obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Switch achter de ZyXEL
RonaldL
Ik heb maar 1 ethernet kabel vanuit m'n meterkast richting m'n televisiekast lopen, dus daaraan hangt nu m'n Zyxel.
Nu probeer ik het voor elkaar te krijgen dat ik m'n Zyxel in de meterkast kan laten, en een switchje kan plaatsen in m'n televisiekast. Om beter bereik met wifi in de rest van het huis te hebben.

Als switch gebruik ik nu een dd-wrt netgear welke vlans aankan (in theorie, daar kan nog een probleem liggen).
Ik probeer er dus nu even achter te komen hoe de config van de zyxel is.

TV zit op vlan 4 tagged heb ik gezien.
Weet iemand of internet nog een eigen vlan heeft?

Gisteravond heb ik lopen proberen, en over de kabel vlan 0 untagged en vlan 4 tagged laten lopen. Maar tv wou het niet doen, en m'n internet ook niet Smile Dus moet nu troubleshooten. Het kan ook heel goed aan de netgear liggen.
 
Lutz
Is het niet zo dat het Zyxel je modem en router is? Heb je voor de televisie niet nog een setop box nodig bij de televisie, of heeft deze een WLAN of LAN aansluiting?
Ik denk dat je de netgear als access point moet configureren, en niet als switch.

Wat bedoel je met vlan 0 untagged en vlan 4 tagged?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch achter de ZyXEL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie