij ervan de hoogte moeten worden gebracht dat hij niet of onvoldoende heeft gepresteerd.

Dit punt is vooral ook wederom hier bij jou het geval, je betaald voor een prestatie, maar die is onder de maat.
Online zal zich verweren met dat een internet verbinding en snelheid door hun valt onder 'best effort', wat natuurlijk bij aantoonbare problemen wel een heel eenvoudige escape is.

4. Verzuim;
Ten slotte treedt, wanneer de termijn verstrijkt en nog niet is gepresteerd, verzuim in.
Men kan dan overgaan om een schadevergoeding te vorderen, voor de schade veroorzaakt door het ondeugdelijk presteren.

De hierboven genoemde termen zijn juridische termen waar zeker Online bekend mee zou moeten zijn, dus mag je ze ook noemen als je denkt dat het de stand van zaken reflecteerd.
REF:Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim

Belangrijkste, verzamel zoveel mogelijk bewijzen door elke onderbreking van de verbinding bijvoorbeeld uit je logfile op te slaan of te noteren en naar hun toe te mailen.
Communiceer duidelijk en helder en leg alle communicatie tijdstippen en uitspraken vast.
 
WitteKat
Mijn verbinding (wifi en bedraad) valt ook steeds een paar seconden weg en hersteld zich weer automatisch. Ze moeten gewoon een fatsoenlijke modem leveren bij mijn vorige provider had ik nooit problemen met de verbinding (gebruikt dezelfde aansluiting).
 
Donpedro

Quote

WitteKat schreef:

[knip]... bij mijn vorige provider had ik nooit problemen met de verbinding (gebruikt dezelfde aansluiting).[/knip]

Dit is geloof ik de meest gehoorde klacht hier op dit forum, bij andere provider over dezelfde lijn nooit, maar dan ook nooit problemen.

Er is natuurlijk wel degelijk iets veranderd, maar dat is niet de lijn van je wijkcentrale naar je huis.
Wat wel is gebeurd, je ben van de ene DSLAM unit overgezet op een andere DSLAM unit die in beheer is van Online.

DSLAM Explained

Nu kan het zijn dat Online te weinig doet aan onderhoud van zijn DSLAM units om kosten te besparen, wil niet zeggen dat dit het geval is, maar dat zou kunnen.
Dus de laatste firmware staat er bijvoorbeeld niet op.
Het zijn verouderde DSLAM units waar geen nieuwe firmware meer voor is.

Het HG ding is bijvoorbeeld een nieuwere standaard, maar die communiceerd niet lekker met de oudere DSLAM units, waardoor hij telkens 'ontspoord'.

Nogmaals, ik wil niet zeggen dat dit zo is, maar het niet up to date houden van dit soort cruciale componenten in een systeem waarvan de klant steeds meer eist .... kan gewoon niet.

Maar de hoeveelheid mensen met klachten over uitval van seconden tot zelfs minuten is wel een behoorlijk veel gehoorde klacht hier.
.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI [url=http://nl.wiki
 
roefsnoek
Dank voor alle tips en adviezen. IK weet wel wat meer nu. juridisch en technisch. Morgen komt er ineens een monteur van kpn. Het zit hier niet in huis, zo technisch ben ik wel. Ben benieuwd. Modem zit in de kelder, ik kan natuurlijk altijd de kelderdeur op slot doen totdat het is opgelost. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Grapje natuurlijk, maar ik ben benieuwd naar het vervolgtraject als dus blijkt dat er hier niets aan de hand is. Je zal dan ook nog zien , dat ik op dat moment wel weer verbinding heb. Het is meetsal s,ochtends als ik opstart om 08.00 uur dat ik geen verbinding heb. Misschien is ie er al eerder mee gestopt, maar dat weet ik niet. Kan ik dat ergens terug vinden? Weet niet veel van computers, maar met een beetje hints vind ik dat wel.
 
I R Baboon
De telefoonkosten kan je vaak verrekend krijgen met je abo geld.
Je moet ze wel gespecificeerd beschikbaar hebben als Online daar naar vraagt.

Ook is de route via "klachtenkompas.nl" een bekende methode om vaart achter lang slepende problemen te krijgen.
Schijnt toch te helpen als je publiek gaat met je probleem daar. Vele users zijn daardoor geholpen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
roefsnoek
Vandaag zou er een monteur langs komen en is niet geweest. Dag vrij genomen en natuurlijk weer gebeld. Er wordt gereageerd op een manier dat het helemaal niemand iets interessseert. Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt. Inderdaad ook klachtenkompas ontdekt en daar ga ik net zo lang door totdat het probleem voor min. 2 maanden is opgelost.
 
I R Baboon
Vooral de moed niet opgeven.
Als laatste redmiddel kan je altijd gebruik maken van een ingebrekestelling en daarmee Online verlaten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbrekende verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie