obey-robots.txt
02 December 2016, 19:00
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

SPAM!! Om gek van te worden!!

Defrie
Beste forum leden.
Ik zit alweer een tijdje bij wanadoo, nu Orange. In het begin, toen de ISP geen Orange, maar gewoon Wanadoo was totaal geen spam. Sinds de overname door Orange en ik twee mailadressen heb, namelijk een @wanadoo.nl en een @orange.nl stroomt er een belachelijke hoeveelheid spam binnen op het @wanadoo.nl adres. Dit kan geen toeval meer zijn. Wat is hier aan de hand! Wie hebben er nog meer last van! Ik begin het een beetje beu te raken. Sad
 
thaGenius32
Jep.. ik heb er ook last van.. Gemiddeld 20 spams per dag...


Edit:

Wel even bij het onderwerp blijven "spam"
Dat je een andere provider in het oog hebt, is allemaal leuk en aardig, maar dat verhelpt zijn probleem niet.

Gewijzigd door Puma op 29 oktober 2006, 01:56
 
Puma
Hier nergens geen last van, echter gebruik ik mijn @orange adres nergens voor.

Gmail met bijna 3 GB aan opslag. Smile

Wil je een Gmail account? Stuur mij een PM.
 
Boblor
Zie ook al de eerdere reacties op dit forum over Spam:
Na een ''dipje'' waar het aantal spams onder de 10 per dag kwam, is het bij mij de laatste 2 weken ook weer opgelopen tot rond de 20 spams per dag.

Waarom filtert Orange dit niet standaard zoals de meeste andere providers doen? Natuurlijk kun je zelf een gratis spamfilter installeren, maar ook voor de Orange mailservers moet dit toch een extra belasting zijn die ze niet zouden moeten willen of proberen ze geen kosten te besparen?
 
Tiger
Defrie schreef:
Beste forum leden.
Ik zit alweer een tijdje bij wanadoo, nu Orange. In het begin, toen de ISP geen Orange, maar gewoon Wanadoo was totaal geen spam. Sinds de overname door Orange en ik twee mailadressen heb, namelijk een @wanadoo.nl en een @orange.nl stroomt er een belachelijke hoeveelheid spam binnen op het @wanadoo.nl adres. Dit kan geen toeval meer zijn. Wat is hier aan de hand! Wie hebben er nog meer last van! Ik begin het een beetje beu te raken. Sad


In het begin toen Wanadoo over ging naar Orange had ik een tweede e-mail adres aangemaakt van orange en heb toen heel veel spam gehad, en na het verwijderen van het orange adres heb ik nog een korte tijd spam gehad op mijn wanadoo adres en daarna helemaal geen meer tot nu toe.

groeten, Tiger
 
RiaH
In het begin gebruikte ik mijn wanadoo e-mailadres en had toen weinig tot geen last van spam. Omdat ik meende te begrijpen dat de wanadoo-adressen op termijn zouden verdwijnen ben ik mijn orange-adres gaan gebruiken. Ik kreeg direct veel spam binnen. Nu realiseer ik me pas dat ik op mijn wanadoo-adres geabonneerd ben op een anti-spam en anti-virusfilter (naast uiteraard de beveiligingen op mijn pc), maar dat dit kennelijk niet geldt voor het orange-adres. Dit is toch te gek voor woorden????? Moeten we nu op allebei de adressen een filter betalen om ze beide te kunnen gebruiken?????. Ik ga maar onmiddelijk verzoeken de abonnementen over te zetten.
Groeten,
Ria
 
Defrie
Ik heb een antwoord gehad van Orange. Mijn vraag staat helemaal onderaan......

Geachte heer/mevrouw,

Helaas is aan spam/virusmailtjes niet veel te doen.
Zie de onderstaande veelvoorkomende vragen betreft dit onderwerp:

Wat is spam?

Spam is ongevraagde commerciele e-mail oftewel Unsollicited Commercial
E-mail (UCE). Deze e-mail berichten beloven vaak dingen als gratis of
goedkope produkten, porno, gemakkelijk geld verdienen, gouden
investeringen etc. Spam kan ook van legitieme bedrijven afkomen al komt
dit steeds minder vaak voor door de negatieve ervaringen die met spam
betrokken worden.

Hoe komen spammers aan mijn e-mail adres?

