obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Online.nl Glasvezel werkt niet
emielfellinger
Ik heb per september 2014 een online.nl glasvezel verbinding aangevraagd.
Kreeg keurig post pakket met modem + tv ontvanger(s) en genexis kastje.
25 september een mail dat het per de 26 september word opgeleverd.
Braaf alles aangesloten volgens de handleiding en de Genexis heeft keurig glas signaal maar het ethernet ledje van de genexis word rood ipv groen.
De Zyxel geeft aan dat er geen internet verbinding is (web interface geeft ook aan op WAN geen IP te krijgen)
Helpdesk maar eens gebeld. Heel vervelend uiteraard maar het kan nog even een dag of 2 a 3 duren.
Week er op nog geen internet / TV / Telefoon dus maar weer gebeld.
Er word dit keer netjes geholpen door een dame die aangeeft dat ze het modem wel kunnen zien maar er iets in de lijn niet goed zit.
Prima dus! Krijg ook 2 dagen later een belletje van een reggefiber planning dat er een monteur langs komt.
Monteur komt en meet van alles door. Beide fibers in de woning geven prima waardes aan maar er is in de wijkcentrale iets niet goed gepatched.
Dit heeft hij aangepast maar er is nog geen internet en het genexis ethernet led is nog steeds oranje.
(haal je de genexis los van de glasvezel dan word het ethernet led overigens groen)
Ik moest mijn provider weer bellen.
Wederom de helpdesk gebeld en uiteraard weer heel vervelend maar men kan niks vinden dus zal het modem wel defect zijn.....
Mevrouw van de helpdesk geeft aan dat ik wel tijdelijk een eigen router aan kan sluiten maar het MAC van de Zyxel WAN interface dan moet clonen.
Ik zal dan helaas geen TV en Telefoon hebben maar ieg wel Internet.
Ondertussen zal Online.nl een nieuw modem afsturen.
Ik heb zelf mijn Linksys E4200 het MAC van de Zyxel WAN interface gegeven maar men raad het al....... Geen IP word toegewezen en het Genexis Ethernet LED brand ook zodra ik deze aansluit direct oranje/rood. De e4200 geeft wel aan dat de link op de WAN interface up is.
Ik via een collega even een zelfde Zyxel geleend als van Online en ook hier het MAC aangepast met hetzelfde resultaat .... geen ip en dus geen verbinding.
Na een paar dagen de helpdesk maar weer eens gebeld of het modem al verstuurd was. Kort en bondig antwoord..... Nee want door een storing zijn er problemen bij het distributie centrum van Online.
2 dagen later gebeld en weer kan niemand vertellen of het modem nu verstuurd gaat worden.
Toch heb ik een sterk vermoeden dat de genexis defect is en dat ik straks met een nieuw modem nog geen verbinding heb en dat er dan een nieuwe genexis moet worden verstuurd en dat ik dan weer 2 a 3 weken verder ben.
Bij Ziggo kon je soms via wat omwegen de 2e of 3e lijns helpdesk wel eens te pakken krijgen die je dan wel wat technische kennis hebben en zaken kunnen zien / doen. Bij Online is dat schijnbaar helemaal niet mogenlijk.
Ik zit ondertussen als bijna een maand zonder internet / tv / telefoon en heb het gevoel dat dit nog wel een lang kan gaan duren.

Zijn er mensen die nog tips hebben? Want ik zit op het punt dat als ik over een week a 2 weken nog geen internet heb ze in gebreke ga stellen en mijn internet ergens anders vandaag ga halen. Heb hiervoor bijna 3 jaar langs naar alle tevredenheid op mijn oude adres online.nl adsl gehad maar ik vind de terug koppeling vanuit de helpdesk zo slecht dat ik toch ga twijfelen.

gr
Emiel
 
Lutz
Je bent hier niet de enige die problemen met de oplevering van glasvezel heeft.

Je kan of het lied uitzingen, totdat Online het probleem heeft verholpen.
Je kan ook Online per aangetekend brief aansprakelijk stellen en proberen de contract te ontbinden.
Of je kan klachtenkompass of radaar benaderen.

Wij hebben geen contact zelf met Online.

Helaas kan ik je geen advies geven, alleen verschillende opties aanwijzen.

Misschien wordt je wijzer door hier op dit forum te zoeken naar glasvezel.

Succes!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
Ik weet niet of er al kosten zijn afgeschreven maar zo lang als het niet werkt heeft Online NIETS opgeleverd en heb je m.i. niet de verplichting om te betalen want je hebt iets gekregen wat niet werkt en ik heb de indruk dat je toch regelmatig met het bekende kluitje het riet wordt ingestuurd.
Zo lang als het niet werkt zou ik als het mij overkwam NIET betalen en eventuele afschrijvingen terug laten boeken totdat de zaak in orde is.
 
emielfellinger
Thx Lutz en Tiger voor de reacties,
Ik word schijnbaar vandaag terug gebeld m.b.t. de problemen en het modem.
Ik wacht nog even hun berichtje af en anders dan ga ik idd kijken om OF ik wil wachten tot ze het ooit eens gaan oplossen OF het contract te laten ontbinden.
Jammer want ik heb toch een paar jaar naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van Online ADSL.
 
emielfellinger
Korte update,

Na het aanmaken van een klacht op klachtencompas werd ik 2 dagen later gebeld door Online.
Het was idd een vervelende zaak dat het zo lang moest duren.
Maar deze mevrouw heeft er wel voor gezorgd dat ik 2 dagen later een nieuw modem had liggen.
Dit bleek uiteraard niet het probleem te zijn want het probleem zit em in de NTU (genexis) maar dat wist ik al maar de helpdesk / technische dienst vond van niet. Ik word als alles goed gaat morgen terug gebeld door de mevrouw van Online.nl om te kijken wat de status is.
Als zijn er voor kan zorgen dat ik woensdag / donderdag nog mijn NTU heb dan wil ik het afwachten nog proberen en anders denk ik dat we helaas na bijna 4,5 jaar afscheid gaan nemen van Online.nl
We zijn nu meer dan 1 maand vanaf de oplevering verder maar er is nog steeds 0,0 werkend.
We wachten nog even af
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online.nl Glasvezel werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Advertentie