obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7340 kan wel bellen maar niet meer gebeld worden sinds 17-11-2014
blaxid
Enkele dagen geleden kregen we een sms op de gsm met de mededeling indien de telefoon niet werkt wij het modem moesten resetten.

Ik weet niet wat ze hebben gedaan bij online maar ik heb gewoon alle instellingen nog in de fritzbox.

Ik kan wel naar buiten bellen dan gaat de gsm gewoon over maar bel ik van buiten naar mijn nummer dan krijg ik een ingesprektoon, ik heb mijn modem een update gegeven toen was het helemaal een ramp, ik kwam
gewoon niet meer op internet, de Fritzbox heeft een backup van mijn instellingen dus die heb ik weer teruggeplaatst op de geupgrade versie.

Jammer genoeg is er niets veranderd, kan nu wel internetten en bellen maar nog niet gebeld worden, heb de helpdesk van online gebeld maar dat levert niets op ze willen je daar gewoon niet helpen wij ondersteunen

geen andere modems dan Huawei, nou daar kan ik het mooi mee doen.

Vandaag 3 uur bezig geweest instellingen veranderen en uitproberen, jammer genoeg nog niet gelukt, ik bel normaal via sipteledienst.

Wie heeft hetzelfde probleem en weet de oplossing.
 
Tiger
Als je te veel aan de instellingen gaat wijzigen zal Online wel gaan zeggen dat het niet aan hun ligt terwijl m.i. het probleem duidelijk bij hun is ontstaan n.a.v. wat jij aangeeft.
Krijg je geen gehoor bij Online zou ik wat Wanabo in een ander topic aangaf een klacht indienen bij www.klachten-indienen.nl en ze ook nog aansprakelijk stellen voor de ontstane problemen.
.
.
Zag net dat je dezelfde tekst in het topic van probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie hebt geplaatst.
 
blaxid
Ik heb ook in dat topic gereageerd omdat het probleem overeenkomt met mijn probleem, en ik vermoed dat hier meer meldingen over komen vandaar dit nieuwe draadje.

Online heeft mij niet zo netjes behandeld, dat meisje bij de helpdesk werd al boos op de vraag moet ik met een accountnaam inloggen en zo ja is de gebruikersnaam mijn mailadres of mijn klantnummer of kan ik zonder die gegevens inloggen, haar reactie was nogal fel met de woorden wij ondersteunen geen andere modems dan de huawei. (achteraf wist ik het weer inloggen was niet nodig maar de fritzbox bleef er om vragen Smile ).

Ik heb zojuist weer alle instellingen doorlopen en deze zijn nog hetzelfde als toen met een goed werkende telefoon, ik blijf het vreemd vinden kan wel uitbellen maar niet gebeld worden krijg ingesprekstoon. Frown
 
Tiger
Als ik het goed heb kreeg je de inloggegevens bij de aanmelding dus daar hoef je de helpdesk niet voor te bellen. En als Online alleen maar de Huawei router ondersteunt neem ik aan dat de Zyxel router niet van Online is waarom je dan van router gewisseld bent weet ik niet had je dan op de geleverde router problemen omdat je een andere had aangesloten. Verder als je al in een topic iets gemeld hebt en daarvoor ook nog een apart topic opent en anderen dat ook gaan doen hebben we dadelijk op dit forum heel veel topics die eigenlijk over hetzelfde probleem gaan wat men dan een forumvervuiling noemt.
 
blaxid
Ik heb dit draadje geopend omdat ik een fritzbox heb, in het andere draadje reageerde ik alleen om te laten horen dat het probleem niet in het modem zit maar bij online.

waarom ik een fritzbox verkies boven huawei is een keuze. de fritzbox is veel stabieler en met meerdere gebruikers erop heb ik dan geen probleem met het openen van een url, de huawei zakt in elkaar zodat normaal internet niet mogelijk is, ook de snelheid is veel beter van de fritzbox daarnaast heeft deze veel meer mogelijkheden.
 
