obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Hoe ziet een ALLES in 1 typische installatie er uit ?
lam00028
Alles in 1, Online biedt het dan eindelijk op glasvezel aan en die ligt al tot in mijn meterkast
Tijd om het alles in 1 pakket onder de loupe te nemen, bellen, internet, tv,
maar wat je nooit hoort, het zal wel ouderwets zijn, waar is de radio in dit verhaal en hoe komt er een signaal op de coax aansluiting van van radio/versterker/receiver
Uit welke apparatuur bestaat een volledige installatie inclusief radio
Hoe zit die aangesloten, welke bekabeling loopt er van waar naar waar.
Ik zit er echt niet op te wachten om radio te luisteren via een kanalen kiezer op de TV

Dus wie schets er voor mij een beeld hoe een nieuwe alles in 1 installatie inclusief aparte radio ontvangst er uit ziet ?
dit is wat ik nu heb :

Ik heb een meterkast naast de voordeur
daar komt de galsvezel binnen. en stopt daar nu.
daar komt de UPC coax binnen die ononderbroken doorloopt tot het aansluitpunt in de huiskamer doorloopt
daar komt ook de telefoonkabel binnen.
het adsl modem(niet wireless ST706) zit daar nu met telefoon aansluiting en twee netwerk kabels
1e netwerk kabel gaat naar de huiskamer -> fitzbox->wired naar TV en harddiskspeler (wireless staat vooralsnog uit op dit apparaat)
2e netwerk kabel gaat naar zolder waar router & access point alle aanwezige computers & printer en netwerkdisk op aansluiten.

Welke apparatuur krijg ik erbij als ik alles in 1 neem.
Waar moet die apparatuur geplaatst worden,
welke apparaten sluiten hoe en met welke type kabel waarop aangesloten

Wie kan en wil er voor mij een beeld schetsen?

bij voorbaat mijn dank
 
I R Baboon
Bij glasvezel krijg je drie apparaten.
Alleerst een modem voor je glasvezel aansluiting.
Dan een ZyXel router en voor je tv/radio een set top box.
Via coax gaat dan niets meer. Alles wordt via een netwerkkabel aangesloten.
Die zal je dan moeten aanleggen om alles aan te sluiten.
De plaatsing ben je redelijk vrij in. Je kan tot 100 meter overbruggen met ethernet.

Aangezien er geen signaal zit op de coax, zal de radiotuner niet fuctioneren.
Alle geluid loopt via de set top box die via een audiokabel naar de versterker/receiver gaat.
En dat betekent ook dat je uitsluitend via de set top box een radiozender kan uitkiezen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe ziet een ALLES in 1 typische installatie er uit ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
€30 cashback op Internet & TV en Alles-in-1 Algemeen : 1 30 okt 2019
m7 101 installatie problemen Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 5 27 dec 2015
Voor alles het beste Algemeen : 3 19 dec 2015
Installatie digitale televisie Algemeen : 2 31 mei 2015
Advertentie