obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Eigen ASUS MODEM/Router
CharlesMcBakerey
Beste Onliners,

Ik graag een eigen Router/Modem Gebruiken en die TG712 in de prullenbak gooien of terugsturen naar online.
Daarbij gebruik ik alleen internet van Online, telefonie heb ik via een soort splitter via KPN.

De reden dat ik ik een eigen router/modem wil gebruiken is om WOL (Wake on LAN) te gebruiken dit wordt niet ondersteunt door de TG712.
Omdat de computers vergeten worden wanneer deze offline zijn in de ARP cache lijst en WOL na een half uur niet werkt.

De TG712 zit behoorlijk dicht getimmerd, hij is erg langzaam als je er op in logt zijn er weinig tot geen functies beschikbaar behalve port forwarding.
De nieuwe Asus routers hebben een mooie strakke en gebruiksvriendelijke interface met wat leuke functies.

Ik zou graag 1 van de volgende router modems kopen:
http://www.alternate.nl/ASUS/DSL-N12E...=7&lk=9770
http://www.alternate.nl/ASUS/DSL-N14U...=7&lk=9770

Kan ik met 1 van deze Router modems mijn TG712 vervangen?

Info:
Servicenaam: Online ADSL Basis/Extra
DSL-type: G.992.5 annex A
Internet: ETHoA

Modem Info:
Productnaam: TG712
Serienummer: CP1035NT7E5
Softwareversie: 8.2.4.B
Softwarevariant: AJ
Bootloaderversie: 1.1.1
Productcode: 3660652B
Kaartnaam: CANT-5

IjcpzP6
 
CharlesMcBakerey
Een andere router er achter zetten lijkt ook niet te werken omdat je DHCP niet kan uitzetten?
 
I R Baboon
In principe kan je Thomson vervangen door een eigen ADSL2+ modem.
Beide ASUS modellen zouden dat kunnen.

Wat voor een abonnement type heb je bij Online?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
CharlesMcBakerey
q7ZwkDN

Ik heb even een peperdure cisco router/modem gebruikt puur als modem en daarachter een goedkoop asus routertje gehangen.
Het werkt in ieder geval als een tiet, internet is 1 mbps down en 0.25 mpbs up sneller geworden Smile

Ga denk ik binnenkort een alles in 1 router modem
van asus kopen wat een verademing ten opzichte van die TG712.

Thanx!

@ Baboon: Online ADSL Basis/Extra
Gewijzigd door CharlesMcBakerey op 24 februari 2015, 00:57
 
I R Baboon
Dus je bent al aan het experimenteren, zo te zien.
Dan ben je al op het goede spoor.

De Thomson is maar een beperkt apparaat met die Online firmware.
Op zich best wel jammer, want er zit veel potentie in het apparaat.
De normale Thomson/Speedtouch modellen hebben een uitgebreide CLI console. Kan je heel veel mee instellen.
Alleen heb je daar niets aan zonder een admin account.

Succes!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen ASUS MODEM/Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie