obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?)
WillemWilliams
Vanavond weer gebeld met de helpdesk.
Voor de live linux test had ik nog geen tijd gehad dus wilde ik eerst de andere suggesties doornemen.

Ik heb gemeld dat ik een viruscheck heb gedaan. Een deskundige naar mijn lap/top heb laten kijken en op het online gebruikers forum ben geweest voor informatie.
Uit dat forum, vertelde ik, kwamen de volgende suggesties:
- downlink snelheid policy controleren
- mogelijk defect modem / lijnkaart
- misconfiguratie VDSL profiel.

Op deze suggesties wilde de medewerker niet ingaan.
Eerst wilde hij een aantal tests met me doen...

-We hebben modeminstellingen aangepast. Wifi modus naar 802.11 b/g/n. Kanaal 6. Andere SSID naam. Beveiliging naar WPA/PSK/WPA2/-P. WPA versleuteling naar TKIP/AES.
Nadat we opnieuw verbinding hebben gemaakt bleek de snelheid nog steeds. 3.74 Mbps.
-Daarna hebben we de WiFI uitgeschakeld en via een draad verbinding gemaakt. De Snelheid bleef 3.80 Mbps.
-Daarna hebben we Windows in een veilige modus met internet mogelijkheden opgestart en daar een test gedaan. Weer 3.74 Mbps.
-Daarna ipv speedtest.net hebben we speedtest.nl gedaan. Even leek dit het te zijn... maar toen las ik goed en was het resultaat van mijn snelheid 4107 kbps. Let dus op de k ipv een m.
Daarna wilde de medewerker mij een bestand laten downloaden. Helaas was het voorbeeldbestand bij online niet meer aanwezig. Ik wist zo snel ook niet wat ik kon downloaden want dat doe ik nooit. Deze test bleek dus achterwege. Toch moest het volgens de medewerker hierin zitten. Internetten zou wat anders zijn dan downloaden. De 3.74 Mbps moest volgens hem met 10 vermenigvuldigd worden om zo uit te komen op een downloadsnelheid van 37 MB. Dit zou dan ook in mijn contract staan.

Na het gesprek heb ik zelf een bestand gedownload en hieruit bleek dat mijn downloadsnelheid 3.68 Mb was wat overeen kwam met 0.46 MB. Dus niet vermenigvuldigd met 10 maar gedeeld door 10!!!!

De medewerker zou dit weekend een bestand opzoeken wat ik kon downloaden en dan belt hij me maandag terug om die test te doen. Zo zijn we het gesprek beëindigd. Inmiddels vermoed ik dus al dat dit het ook niet is.

Ga nu de live linux test doen. De andere suggesties zal ik ook weer noemen bij het volgende gesprek.
 
WillemWilliams
Resultaat linux live test:

3662645484

snelheid LAN verbinding 100 Mbps
 
I R Baboon
De snelheidsmeting onder Linux bevestigt wat we al weten of vermoeden.
Er is geen probleem met je PC.

Je kan gerust een testbestand downloaden van een willekeurige server.
Zolang die maar dichtbij is (Nederland) en snel genoeg is.
Test deze maar: http://download.xs4all.nl/test/100MB.bin of deze http://download.xs4all.nl/test/1GB.bin

In Windows wordt snelheid met kilobytes aangegeven, terwijl de rest van de wereld met kilobits werkt.
Voorbeeld: 10 Megabyte per seconde in Windows = 100 Megabits per seconde bij ADSL/VDSL.
Eigenlijk zit er maar 8 bit in 1 byte, maar door overhead moet je altijd 10-20 procent erbij rekenen.
Dat brengt soms een hoop verwarring met zich mee.
Maar aan de plaatjes van Speedtest kan je gemakkelijk zien dat je snelheid in kilobits per seconde is.

Als ik het goed heb, zal Windows iets aangeven dat schommelt rond de 400 kilobyte per seconde als je die
bestanden gaat testen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
Zojuist een testmeting gedaan.
Je vermoedens kloppen.

469 KB/sec

Probeer een plaatje te uploaden.
 
Lutz
Wij weten nu dat je geen problemen met je computer hebt. Ik ben benieuwd wat de klantenservice nu als oplossing aanbrengt. Misschien kan je ergens een Huawei modem lenen om te kijken, of je eigen modem goed is? Ik heb hier wel een, maar Den Haag is ver af van jouw.

In de regel stuurt Online liever een vervangend modem als een monteur. Misschien krijg je een om zelf thuis te testen.

Maar indien het niet je modem is, dan moet Online de lijn ter plekke gaan controleren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
WillemWilliams
Gister, op maandag, zou ik teruggebeld worden.
Dit is helaas niet gebeurd.
Het was de derde keer dat ik teruggebeld zou worden en dit niet gebeurde....

Vandaag zelf weer gebeld.
Er wordt nu een monteur gestuurd om de lijn van buitenaf door te meten en het profiel te controleren.
Binnen 2 weken moet dit klaar zijn.
Mocht dit niet werken kan het alleen nog het modem zijn.

Ik had zelf al gekeken op marktplaats of er niet een modem in de buurt is. Kan ik dat zelf al uitsluiten.
Was er een vlakbij maar die wilde er perse € 20,- voor hebben.
Nog maar even verder zoeken of afwachten wat er uit de meting komt.
 
I R Baboon
Je hebt een VDSL modem nodig en die zijn nogal duur.
ADSL modems slaan ze je dood mee. Die kan je soms gratis ophalen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemWilliams
Vandaag keurig, zoals beloofd, teruggebeld door de Online medewerker.

Er waren wat instellingen veranderd en er was naar de lijn gekeken.
Nogmaals de bevestiging dat het signaal perfect binnen moet komen hier.
De medewerker was nieuwsgierig of ik er al iets van heb kinnen merken....

Helaas is de snelheid nog steeds zoals het was; 3,8 Mb.

Het technische rapport zou nog niet helemaal compleet zijn, wellicht dat hier nog iets uit zou komen.
Daarom belt de medewerker mij volgende week nogmaals.
Wordt vervolgd...
 
WillemWilliams
Vandaag zou ik weer teruggebeld worden door online.
Helaas niets gehoord.
De snelheid is nog steeds ongeveer 3.5 Mb i.p.v 30Mb.
Duurt wel erg lang nu.
 
Tiger
Drie weken geleden schreef je er wordt een monteur gestuurd, moet die van de andere kant van de wereld komen of is die intussen al geweest.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internetsnelheid VDSL te laag (virus?)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
ADSL problemen, overstappen naar VDSL? Snelheid : 6 30 apr 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Zijn de klachten bij online minder bij vdsl? Algemeen : 8 27 dec 2015
Advertentie