obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
DHCP leasetijd
mwjvl
De leasetijd voor de apparaten gekoppeld via de DHCP-server staat standaard op 24 uur.
Heeft iemand enig idee of dit is aan te passen en hoe dit moet?

Mvg Maurice
 
Tiger
Kijk even in de router bij BASIS-> LAN en vink dan bij DHC de permanent lease aan
 
mwjvl

Quote

Tiger schreef:

Kijk even in de router bij BASIS-> LAN en vink dan bij DHC de permanent lease aan


De Thomson ST706 heeft geen 'BASIS -> LAN'

In de interfaces lijkt het ook onmogelijk iets aan te passen
mwjvl voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Tiger
Ok ik ging er van uit dat je de Huawei router had en niet een oude speedtouch die heb ik al jaren niet meer.
Misschien is het handig als je een topic plaatst dat je meteen aangeeft over welke router het gaat.
 
Tiger
Even gegoogeld en wat gevonden had je natuurlijk zelf ook kunnen doen kijk op de bijgevoegde link onder hoofdstuk 5.4 daar vind je de instelling van de DHCP lease tijd.
http://thomsontech.weebly.com/uploads/1/6/5/9/16595784/speedtouchmanual.pdf
 
mwjvl

Quote

Tiger schreef:

Even gegoogeld en wat gevonden had je natuurlijk zelf ook kunnen doen kijk op de bijgevoegde link onder hoofdstuk 5.4 daar vind je de instelling van de DHCP lease tijd.
http://thomsontech.weebly.com/uploads/1/6/5/9/16595784/speedtouchmanual.pdf


Natuurlijk had ik zelf ook al gegoogled en diverse oplossingen gevonden maar geen welke specifiek geschikt is voor de Thomson ST706.

De informatie in de link welke je hebt meegestuurd is ook niet bruikbaar voor de Thomson ST706
(wat overigens al zichtbaar was in de door mij meegestuurde afbeelding in mijn vorige bericht; de DCHP-groep is niet te bewerken via Thuisnetwerk -> Interfaces ->LocalNetwork).
 
Tiger
Ok dan kan ik je niet helpen in de link stond dat dit de basisinstellingen waren voor alle Speedtouch produkten en m.i. viel daar de ST706 ook onder.
Dat wordt dan verder zoeken.
Succes
 
mwjvl

Quote

Tiger schreef:

Ok dan kan ik je niet helpen in de link stond dat dit de basisinstellingen waren voor alle Speedtouch produkten en m.i. viel daar de ST706 ook onder.
Dat wordt dan verder zoeken.
Succes


Toch bedankt voor de moeite!

Ik ben bang dat de mogelijkheden betreffende de configuratie van de Thomson ST706 (met firmware via Online) erg beperkt zijn via de standaard menu's.
 
I R Baboon
Alle menu's zijn vrijwel hetzelfde voor alle Speedtouch modellen.
Ook jouw 706 geen uitzondering daarop.

Het verschil zit hem daarin dat je geen admin rechten hebt op de 706.
Met alleen user rechten zie je dus hoe weinig opties je hebt in het menu.
Admin rechten zijn (99% zeker) uitgesloten op een 706 met Online firmware.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mwjvl

Quote

I R Baboon schreef:

Alle menu's zijn vrijwel hetzelfde voor alle Speedtouch modellen.
Ook jouw 706 geen uitzondering daarop.

Het verschil zit hem daarin dat je geen admin rechten hebt op de 706.
Met alleen user rechten zie je dus hoe weinig opties je hebt in het menu.
Admin rechten zijn (99% zeker) uitgesloten op een 706 met Online firmware.


Yup; daar was ik idd al bang voor.
Ik kan natuurlijk via een omweg wel admin-rechten verkrijgen maar ik wil eigenlijk niets 'verprutsen' aangezien alles prima werkt (Internet + Telefonie)
Ik vroeg me gewoon af of er wat te configureren valt betreffende de DHCP leasetijd.

Bedankt voor het antwoord.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DHCP leasetijd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
DHCP uitzetten Speedtouch 706 configuratie en problemen : 3 24 mrt 2017
DHCP wordt automatisch statisch Zyxel configuratie en problemen : 4 27 feb 2017
Huawei HG655d Hostname niet zichtbaar bij DHCP Algemeen : 2 30 aug 2014
Thomson TG712 dhcp lease oneindig veranderen Thomson configuratie en problemen : 2 14 sep 2012
Advertentie