Lutz
Ik heb een paar vragen: werkte het voorheen wel? Dus kon je gesprekken ontvangen via je Fritz!Box? Indien je je mobieltje belt, welke nummer zie je dan in het display?

De Fritz!Box kan je volgens mij instellen voor het land waar je woont. Heb je dat ingesteld?

Success ermee!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dutch flash
Heb hier het zelfde probleem.

kan wel uitbellen maar niet gebeld worden krijg ingesprekstoon.

En heb de Fritz!Box 7360.

En ja alles werkte prima.
Kon gewoon gesprekken ontvangen via de Fritz!Box, als er gebeld werd dan zag je het nr. van de beller staan.
Nu zie je niks verschijnen op het display.

Kwa instellingen staat alles goed ingesteld.
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
blaxid
@ Lutz

Ja ik kon voorheen bellen en gebeld worden, als ik nu naar buiten bel dan komt mijn nummer herkenning gewoon ook in beeld het probleem is het gebeld worden dan krijg je een bezettoon.

Ik heb inmiddels wat verder gezocht en ik weet nu wat hier aan de hand is.

Huawei modem aangesloten en met webdeveloper van firefox mijn sip account uitgelezen, en heb geconstateerd dat Online het SIP ACCOUNT NUMMER en GEBRUIKERSNAAM heeft veranderd het Wachtwoord is hetzelfde gebleven.

Ook heeft men het Proxyserver adres veranderd in : en.telio.nl
voorheen was dat volgens mij sipteledienst.nl

Dus deze moet ik veranderen in de Fritzbox nu nog ff de tijd vinden hiervoor Wink

@ dutch flash

Kijk ook even in je oude huawei modem voor jou instellingen succes Thumbs Up
 
dutch flash

Quote

blaxid schreef:

@ Lutz

Ja ik kon voorheen bellen en gebeld worden, als ik nu naar buiten bel dan komt mijn nummer herkenning gewoon ook in beeld het probleem is het gebeld worden dan krijg je een bezettoon.

Ik heb inmiddels wat verder gezocht en ik weet nu wat hier aan de hand is.

Huawei modem aangesloten en met webdeveloper van firefox mijn sip account uitgelezen, en heb geconstateerd dat Online het SIP ACCOUNT NUMMER en GEBRUIKERSNAAM heeft veranderd het Wachtwoord is hetzelfde gebleven.

Ook heeft men het Proxyserver adres veranderd in : en.telio.nl
voorheen was dat volgens mij sipteledienst.nl

Dus deze moet ik veranderen in de Fritzbox nu nog ff de tijd vinden hiervoor Wink

@ dutch flash

Kijk ook even in je oude huawei modem voor jou instellingen succes Thumbs Up


We gaan er eens naar kijken en proberen. Thumbs Up
Ik heb geen ADHD, heb VDSL2 is al snel genoeg.
 
blaxid
Yeah Mijn Fritz kan weer bellen en gebeld worden Music

Ik heb het volgende gedaan:

Verwijder de oude telefoon instellingen en maak vervolgens een nummer aan en vul deze als volgt in:

(ACCOUNT INFORMATION)

Telephone provider = Other provider

internet telephone number = jou telefoon 10 cijfer telefoon nummer ( dus zonder landnummer 0031 )

Username = jou telefoon 10 cijfer telefoon nummer ( dus zonder landnummer 0031 )

Password = jou password welke je van online hebt ( zichtbaar in jou Huawei modem met firefox webdeveloper )

Registrar = en.telio.nl

Proxy server = en.telio.nl

(TELEPHONE NUMBER FORMAT)

DTMF transmission = Automatically

vink aan: Always register via an internet connection.

zet je instellingen vast en je kan weer bellen.

hopelijk zijn hier meerdere forum leden mee geholpen.

succes Blaxid Bye-happy
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7340 kan wel bellen maar niet meer gebeld worden sinds 17-11-2014', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie