obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Tablet naar LAN via WiFi
Downstream
Ik wil mijn Samsun TabPro (Android 4.4) verbinden met lijn lan via WiFi.
Ik kan inloggen op de Livebox WiFi en probleemloos surfen met mijn Tablet.
Op mijn Win 7 Ultimate PC zie ik geen spoor v/d WiFi.
Maar hoe kom ik op mijn LAN?
 
Lutz
Ik denk dat je probeert een Android tablet in een Windows workgroup op te nemen.

Ik vond een Engelstalige draad erover: http://www.tomsguide.com/forum/id-166...group.html

Er staat dat zolang de Android tablet geen trusted pc is het niet zal werken. De bedoeling van een werkgroep is om bestanden te delen. Misschien kan je airdroid gebruiken?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Downstream
Het werkt nu. LAN stond op 192.168.1.xxx
WiFi op 192.168.0.xxx

Ander vraagje. Hoe kan ik vaste IP addresses toegewezen krijgen door de DCHP server? In mijn router krijgt hetzelde MAC adres altijd herzelfde IP nummer. Nu is het willekeurig.
 
Lutz
Ervoor moeten wij weten welk apparaat in jouw configuratie de DHCP server speelt. Het kan modem of router zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Downstream
In de LiveBox.

De router is niet aangesloten.
 
Lutz
De livebox ken ik niet, maar ik vond deze handleiding: http://www.online.nl/uploadedFiles/Co...ivebox.pdf Vanaf pagina 32 wordt het interessant. Alleen er staat niet bij, of de LiveBox wel of niet een vasst IP adres aan een MAC adres kan koppelen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Downstream
Helaas niets te vinden over MAC adressen.

Ik heb een Huwawei modem. Heten die ook Livebox of zijn dat die hele oude modems?
 
Lutz
Ik had de link naar de livebox gestuurd omdat er ook een modem met naam livebox was, maar dat is geen Huawei. Op pagina 6-1 van deze handleiding http://huawei-info.nl/images/handleid...dem_nl.pdf staat, hoe je een vast IP adres in een computer moet instellen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tablet naar LAN via WiFi', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie