obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Proxy instellen op Huawei HG655d
luciano
Hallo,

sinds kort heb ik internet van online.nl maar ik krijg continu time outs. Na vele telefoontjes met online.nl hebben we een soort van oplossing gevonden.
Ik moet namelijk de proxy van online gebruiken. Helaas konden ze mij niet vertellen hoe ik een proxy in me modem kan instelling.
Ik heb namelijk veel verschillende devices wat het erg onhandig maakt om overal proxies in te gaan stellen. Dus werd ik door verwezen naar dit forum.

Hopelijk weet hier iemand hoe ik een proxy kan instellen op de huawei modem, of het oorzaak van het probleem kan vinden.
 
Lutz
Weet je zeker dat je een proxy moet instellen? Je kan in het modem de DNS servers van Online of van Google instellen.

Een proxy server kan je op je computer (of telefoon) per browser apaart instellen.

Meestal wordt een proxy server automatisch ingesteld, dat is bij Windows al sinds Windows 2000, denk ik, zo. Leesvoer: http://windows.microsoft.com/nl-nl/wi...=windows-7

In een bedrijfsnetwerk keurt zo een proxy server de websites goed, naar die je surft. Kom je bij dames zonder kleding terecht dan wordt de verbinding geblokkeerd. Is dat wat je zoekt?

Verder ken ik het gebruik van proxyservers indien je jezelf wilt voordoen alsof je in een ander land bent. Maar dat stel je dan weer op je computer in, en niet op de modem.
Gewijzigd door Lutz op 24 juni 2014, 21:35
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
luciano
Nee geen DNS instelling. Het probleem is dat ik sommige sites (bijv. www.silverfishlongboarding.com) niet geladen willen worden, waardoor ik uiteindelijk een time out krijg.
Nou kan de helpdesk bij van online.nl mij steeds niet helpen. Totdat vandaag ze mij vroegen of ik eens kan proberen naar 1 van deze website te gaan met behulp van hun proxy (proxy.online.nl).
En nu blijkt dat ik wel de pagina kan laden met de proxy actief. Nou vind ik dit geen goede oplossing maar het lijkt erop dat ze ook niet de moeite willen doen om de daadwerkelijke probleem te achterhalen.

Daarom vroeg ik me af of ik ook een proxy kan instelling in de modem zodat ik niet op elk device los dit hoef in te stellen.
Gewijzigd door luciano op 24 juni 2014, 22:42
 
Lutz
Deze proxy server is bedoelt om mensen te helpen die last hebben van malware en via deze proxy server is de upload en downloadsnelheid verder afgeknepen tot 512kbps: https://www.online.nl/klantenservice/...k/genezen/

Indien ik daar verder lees dan wordt ik niet vrolijk van.

Neemt niet weg dat je vermoedelijk last hebt van het lag probleem. Heel veel spelers van wow hebben dat gerapporteerd, en het is blijkbaar begonnen toen Online begon de hardware van de DNS servers te vernieuwen.

Een oplossing kan ik niet bieden, maar sommigen hebben gerapporteerd dat het gebruik van de Google DNS servers wat soelas biedt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Proxy instellen op Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Advertentie