Spammers gebruiken verschillende methoden om aan e-mail adressen te komen.
Nieuwsgroepen en webpagina's worden automatisch doorgezocht op e-mail
adressen. E-mail adressen worden gefilterd uit webformulieren waar
gebruikers zich aan kunnen melden om bijvoorbeeld te chatten, informatie
aan te vragen of een programma te downloaden. Verder wordt de zogenaamde
"brute force" methode gebruikt waarbij willekeurige namen gegenereerd
worden om spam te verzenden naar populaire domeinnamen. Zo is het mogelijk
spam te ontvangen op en nog nooit gebruikt e-mail adres. Orange verkoopt uw
e-mail adres niet door aan derden.

Het e-mail bericht is niet aan mij gericht, waarom ontvang ik het dan?

Spammers gebruiken bijna altijd het bcc veld (blind carbon copy). Dat is
een standaard functie die iedereen kan gebruiken bij het sturen van een
bericht. Geadresseerden die in het bcc veld worden ingevoerd ontvangen
wel het bericht, maar het is niet zichtbaar dat het bericht aan hen
verstuurd is. Vaak ziet u als geaddresseerde staan
"Undisclosed-recipients" wat betekend dat alle geaddresserden in het bcc
veld waren ingevoerd.

Hoe voorkom ik dat ik spam ontvang?

Gebruik uw hoofd e-mail adres alleen voor uw persoonlijke en eventueel
zakelijke contacten waarvan u zeker weet dat zij uw adres niet doorgeven
aan derden. Gebruik een tweede e-mail adres voor het aanmelden op
websites als u iets online koopt, als u zich moet aanmelden om een
programma te downloaden, voor het posten van berichten in nieuwsgroepen,
om te vermelden op uw website, in IRC etc.

Wat kan ik doen als ik al spam ontvang?

Het makkelijkste is om een nieuw e-mail adres te nemen en punt 5 te
volgen, uw oude adres kunt u gebruiken als tweede e-mail adres. Mocht dat
geen optie zijn dan kunt u e-mail filters instellen in uw e-mail programma
(in Outlook Express onder Extra, Berichtregels) ook kunt u een spamfilter
downloaden op http://tucows.euronet.nl/spam95.html
Via http://spamcop.net kunt u een klacht indienen, SpamCop stuurt uw
klacht automatisch door naar de juiste provider.

Waarom is het zo moeilijk om spammers te stoppen?

Ten eerste gebruiken de spammers praktisch nooit hun eigen e-mail adres om
spam te versturen. Verder gebruiken spammers vaak andere computers als
relay (tussenstation) voor het verzenden van hun spam. Dat is mogelijk als
er op een computer een e-mail server of proxy server draait die niet goed
beveiligd is. Verder zijn spammers internationaal en kan er vaak alleen
maar een bericht naar de desbetreffende provider gestuurd worden, en hopen
dat die het gaat aanpakken. Vaak gebruiken spammers een account bij een
internet provider alleen om een grote hoeveelheid spam te versturen waarna
zij het account weer opzeggen.

We kunnen achterhalen waar het vandaan komt en hebben
darvoor de headers van betreffende mailtjes nodig.
Onderstaand vindt u voor de meestgebruikelijke e-mailprogramma's hoe
u de header van een e-mailbericht kunt weergeven.

Hoewel ook Mail voor Macintosh en Hotmail hier zijn toegevoegd,
vallen deze wel buiten onze ondersteuning.

Voor Outlook Express (Windows):
* Open het e-mailbericht door er dubbel op te klikken
* Klik op 'Bestand' ('File'Wink en maak hier de keuze 'Eigenschappen' ('Properties'Wink
* Kies vervolgens voor 'Details'

Voor Outlook (Windows):
* Open het e-mail bericht door er dubbel op te klikken
* Ga naar 'Beeld' ('View'Wink en klik hier op 'Opties' ('Options'Wink
Outlook Express voor Macintosh

* Open het e-mailbericht
* Ga in de menubalk naar 'Weergave' ('View'Wink
* Klik op 'Bron' ('Source'Wink

Mail voor Macintosh
* Open het e-mailbericht
* Klik onder 'Bericht' op 'Alle kopteksten tonen'

Netscape Communicator
* Open het e-mailbericht
* Klik op 'Beeld' ('View'Wink
* Klik op 'Kopschriften' ('Headers'Wink
* Kies voor 'Alles' ('All'Wink

Hotmail
* Ga naar de 'Options-pagina'
* Klik dan op 'Mail Display Settings'
* Bij 'Message Headers' klikt u op 'Full'
* Klik vervolgens op 'Ok'

Op de website van Spamcop (http://www.spamcop.com) kunt u de headers van de spamberichten invoeren. Hierdoor kunt u zien via welke provider deze spam wordt verstuurd en naar welk e-mail adres u uw klacht kunt sturen. Orange kan alleen actie ondernemen op spam die wordt verstuurd vanuit verbindingen van Orange-abonnees.

