obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Te lage snelheid VDSL
gebruiker12345
Na een lange tijd gewacht te hebben heb ik sinds vanmorgen eindelijk mijn beloofde VDSL verbinding van online. Er bleek bij de lasdop een fout in de aansluiting te zitten, deze is vanmorgen opgelost door de KPN monteur. De monteur heeft de lijn meteen doorgemeten (dus bij de lasdop) en er bleek maar een snelheid van 15mb/s binnen te komen, in plaats van de beloofde 30mb/s. Bij aansluiten van de modem (monteur was alweer vertrokken) bleek er inderdaad maar 15mb/s binnen te komen (speedtest.net). De afstand naar de wijkcentrale is volgens speedtest.nl maar 600 meter, dus dat zou goed moeten zitten.

Ik heb weinig zin om weer een uur in de wachtlijn bij online klantenservice te staan, dus hierbij te vraag aan jullie: is dit snelheidsverlies normaal? Waar zou het aan kunnen liggen en is het eventueel op te lossen door online?

Bij voorbaat dank
 
Tiger
Kijk eens op de bijgevoegde link of de afstand naar de wijkcentrale dezelfde is als op die van speedtest.nl want 600 meter en maar 15 Mbps is wat weinig als alle aansluitingen goed zijn.
https://www.tele2.nl/wholesale/availability-check/
 
gebruiker12345
Die check geeft 1260 meter aan. Hoewel dat 2 keer zo veel is, is dat geen reden tot 50% snelheidsverlies lijkt mij
 
Tiger

Quote

gebruiker12345 schreef:

Die check geeft 1260 meter aan. Hoewel dat 2 keer zo veel is, is dat geen reden tot 50% snelheidsverlies lijkt mij

Die check is vrij betrouwbaar zelf heb ik ook een korte tijd VDSL gehad en ik zit 1030 mtr. v.d. wijkcentrale en had maximaal 22 Mbps en met mijn huidige abonnement heette eerder familie tot 20 Mbps heb ik +/- 16.5 Mbps.
Vergeet niet dat dit een abonnement is TOT 30 Mbps dus staar je niet blind op 30 Mbps.
 
dutch flash
Dan heb ik een vraagje over VDSL2

Ik zit 981 meter van de wijkcentrale.
En ik haal 30 Mbpss en upload 3 Mbps.

Maar ik zie bij VDSL2 25 / 4 Mbps staan.

Mijn upload wordt dus afgeknepen tot 3 Mbps, daar ken ik best mee leven.
Toen ik belde voor een verlening werd mij verteld u kunt TOT 22 Mbps downloaden.
Maar ik haal dus meer, Ik klaag dus niet ben alleen maar blij met zo'n snelheid.

Hoe kan het dan dat ik op 30 Mbps download ???
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
gebruiker12345

Quote

Tiger schreef:

Quote

gebruiker12345 schreef:

Die check geeft 1260 meter aan. Hoewel dat 2 keer zo veel is, is dat geen reden tot 50% snelheidsverlies lijkt mij

Die check is vrij betrouwbaar zelf heb ik ook een korte tijd VDSL gehad en ik zit 1030 mtr. v.d. wijkcentrale en had maximaal 22 Mbps en met mijn huidige abonnement heette eerder familie tot 20 Mbps heb ik +/- 16.5 Mbps.
Vergeet niet dat dit een abonnement is TOT 30 Mbps dus staar je niet blind op 30 Mbps.


Nogmaals, 1260 km is geen reden tot 50% verlies, ik snap dat de snelheid TOT 30mbps zijn maar er moet toch wel een reden zijn dat dit bij lange na niet gehaald wordt.
 
I R Baboon
Ik lees steeds iets met ' beloofde 30 Mbit per seconde '.
Waar staat die belofte?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Ik zie bij Internet Extra staan:

"Met 30 Mb/s heb je altijd voldoende speed om je favoriete sites, sociale media en video’s in huis te halen. Je ontvangt een modern Wi-Fi modem in bruikleen."

Verder beneden staat er op hetzelfde pagina:

"Snelheid tot 30 Mb/s"

Zal het een geval van alleen de eerste regel lezen zijn?

Ze hebben ook nog Internet Power, maar dat is op mijn locatie niet beschikbaar.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
gebruiker12345
Mijn orginele vraag was: Wat is de reden en is het eventueel op te lossen. Beide vragen zijn vooralsnog niet beantwoord en ik krijg enkel reacties die zeggen dat ik het maar moet accepteren.

Overigens realiseer ik me nu dat ik een Internet Power abonnement heb afgesloten (dus 50mbps!) waarvan ik dus maar 15 krijg.
Gewijzigd door gebruiker12345 op 17 september 2014, 18:18
 
Lutz
Ondat de centrale op 1260m afstand ligt, had ik een hogere downloadsnelheid verwacht. Misschien is de lijnkwaliteit onder peil. Geeft het Huawei modem een aktief ADSL2 of VDSL2 verbinding aan?

Indien de snelheid niet hoger is dan 15Mbps kunt u proberen met coulance een lagere snelheid af te nemen.

Leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL2
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Te lage snelheid VDSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
ADSL/VDSL instellingen Frequently Asked Questions : 5 31 dec 2016
Vraag over snelheid Snelheid : 7 22 dec 2016
Advertentie