obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Solcon VDSL instellingen
peersoft
Ik heb een Technicolor modem/router geleverd gekregen, ongeveer een jaar geleden, door Solcon.
Dit modem doet het wel maar is niet snel en heeft geen VPN mogelijkheid.
Daarnaast hangt het modem regelmatig door (javascripts) bij instellingswijzigingen.
Nu heb ik een Dray Tek Vigor 2860n-plus aangeschaft met veel meer mogelijkheden en ook geschikt voor VDSL.
Maar Solcon kan en wil deze modem/router niet ondersteunen.
Weet iemand de juiste instellingen zodat de Technicolor kan worden vervangen?
 
I R Baboon
Hier behandelen we alles over de provider 'Online'.
Dus Solcon valt een beetje buiten de boot.

Maar we gaan een poging wagen.
Glasvezel, ADSL2+ of VDSL2?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
peersoft
Ik weet dat ik op site van Online zit, maar bij Solcon of daaraan gerelateerde sites is niets te vinden.
Het is VDSL2
 
Lutz
Kijk eens op de linker kant onder FAQ. Daar staan de instellingen voor VDSL2 van Online.nl

Voor de rest hebben wij hier geen verstand van Solcon.

Zelf heb ik uit mijn Huawei modem de gegevens uitgelezen en dan daar neergezet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Solcon is KPN. VDSL2 wordt geleverd door KPN centrales cq KPN straatkasten.
Dus kijk op bladzijde 23 van de snelstarthandleiding van je Draytek.
Dat moet werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
peersoft
Ok bedankt voor jullie hulp, maar het gaat niet werken. Instellingen moeten in ieder geval 0/32 zijn en geen 8/48.

Maar toch bedankt.
 
Lutz
VDSL2 werkt met VLAN IDs en niet met VPI/VCI. Maar kan je die gegevens niet uit een Solcon modem uitlezen en dan in een ander VDSL2 modem invoeren?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Solcon VDSL instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen : 14 08 nov 2018
Online VOIP instellingen Zyxel configuratie en problemen : 2 06 jul 2018
Advertentie