obey-robots.txt
08 December 2016, 06:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internetsnelheid VDSL te laag (virus?)

WillemWilliams
Mijn abonnement is alles in een. Met een beloofde internetsnelheid van 30 Mb.
Volgens Online komt dit in de praktijk voor mij neer op 10 - 14 Mb.
Mijn gemeten snelheid op speedtest.net is echter slechts 3.74 Mb.

Dit is in het kort mijn probleem.
Volgens de medewerkster van online is dit mijn probleem want het zou veroorzaakt worden door een virus of een verkeerde adapter.
Mij is aangeraden lokaal hulp te zoeken voor mijn pc.

Ik had altijd "goedkoop internet " van online met een snelheid van 3 a 4 Mb.
Sinds kort ben ik overgestapt op supersnel internet van 30 Mb/s.
Mijn meting is dus nog altijd 3 a 4 Mb.

De downstream lijnsnelheid die mijn modem aangeeft is 42007 Kbit/sec
Upstream CRC fouten: 0
Downstream CRC foeten 0
Upstream FEC errors 0
Downstream FEC errors 0

Afstand tot de wijkcentrale 600 m (bbned)

Wordt mijn trage snelheid werkelijk door een virus veroorzaakt?
 
WillemWilliams
3657875747
 
Lutz
Het modem geeft als downloadsnelheid meer dan 42007kbit/s aan. Dat komt overeen met 41Mbit/s. Kijk eens op je Huawei modem, tab WAN, welke van de vier verbinding aktief is. Indien het goed is moet het VDSL zijn. Wat mij opvalt is dat je op de ene kant een abonnement hebt to 30Mbit/s en het modem sneller intraint.
Ik zal erom eens de firmware versie van het modem controleren: moet er iets met 050 zijn en het modem nog een keer in de fabriekstand resetten. Daar heb je aan de linker kant een opening, waar je met een paperclip in kan drukken. Nadat het modem is herstart herstart je ook je computer eens. Brengt dat verbetering?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
WillemWilliams
Hartelijk dank voor je antwoord, Lutz.

Firmwareversie V100R001C02B050

Modem al verschillende keren herstart / gereset. Geen verbetering.

ADSL 2+ geactiveerd
ADSL 2+ geactiveerd
VDSL2 verbonden IPxxx geactiveerd
VDSL2 geactiveerd
UMTS geactiveerd
 
WillemWilliams
Hoe kom je eigenlijk aan een downstream lijnsnelheid?
Wordt dit op afstand (door Online) bepaald? Of is het een gevolg van andere instellingen?

En als de downstream lijnsnelheid en de werkelijk behaalde snelheid zo ver uit elkaar liggen (42 en 4 Mb) waar kan dit aan liggen?
 
Lutz
De downlink snelheid wordt bepaalt door de afstand tussen centrale en je modem, en door je abonnement. Indien je WLAN uitzet en de download snelheid gaat meten via een netwerk kabel, blijft het dan zo langzaam?

Voor de rest lijkt het modem gewoon te werken.

Het enige wat ik nog kan bedenken mag in feite niet gebeuren: online heeft je lijn overgezet op VDSL maar vergeten het policing van 3 tot 4Mbps aan te passen naar 50Mbps. Je modem traint in ieder geval sneller in dan (30720kbps). Ik zal met de klantenservice bellen en zo lang zeuren totdat ze de downlink snelheid policy controleren.

Wij zijn hier gewoon een groep vrijwilligers zonder rechtstreekse contacten met Online.nl

Ik ga ervaan uit dat je gewoon een actueel bijgewerkt virusscanner hebt en niet in de achtergrond probeert torrents te downloaden. Dus ik verwacht niet dat je een virus of dergelijken hebt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
WillemWilliams
Wederom hartelijk dank voor je antwoord.
De wifi uitzetten en alleen via een kabel heb ik al 2 maal geprobeerd met de helpdesk, geen resultaat. (Even snel/traag)

De virusscanner hebben we helemaal bijgewerkt vandaag.
Ook hebben we, tot verdriet van onze oudste zoon, de laptop weer helemaal "kaal" gemaakt. (geen skype, geen online games)
Alleen hoogst noodzakelijke programma's er op.
Alles zonder enig resultaat.
Torrents doe ik niet aan. Download eigenlijk helemaal niets.
Morgen maar weer bellen naar de helpdesk met de opmerking van de snelheidspolicy.
Daarna andere stappen.
 
I R Baboon
Je hebt afwijkende intrainwaardes voor je abonnement.
Als je nu "ultrasnel" tot 50 Mbit had gehad, waren je intrainwaardes normaal.
Ik vermoed een defect modem of lijnkaart of een missconfiguratie van je VDSL2 profiel.
Een virus kan niet de oorzaak zijn van de afwijkende intrainwaardes.
De ADSL/VDSL pakketten hebben nu trouwens andere namen: Start, Extra en Power. Maar zijn in feite dezelfde pakketten.

Om een virus of torrents uit te sluiten, kan je het volgende doen.
Download een Linux live distro en zet die op CD of USB stick.
Boot daarmee de PC/laptop op en check wat daar voor snelheden uit komen via de snelheidssites.
Werk met een netwerkkabel en check even of die met 100 Mbit LAN speed verbonden is.
En probeer meerdere snelheidstest op meerdere sites uit.
En verwissel ook eens de LAN poort op het modem. Misschien is die defect.

Komen daar vergelijkbare waardes uit, zou ik mee geen zorgen maken over virussen.
Dan kan alleen in het modem of verder op de telefoonlijn de oorzaak zitten.

Als je meer uitleg nodig hebt over die Live Linux, schrijf het maar...
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
WillemWilliams
Dank je, I R Baboon

Inderdaad bij linux live distro kan ik me niets voorstellen.
(Heb er nog niet op gezocht)
Maar iets meer uitleg zou zeer welkom zijn..
 
I R Baboon
Met een Live Linux USB stick of CD kan je heel simpel je systeem opstarten met een ander OS. Linux.
Daarmee kan je "Windows en alle programma's/virussen/malware" mee omzeilen.
Die worden gewoonweg niet opgestart. Alles loopt via de stick of CD.

Er zijn heel veel distributies (distro) waar je uit kan kiezen.
Kijk hier maar eens: http://www.livecd...

Nu is de vraag of je via USB stick gaat werken of met een CD.
Stick verdient de voorkeur, omdat je die weer kan wissen na afloop.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid VDSL te laag (virus?)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid 6 30 april 2016, 12:13
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen 20 28 december 2015, 00:34
Zijn de klachten bij online minder bij vdsl? Algemeen 8 27 december 2015, 13:13
Klacht internetsnelheid (50 mb volgens isp wet netneutraliteit 13 geleverd) Klacht over Online 13 18 november 2015, 18:36
email distrubutie virus? Email 14 30 september 2015, 17:11
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:18:00
| Ronsworld07:48:11
| earlgrey7209:11:38
| Hans09:57:03
| Wanabo10:12:35
| Ano10:27:10
| dutch113:09:30
| RichieB13:55:47
| Memooh18:42:44
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.