obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
proxy online
achzo
Datum 25-07-2014
Om 1400 geen website/browser problemen, afsluiten en pc opnieuw gestart plm 1700.
Geen website te bereiken. Wel virus update, muziek e.d., dus waarschijnlijk iets met mijn browsers IE11 en FF31. Telefonisch contact kun je beter vergeten bij online, altijd resetten en modem aan en uit of zoiets, terwijl dit de dingen zijn die je altijd als eerste zelf doet. Niet echt hulp.
Na een uurtje rommelen kwam ik tot de ontdekking dat de online server niet meer reageert op de proxy.online.n:8080 instelling in de browsers. Verandert in proxy.wanadoo.nl:8080 en weer browser web contact. Nou is volgens mij wanadoo altijd al de proxy server gebleven ondanks firmanaam veranderingen in Orange, Online enz..
Gelezen dat de servers en beheer van Online e.d. een paar maanden geleden overgegaan is naar een andere NL it firma.
Zoek altijd eerst de fout bij mijzelf/pc... maar ook nu onterecht.
Maar ja, deze proxy verandering is wel heel vreemd.
In ieder geval was het geen blokkeren door mijn malw/virus progs en/of firewall.
Weet niet of er anderen zijn die dit proxy probleem hebben of gehad?

Ook de firmware voor de Huawei is nog steeds nr 50, terwijl de firma voor al hun andere modem/routers al lang updates en dergelijke heeft uitgebracht. Zeer zeker ivm de recentelijke open ports problemen bij bijna alle fabrikanten van hardware.
Hoe de klanten bezig is het doel en de snelheid is bij mij nog steeds sinds einde 2012 laag, plm 12-13M/bits, was plm 18Mbits, maar na het verplicht overgaan van het oude 20Mb abo wegens afschaffen naar het 30Mb abo en dus een gratis snelheids verlaging van 18 naar 12-13. Ligt volgens Online niet aan hun, volgens info KPN wel ivm bandbreedte. 20 is trouwens het theoretisch maximum op mijn adres maar was al blij met echte 18 tot 2012, een beetje derde wereld uithoek van Nederland denk ik, alternatief is Ziggo maar twee keer duurder vooral buitenland bellen. Dus wat ik met Online abo 30 moet behalve betalen, goeie vraag?
Via SAT haal ik ongeveer echte 80, op het www-net surfen is dan wel minder prettig door de omweg.

Alles IMHO !!
 
I R Baboon
Klopt het dat je standaard de proxy server van Online/Wanadoo instelt in je browser? En zo ja, waarom?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
achzo
Ja, standaard proxy van Wanadoo.
Reden is simpel. Mijn recent model Panasonic tv heeft problemen met verbinding maken met proxy online, helemaal geen of eerst na zeer lang wachten. Kan geen verbinding maken of zoiets. Er moet een proxy worden ingesteld anders functioneert deze helemaal niet voor gebruiken met viera of andere net afhankelijke mogelijkheden, bijv firmware update. Hierdoor werd ik bewust van het probleem. Dit begon geruime tijd geleden. Nee, het ligt niet aan de tv en ja firmware update kan ook handmatig.

Ook mijn pc heeft deze problemen bij het verbinding maken, begon allemaal einde 2012. IE11 of FF31 maakt allemaal niet uit.
Door de tv ben ik tenslotte eens gaan rommelen en de wanadoo oplossing voldoet, vroeger was het altijd wanadoo bij orange/wanadoo/online dus ik vermoed dat de servers van het bedrijf waar wanadoo van is nog steeds worden gebruikt. Online is overgestapt naar een ander IT bedrijf. Misschien ligt het hier aan.

Via de klantenservice wordt dit niet herkent en/of opgelost. Neem ik de jongens en meisjes niet kwalijk!
Bellen duurt meestal lang en is duur. Dit is een doodlopend pad.
Einde 2012 is mij medegedeeld dat het 20 M/bits abo opgeheven werd. Ik moest overgaan naar het beroemde 30M/bits abo.
Het abo werd dus duurder en de snelheid slower. Het enige alternatief is bij mij Ziggo. Totaal ontbreken van concurrentie hier, geen glasvezel of iets anders(vdsl) en theoretisch maximaal 20 M/bits.
Een verbetering verwacht ik niet.
 
I R Baboon
Welnu, de Online of Wanadoo proxy server (proxy.online.nl:8080) moet je alleen gebruiken als dat echt nodig is.
Dus alleen bijvoorbeeld bij de Panasonic TV.
Voor je PC is dat meestal niet nodig. Daar ga je gewoon zo op het internet.

Provider proxy's zijn vaak langzamer dan normale verbindingen.
Ze zijn voor een deel overblijfselen van oude inbelverbindingen uit vroegere tijden.
Dan was de lokale content van een proxy sneller op je PC dan via het internet.
De meeste provider hebben echter geen eigen proxy server meer. Het internet is nu veel sneller dan vroeger.
En dat is ook de reden waarom Online geen enkele service meer biedt op die proxy's.
Het is een relict uit vroegere tijden.

Overigens herken ik je verhaal over de Panasonic met mijn eigen LG smartphone.
Daar werkt de update functie ook niet. Pas als ik een VPN verbinding ermee opzet, kan er een eventuele update mee gedaan worden.

Dus gebruik de proxy alleen voor de TV en niet voor de rest van je netwerk.
Gewijzigd door I R Baboon op 10 augustus 2014, 17:36
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'proxy online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie