obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
static route
routeruser
Hi,
Ik heb in mijn huawei HG655D een statische routering opgegeven om via een 2e interne router naar een telefooncentrale in de cloud te gaan via een vaste verbinding.
Als ik een tracert ingeef gaat hij prima volgens de aangegeven route naar de centrale, echter er komt niets terug naar de telefoons vanuit de centrale.
Met nog 2 andere routers op hetzelfde netwerk gaat dezelfde truc prima zonder dat ik verder iets in de firewall van die routers of dergelijke hoef aan te passen. (draytek en zyxell)
Wat staat er standaard in een huawei anders dan in de andere routers ? Hoe kan ik zien waar het fout gaat ?
 
Tiger
Als het goed werkt met die 2 andere routers is het toch prima of wil je dat perse met de Huawei router ???.
 
routeruser
Verschillende werkstations zitten op verschillende routers (ivm bandbreedte verdeling) Ik had graag de bandbreedte van online ook willen gebruiken.
 
Tiger

Quote

routeruser schreef:

Verschillende werkstations zitten op verschillende routers (ivm bandbreedte verdeling) Ik had graag de bandbreedte van online ook willen gebruiken.

Als ik een bepaalde bandbreedte heb kan ik die toch niet verveelvoudigen of zie ik dat verkeerd ??? de bandbreedte die je binnenkrijgt wordt toch gedeeld door het aantal routers wat je aansluit dus als je 3 routers aansluit krijg je als ze alle drie in gebruik zijn toch maar 1/3 bandbreedte via elke router.
 
routeruser
per pc heb ik een default gataway naar een router. dus bijv 5 pc's naar router x en 5 pc's naar router Y, alleen kan ik dat niet inregelen voor de online router.
 
Lutz
Zou het kunnen dat je probeert via een ander provider telefoniediensten te regelen? Dat lust de Huawei niet graag. Heb je nu een internet aansluiting, en probeer je achteraan de bandbreedte te knijpen, of heb je verschillende aansluitingen parallel en je wilt optimaal gebruik maken van je aansluitingen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
routeruser
verschillende aansluitingen parallel met static route die allen naar 1 modem wijzen voor de centrale in de cloud. Als ik dus een nummer op een pc draai wordt deze via de router van zijn default gataway doorverwezen (voor dat specifieke adres)naar de router van de centrale in de cloud en komt de reactie (overgangstoon)terug naar de ip telefoon die staat ingesteld. Via de huawei gaat de telefoon niet over, bij beide andere wel.
 
Lutz
Ik zag hier al vaker problemen met de Huawei modem en VoIP diensten. Indien je telefonie van Online afneemt dan moet je do porten van de andere VoIP diensten wijzigen. Verder heb ik er ook geen verstand van.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'static route', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Externe IP veranderen (Wan ip static) Huawei configuratie en problemen : 2 11 sep 2014
[HELP] Static IP / ISP Thomson configuratie en problemen : 8 21 apr 2014
Static IP LAN (dhcpserver: host add -o ...) Livebox configuratie en problemen : 10 22 okt 2007
Advertentie