Met vriendelijke groet,
Orange Nederland Breedband BV

>
> Ik krijg sinds de naamswijziging van Wanadoo naar Orange op mijn @wanadoo.nl emailadres ontzettend veel SPAM binnen, gemiddeld 20 per dag. Waarom wordt hier niets tegen gedaan? Kan mijn @wanadoo.nl emailadres niet verwijderd worden?

--
EuroNet Internet http://www.euronet.nl/
Muiderstraat 1; Postbus 11095, 1001 GB Amsterdam
E:abuse@euronet.nl
 
Richard
Spamcop ben ik ook lid van, maar let daar heeeeeel goed mee op. Allereerst moet je je mailhosts invullen, da's op zich geen probleem.

Maar er worden reports gestuurd naar de providers, ook dat klopt, maar naar een aantal providers moet je net -geen- reports sturen, want dan krijg je alleen meer spam binnen, het betreft hier hoofdzakelijk braziliaanse, Chinese, Japanse, Koreaanse en Poolse providers.
Dat wist ik eerst ook niet, met als gevolg dat mijn spam vervijfvoudigde binnen een paar dagen na een paar reports.

Ik stuur zelf die reports alleen naar providers waarvan ik weet dat ze er ook iets mee doen zodat het ook enigszins veilig is.
Voor de rest alleen naar Third party (geinteresseerden) of helemaal nergens naartoe.
Want al stuur je geen report, de spam word toch opgenomen in de spam database en doorgestuurd naar andere blacklists.

Helpt het? Gedeeltelijk. Ik laat mijn mailserver er op checken, die kiept er al automatisch tussen de 80 en 100 mailtjes automatisch uit. Toch komen er nog 30-50 mails per dag doorheen die dan weer door Mailwasher op mijn systeem worden afgevangen.

Helemaal tegenhouden doe je eigenlijk toch niet. Misschien wel met 1 email adres, maar zeker niet als je domeinen hebt draaien.

Greetings, Richard.
 
Defrie
Geachte heer/mevrouw,

Het is helaas niet mogelijk de extensie @wanadoo.nl te verwijderen op dit moment omdat het nog gekopeld is aan de @orange.nl extensie.


Met vriendelijke groet
Orange Nederland Breedband BV




> Geachte heer/mevrouw
>
> Mijn vraag is ook of het emailadres wat eindigt op "@wanadoo.nl" niet
> verwijderd kan worden?
> Bestaat dat tot de mogelijkheden? Aangezien de spam toch alleen op dat adres
> binnenkomt en niet op het adres @orange.nl.
>
> Met vriendelijke groet,
> Defrie Tempelaars.


Helaas gaat mijn vlieger dus niet op!!! Sad
 
Richard
Gelukkig maar, want als dat ontkoppeld word, zullen ze ook de smtp.wanadoo.nl gaan ontkoppelen en moet ik ook gaan werken met de smtp.orange.nl die regelmatig toch niet echt 100% werkt.Smile

Greetings, Richard.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SPAM!! Om gek van te worden!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
uitgaand mailberichten worden geweigerd omdat Server relaying niet toestaan Klacht over Online 7 27 april 2015, 20:43
Fritzbox 7340 kan wel bellen maar niet meer gebeld worden sinds 17-11-2014 Eigen modem configuratie en problemen 15 15 december 2014, 21:07
kan niet meer gebeld worden na omzetting Storing 8 10 december 2014, 20:20
afspraken m.b.t. Samsung tablet worden niet nagekomen Klacht over Online 19 08 november 2013, 13:53
Poorten willen niet toegewezen worden. Huawei configuratie en problemen 7 24 augustus 2013, 21:37
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:21:28
| Roroko08:33:46
| trebor6009:12:56
| mbakirci09:29:12
| Lutz09:42:56
| earlyhchicken09:43:00
| Jan194712:02:34
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?