obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei hg655d als bridge gebruiken
brt
Ik heb een hg655d als modem ontvangen en deze volgens procedures op dit forum ingesteld als bridge om daarachter mijn router te plaatsen.
Dit werkte niet direct en daarom heb ik mijn PC op de bridge aangesloten. Ik ontvang netjes een IP van de DHCP door de bridge heen.

Het gekke is alleen dat ik alleen na ieder DHCP verzoek heel even connectiviteit heb.
Dus als ik een ping laat lopen naar 8.8.8.8 (-t) en vervolgens de kabel heel even in mijn laptop eruit en er weer in stop dan zie ik een paar (2-4) ping replies terug komen.

Ik heb dit op mijn beide laptops getest en zie precies hetzelfde gebeuren. Ik heb ook een tweede hg655d geleend en er voor geconfigureerd en wederom exact hetzelfde.

Als ik het modem echter weer omzet naar Routing mode dan gaat alles weer zoals het hoort.

Ik heb dus de client en het modem uitgesloten.

Je zou toch denken dat er dan nog iets ontbreekt aan de configuratie of dat ik de verkeerde firmware gebruik..

Beide modems hebben dezelfde firmware: HG655dV100R001C02B050


Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover!
Bedankt alvast.
 
I R Baboon
Welke ip adres krijgt de laptop dan? Een WAN ip adres?
En staat WIFI uitgeschakeld in de Huawei?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
brt
Ik krijg inderdaad het WAN IP op mijn PC, hetzelfde IP als ik op het modem krijg wanneer deze in Routing mode staat.
WiFi had ik inderdaad uitgeschakeld.

Omdat ik nu nog het Snel Internet abonnement heb, moet ik volgens mij voor ADSL kiezen en niet VDSL.
ADSL werkt in elk geval met Routing mode.

Het maakt mij niet veel uit of het nu ADSL of VDSL is, als het maar gebridged kan worden.
 
I R Baboon
Het is heel belangrijk dat de WAN interface hetzelfde is voor bridge en routing modus.
Bij routing wordt automatisch de juiste uitgekozen en die moet je dus ook voor bridge hebben.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
brt
Het heeft even geduurd, maar inmiddels heb ik mijn contract verlengd (ze waren toch weer de goedkoopste) en heb nu supersnel internet met een spiksplinter nieuwe Huaweii hg655d.

Omdat ik te ver van de centrale af woon heb ik helaas geen mogelijkheid tot VDSL.

Ik dacht, dan probeer ik het maar weer eens, maar resultaat is nog steeds hetzelfde.

WAN verbinding is in zowel bridge als routing modus dezelfde.

Zodra een client die ik rechtstreeks op het modem heb aangesloten opnieuw verbinding maakt, heeft deze heel even internet en kan hij een paar (2 à 4) pingetjes sturen waar dan antwoord op komt, vervolgens lijkt de hele verbinding dood.

Wat me ook opvalt, als ik 'm terugzet op IP Routing en mijn client instel met een statisch IP (DHCP staat nog wel uit), en als DNS het IP van de Huawei, dan wordt elke hostname (fqdn) geresolved in 129.129.129.129.

Als ik 8.8.8.8 instel op de client dan werkt DNS weer zoals het hoort. Lijkt me ook iets raars in het Huawei modem..

Alvast bedankt voor de reactie!
 
brt
Ik heb uiteindelijk toch maar weer geprobeerd mijn router achter de Huawei te plaatsen, en... toen werkte het plots wel :s

Kennelijk gaan client devices die je rechtstreeks achter de Huawei in Brigde mode aansluit er niet altijd even goed mee om.

Topic kan daarom wat mij betreft gesloten worden.

Bedankt voor de reacties!
 
I R Baboon
Bedankt voor de feedback en succes met je opstelling.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei hg655d als bridge gebruiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Modem in Bridge mode voor internet en TV Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 05 mei 2019
Advertentie