obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Al vijf dagen geen internet
Snowwie
Hallo beste Onliners,

Sinds de onderhoudswerkzaamheden van Online op 25 juni jl. heb ik geen internetverbinding meer.

Het modem (de Huawei hg655d) maakt geen enkele connectie. Enkel het power lampje brand icm een rood telefoonlampje (ik heb geen telefonie overigens).
DSL en Internet blijven uit.

Het modem is ook niet benaderbaar via LAN. De aangesloten computer zegt dat er geen netwerkkabel verbonden is, terwijl dit wel zo is.

Ik heb het modem al een paar keer aan en uit gezet maar het blijft dienst weigeren. En dat terwijl het daarvoor prima gewerkt heeft.

Ik kan ook niet aan het modem zien of Online de meest recente firmware upgrade heeft doorgevoerd. Dit zal voor mij zelf ook niet mogelijk zijn omdat er geen LAN verbinding is met het modem.

Iemand een idee wat er aan de hand is?
Postcode is 9943PM
 
Micha80
Hoi Snowwie,
Ik moet meteen aan een aantal belangrijke punten denken die je eerst zou moeten checken.

1) Je geeft aan dat de modem niet bereikbaar is via de aangesloten computer. Je zou dus eerst moeten zorgen dat je pc/laptop in ieder geval de verbinding met het modem herkent. Uit jouw informatie kan ik niet direct halen of je wifi of kabel gebruikt maar ik zou als eerste de netwerkkaart van pc/laptop controleren.
Afhankelijk van welke Operating System (windows 7, 8, Apple) kun je in het configuratiescherm > Hardware en Geluiden > Apparaatbeheer kijken bij Netwerkadapters.

Als deze up-to-date is en correct werkt is stap 2 aan de orde.

2) De pc/laptop herkent de modem niet in combinatie met dat er geen DSL/internetlampje brandt. Heb je al een keer een harde reset gedaan waarbij het modem ook terug naar de fabrieksinstellingen gaat? Dit doe je door op het modem de 2 drukpunten ingedrukt te houden (WAN/WPA) en met een tandenstoker het knopje in het gaatje zo een 15-20 seconden ingedrukt te houden. Daarna de modem even uitzetten met de knop en na een seconde of 20 aanzetten. Kijken of gedurende 2 minuten er meer lampjes gaan branden.

3) Als bovenstaande is uitgevoerd EN de pc/laptop de modem herkent zou je het netwerkcentrum kunnen openen om te kijken of de pc/laptop nu wel een LAN verbinding herkent van pc naar modem. Er kunnen zich nu 2 situaties voordoen:

1- De juiste lampjes op het modem zijn gaan branden maar de pc/laptop ziet nog steeds geen modem - Het probleem doet zich voor in de netwerkadapter. Verwijder het stuurprogramma van de netwerkadapter en installeer deze opnieuw (windows vind apparaten en gebruikt een stuurprogramma uit eigen database)

2- De pc/laptop herkent nu wel het modem maar er is nog steeds geen internetverbinding. Controleer het netwerkcentrum en of de verbinding tussen modem en het wereldbolletje (internet) geen rood kruis bevat. Je kunt dan in ieder geval in het modem gaan en controleren of je de nieuwste firmware hebt en wat de verbindingsstatus is.

4) Als vierde stap zou je nog via netwerkcentrum een verbinding kunnen opzetten of de huidige LAN verbinding laten controleren op problemen of uitschakelen en weer inschakelen.

Algemene tip: Controleer altijd of alle kabels en spanningsadapter juist zijn aangesloten.

Mocht dit een en ander niet oplossen zou ik wachten of 1 van de administrators op deze forum nog tips heeft OF het probleem melden bij de helpdesk van Online.nl.

Succes!
 
Snowwie
Alles van bovenstaande geprobeerd.

Toch maar de klantenservice gebeld, deze hebben geconstateerd dat de lijnverbinding in orde is, maar dat waarschijnlijk het modem tijdens het patchen naar de recente firmware niet goed is verlopen. Het modem reageert ook nergens op, niet op resets, geen lan activiteit etc.

De medewerker heeft me toegezegd dat ik een nieuw modem zou krijgen, die al reeds voorzien is van de nieuwste patch. Hij zei dat ik die a.s. dinsdag of woensdag kan verwachten.

Ik ben benieuwd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Al vijf dagen geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie