obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei en pbxes ?
ronald1975
Beste,

Op kantoor maken we gebruik van "pbxes.com". Nu is er voor mij ook een extensie aangemaakt zodat ik thuis ook zakelijk bereikbaar ben, prima.

Proxy: sip.pbxes.org
Sip user id: "loginnaam-1000" (loginnaam is het hoofdaccount bij pbxes).

Nu komt het probleem: de sip user id wordt niet geaccepteerd omdat het geen geldige gebruikersnaam is, huawei accepteert alleen een nummer.

Any thougts?
 
Lutz
Indien je al telefonie van online afneemt dan heb je een probleem: het Huawei modem laat alleen telefoniediensten van Online toe.

Oplossing: gebruik een ander modem, waarbij je alles vrij kan configureren. Maar dan moet je ergens het online gegevens achterhalen. Ervoor kan je op dit forum zoeken naar firebug.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ronald1975
Hoi Lutz,

Bij "Basis" / "Voip" daar kun je verschillende accounts toevoegen, naast het reeds bestaande account van Online.
Ik heb als 2e account "voipbuster" geconfigureerd, en als 3e "cheapconnect".

Het online account gebruik ik nu voor Voip-in, Voipbuster gebruik ik voor Voipuit, dus hoezo zou dit niet moeten kunnen?

Ik wil graag het 4e account benutten voor pbxes, maar daar loop ik tegen het probleem aan dat ik de gebruikersnaam niet kan invoeren.
 
Lutz
En indien je deze account als derde invoert? Misschien is het Huawei modem beperkt tot 3 accounts. De poorten zijn toch allemaal verschillend?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ronald1975
Misschien wat meer detail.

Het volgende veld wordt gevraagd: "SIP account nummer:"

Ik voer daar in: gebruikersnaam-account (van pbxes uiteraard). In dit geval is dat term5411-1000.

Klik op opslaan:

Melding: "term5411-1000" is ongeldig. Het SIP-account moet bestaan uit letters of cijfers.

Als ik daar invoer 1234567890 werkt het opslaan wel, alleen registreren weer niet. Zie ook mijn andere topic daarover, wellicht is het gerelateerd.
 
I R Baboon
Lijkt mij een bug in de software van de Huawei.
Daar is heel weinig tegen te doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei en pbxes ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie