obey-robots.txt
08 December 2016, 06:52
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Modem valt steets uit.

Bernardo
Mijn modem laat steeds internet weg vallen. Dit soms wel 5 keer op een dag wel verbinding maar geen internet of tel. Ik begin mij er steeds meer aan te ergeren. En overgaan op VDSL lijkt mij geen optie, omdat ze zeggen internet TOT zoveel MB en als je vraagt KUNT U HET GARANDEREN DAT IK SNELLER EN BETER KAN....dan word deze vraag niet beantwoord. Geld geld geld dat is het motto en de klant blijft zitten met weg vallen van
 
I R Baboon
Lijkt mij beter dat je inzicht krijgt in de huidige problemen.
VDSL2 is geen oplossing. Je kan niet 'naar voren rennen' met zulke problemen door naar VDSL over te stappen.
VDSL2 is veeleisender naar de kwaliteit van de verbinding dan ADSL2+.

Intrainwaardes zijn een start om mee te beginnen.
Dan de logs van het mdoem. Staat daar een aanwijzing?
En hoe ver zit je van de centrale?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bernardo
ik zit ongeveer 1200 meter van de centrale. Ik heb een snelheid van 10 om een van online en de snelheid gemeten is 7,5 a 7,9 om 0,7 . redelijk vind ik zelf. Op zich is verder alles wel goed, maar dat ding schakelt zomaar uit, niet de modem maar de verbinding, maar het is er dan binnen een minuut ook weer. En er gaat geen dag voorbij, dat het niet gebeurt.

Verder heb ik er niet zoveel verstand van. Als het maar werkt. Maar je belt weleens dan zijn er twintig wachtenden voor jou. ook geïnformeerd met dit probleem omtrent VDSL als dat beter zou zijn. Maar zelf heb ik het gevoel....lekker laten zitten want hij heeft een heerlijk duur abo. Hij is zelfs nog duurder als VDSL. Maar dit kan ook mijn inbeelding zijn. Maar hinderlijk is het wel en voorla als je een wi transveer krijgt met muziek en die houdt dan ineens op, nu dan baal ik als een stekker.

UPC kastje staat tegenover mijn huis: zit er aan te denken, om online eruit te trappen. want dit gaat al een hele tijd. Alleen dan ben ik iets duurder uit, maar dan heb ik wel verbinding. Alleen behoef ik die rot tv niet van UPC.
 
I R Baboon
Als je werkelijk 1200 meter afstand hebt, dan is je snelheid best laag.
Om echt iets te zeggen over je lijn, moet ik de intrainwaardes van je modem zien.

De reden waarom je modem uitvalt kan velerlei zijn.
Modem defect of een slechte telefoonlijn.
Welk modem heb je?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bernardo
Thomson TG712 En ik weet bij god niet wat intrewaarden zijn en waar ik die moet vinden. Kan veel maar dit niet. Mijn verbinding is 1 om 10 online en ik zit tegen de 8 aan en bijna 0,8 Ik vind het niet slecht. Maar ik man volgens mij geen VDSL hebben 1200 meter is een heleboel en ik heb gewoon adsl van online. Maar ik vind het rot dat het ding iedere keer weer weg valt. Maar ben niet de enigste mijn zoon woont ook hierin het dorp paar straatten verderop ook zelfde afstand maar die heeft de nieuwste modem en ook die valt regelmatig wel. Hij heeft wel contact verder gehad maar alles heeft geen steek geholpen. Ze zijn zelfs bij hem geweest.

Het is en blijft oude rotzooi uit 1800 en vernieuwen. HO maar daar hebben ze bij de KPN nog nooit van gehoord. Ja de grote meneren worden allemaal op glasvezel aangesloten, maar hier kom je niet verder als een kleverig-draadje met veel lood en rotzooi erom heen van de KPN.
 
I R Baboon
De intrainwaardes moeten hier staan: http://192.168.1....1&l1=0
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bernardo
DSL Connection


View more...



Uptime: 0 days, 3:25:15

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 9.563

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 33,18 / 408,42






Internet Connection OK
Internet


View more...



Type: ETHoA

Uptime: 0 days, 3:25:14

IP Address: 85.150.74.82

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 17,56 / 359,65
 
I R Baboon
Kan je eerst op "view more" of "details" klikken voor je een copy/paste doet?
Daar staan de extra informatie die nodig is.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Bernardo
Zoals u gevraagd hebt:


Internet Connection OK
Internet


Connection Information



Uptime: 0 days, 0:59:11

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 9,39 / 329,97




DSL Connection


Link Information



Uptime: 0 days, 1:02:46

DSL Type: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 9.563

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 24,36 / 374


Meer zit er niet in.




Connection Settings



PVC Info (VPI.VCI): 8.35

Type: ETHoA



TCP/IP Settings



IP Address: xxxxxx/16

Default Gateway: 85.150.0.1

Primary DNS: 194.134.5.55

Secondary DNS: 194.134.5.5







Pick a task...

Check connectivity of this Internet service
Gewijzigd door I R Baboon op 02 september 2014, 13:00
 
I R Baboon
Door de Online firmware op de TG712, zijn er onvoldoende details te zien om conclusies te trekken.
Je kan namelijk niet inloggen op je modem als admin.

Wat wel te zien is, geeft geen bijzonderheden aan waar de fout kan liggen.
Je snelheidsmeting komt wel overeen met de intrainwaardes.

Hoe weet je de afstand tot de centrale?
Check je postcode hier eens: https://www.tele2...ity-check/
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem valt steets uit.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 7 07 december 2016, 20:26
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:16:26
| Ronsworld07:46:37
| earlgrey7209:10:04
| Hans09:55:29
| Wanabo10:11:01
| Ano10:25:36
| dutch113:07:56
| RichieB13:54:13
| Memooh18:41:10
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.