obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
browser response tijd erg traag
Roger1968
Hallo,

Als ik met een bekabelde pc http://192.168.1.254 opvraag en "blader" door mijn router configuratie pagina's valt het me op dat het opvragen van steeds een nieuwe pagina erg lang duurt voordat deze zichtbaar is. Met lang bedoel ik 10 tot 15 sec.

Hebben alle TG712 router hier last van en wat is jullie response tijd ?

Ik vraag dit omdat ik de laatste tijd wifi problemen heb (alle wifi's vallen weg). Harde reset en een ander kanaal heeft tot nu toe niet geholpen. Volgens de helpdesk zou ik ook moeten proberen de lijn kabel (tel aan sluiting naar router) te vervangen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Roger
 
Lutz
Heb je de Thomson al een keer herstart? Dus stekker uit de netvoeding, een minuut wachten of langer, en stekker weer terug?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

Roger1968 schreef:

Hallo,

Als ik met een bekabelde pc http://192.168.1.254 opvraag en "blader" door mijn router configuratie pagina's valt het me op dat het opvragen van steeds een nieuwe pagina erg lang duurt voordat deze zichtbaar is. Met lang bedoel ik 10 tot 15 sec.

Hebben alle TG712 router hier last van en wat is jullie response tijd ?

Ik vraag dit omdat ik de laatste tijd wifi problemen heb (alle wifi's vallen weg). Harde reset en een ander kanaal heeft tot nu toe niet geholpen. Volgens de helpdesk zou ik ook moeten proberen de lijn kabel (tel aan sluiting naar router) te vervangen.

Alvast bedankt voor het mee denken.

Roger


Heb je ook al inSSIDer gedownload om te kijken hoeveel draadloze routers in je omgeving zitten en op welk kanaal zodat je een goede kanaalkeuze kan maken om een verstoring van je eigen ingestelde kanaal te voorkomen.
 
Roger1968
Ja, al een paar keer terug naar fabrieksinstellingen. Heb bij de post van Tiger nog aanvullende info.
 
Roger1968
Ik heb hem nu op handmatig staan op kanaal 13 (stond voorheen op auto). 14 is beter maar die zit niet in de config opties.
13 is het kanaal dat het minst druk is volgens mij Android app wifi analyser.

Ik heb nu ook mijn platte kabel van ISRA naar modem vervangen door een 4-aderige ronde (getwist?) kabel.
Zodra de verbinding er weer uit gaat zal ik de log file hier plaatsen.

Verder heb ik nog een nas aan het netwerk hangen.

Trouwens het opvragen van de router pagina duurt 22 sec. Is dit normaal ?
 
I R Baboon
Naar mijn ervaring zou ik twee oorzaken kunnen verzinnen.

Router gaat kaduuk. Oververhitting of instabiele voeding gaat ervoor zorgen dat hij traag wordt of gekke dingen gaat doen.

Of de router heeft het zo druk met alle netwerkverkeer dat de pagina opbouw erg langzaam gaat.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger
Zelf heb ik inSSIDer 3 en het opstarten daarvan duurt bij mij 25 sec. heb ik geen probleem en mijn kanaal staat op auto.
Als je te veel wifi routers in je omgeving hebt is het misschien raadzaam om toch via de kabel online te gaan omdat je eigen signaal dan te veel verstoord wordt.
Hoe ver staat de router van het ISRA punt en heb je overal in huis problemen met het wegvallen van het wifi signaal ( is het gelijkvloers of boven of allebeide).
 
Roger1968

Quote

Tiger schreef:

Zelf heb ik inSSIDer 3 en het opstarten daarvan duurt bij mij 25 sec. heb ik geen probleem en mijn kanaal staat op auto.
Als je te veel wifi routers in je omgeving hebt is het misschien raadzaam om toch via de kabel online te gaan omdat je eigen signaal dan te veel verstoord wordt.
Hoe ver staat de router van het ISRA punt en heb je overal in huis problemen met het wegvallen van het wifi signaal ( is het gelijkvloers of boven of allebeide).

Alle wifi verbindingen vallen tegelijk weg. Ik heb nu zoals ik al aangaf een ronde kabel van 1 meter tussen ISRA en router. De router staat in de meterkast. Ik weet dat dit niet een ideale plek is. Ik krijg deze week een "reserve" TG712. Dan kan ik eens kijken of deze beter werkt.
 
Lutz

Quote

Roger1968 schreef:


Verder heb ik nog een nas aan het netwerk hangen.



Wordt het beter indien je de NAS verwijderd, door b.v. de netvoeding eraf te halen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Als je draadloos werkt hoever zit je dan van de router af ??? en welke draadloze verbinding heb je dan ??? (b.v. een dongle) of een andere draadloze verbinding en is de signaalsterkte wel sterk genoeg of matig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'browser response tijd erg traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
Hulp gezocht: zeer traag bekabeld internet Snelheid : 15 08 mei 2017
Glasvezel traag, valt steeds uit Snelheid : 7 03 sep 2016
traag internet Snelheid : 22 09 jul 2015
Traag internet. Snelheid : 2 06 jul 2015
Advertentie