obey-robots.txt
09 December 2016, 20:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telefonie problemen!

debru
Storing telefonie:
Sinds mijn aanschaf op Orange Family:
Wordt regelmatig snachts wakker gebeld, (geen pretje met familie in het ziekenhuis). Nummerweergave werkt ook slechts gedeeltelijk (middels bijgeleverd philips dect 221) en regelmatig moet ik de LB resetten om van een dode lijn af te komen.
Contact met Orange: Misschien iets niet goed aangesloten? misschien de blauwe of rode draad omwisselen; komt misschien door afsluiting van een wijkcentrale.
Nou ze kunnen me wat, heb alles geprobeerd. Maar niks helpt en de schoften kunnen ook mijn mail niet meer beantwoorden. Daarnaast is ineens sinds mijn regenbui van klachten aan hun adres mijn internetsnelheid gehalveerd! Ik weet het niet hoor, maar heb nog erg weinig vertrouwen in Orange. Volgens mij is dit een voorbeeld van klantje pesten. Misschien maar eens persoonlijk langs gaan.
Heb de telefoon nu snachts maar uitstaan, te gek voor woorden.

Weet iemand anders hoe dit is op te lossen? Ben al meer mensen tegen gekomen met dit probleem, maar nog geen nuttige oplossing gevonden!!

GRAAG UW REACTIE!!!
Gewijzigd door Richard op 01 november 2006, 23:34

Richard
Beste Debru.

Allereerst heb ik je andere bericht verwijdert omdat het exact hetzelfde was en in een topic thread waar het niet thuis hoorde.
Verder is het niet de bedoeling berichten op meerdere plaatsen op het forum te zetten. EEN keer een vermelding is voldoende.
Als laatste heb ik de titel van bovenstaand bericht aangepast omdat deze uitsluitend uit hoofdletters bestond en dat staat wat schreeuwerig.
Het zou fijn zijn als je daar in de toekomst een beetje op wilt letten.Smile

Ik kan overigens volledig je irritatie begrijpen die ontstaan is uit de problemen die je ondervonden hebt, dus da's geen probleem en ik neem het je ook niet kwalijk uiteraard.

Dan even terugkomend op je probleem.
Klantje pesten lijkt me niet iets wat een provider zal doen toevallig omdat iemand "lastig" zou zijn of teveel vragen zou stellen.

Als je de andere topics bekijkt zie je dat er meerdere mensen toch problemen blijken te hebben met telefonie en dat er ook mensen zijn die met enige regelmaat hun Livebox moeten resetten.

Soms helpt het wel eens om de Livebox om te ruilen voor een nieuwe.
Doch dat is helaas alleen te regelen via de helpdesk van Orange.

Het enige wat ik je op het moment kan adviseren is om eens in de telefoonsectie van dit forum te gaan kijken welke DECT toestellen goed werken op de Livebox en anders eens tijdelijk een andere (liefst normale en geen draadloze) telefoon op je Livebox aan te sluiten om te zien of dat helpt.

Zo kun je namelijk uitsluitend dat het probleem al dan niet aan je Dect telefoon ligt of daardoor veroorzaakt word.

Greetings, Richard.

debru
Bedankt voor je reaktie. Kennelijk weten ze na 50 mailtjes van mij kant uit niet hoe ze moeten replyen. Orange klantenservice is echt triest. En dit vertrouwen zal voorlopig ook niet hersteld gaan worden.

Alle mogelijk aangeven oplossingen > isra punt blauwe en rode draadjes omwisselen werken niet.

MAAAAAAAAARRRRRRR>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Heb nu een splitter geplaatst (ergens gelezen dat dat wel eens kon helpen, waarom weet ik niet!!!) (waar dus alleen de dect 221 van philips op zit) nà de livebox en de nummerweergave werkt in ieder geval!!!!!!
Ik mag hopen, wat nog belangrijker is, dat de nachtelijke telefoonjtes wegblijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zodra ik een week heb doorgeslapen, horen jullie het!

Richard
Het zou kunnen betekenen dat de splitter in de Livebox misschien wel defekt is in dat geval.
Ik hoop echt dat je een nacht kunt doorslapen, tja... en het uitblijven van die reacties is inderdaad diep triest.

Gelukkig heb ik zelf die ervaring niet, maar er had op zijn minst wel 1 reactie naar je mogen komen van Orange inmiddels.

Greetings, Richard.

Dloblow
Beste debru,

Ik herken een aantal van jouw problemen, het is bij ons de laatste weken echt erger geworden. Met name de dode lijn, ik moet de livebox vaker resetten. Dat toestel is inderdaad niets, nummerherkenning werkt slecht (wel grappig dat ze het gratis bij je abboe geven). Orange ontkent dit trouwens. Daarnaast hoef je op de helpdesk niet te rekenen, ook ik heb legio calls uitstaan.

Wat het vervelend maakt is dat het soms weken goed gaat en dan ineens weer dagen mis is met telefonie. Geen touw aan vast te knopen. Sad

Blown to pieces ...

Gandhee
Belangrijk is ook dat het telefoonkabeltje van het ISRA punt naar de LB zo kort mogelijk maakt. De lijnen van Orange zijn zeer gevoelig voor signaalverlies en dus instabiel.

Betreft de helpdesk die niet reageert. Dat komt omdat ze nu aan het wisselen zijn van systeem wat niet vlekkeloos loopt (verassing!?) Het ADSL kennissysteem van voorheen Wanadoo en mobiele kennisssteem van Orange worden gecombineerd in 1 systeem. Hierdoor is het tijdelijk niet mogelijk om terug te mailen. Je kan wel een telefoontje verwachten, als ze daar tijd voor hebben

BigJim
Ik weet precies wat je doorstaat.
Heb jaren geleden ook precies hetzelfde gedonder gehad met chello.
Wat die livebox betreft, er is helaas een verkeerde keuze gemaakt in Sagem.Er is gekozen voor goedkoop ipv
Er zijn niet voor nks dit jaar al 2 of 3 firmware updates uitgebracht. en nu gaat het eindelijk goed.
Ook wij hadden last an 'spontane belletjes' , alleen gelukkig niet midden in de nacht.
Ruis en echo op de lijn ( en de telefoonkabel naar de livebox is bij mij maar 25 cm).
Het enige wat eigenlijk altijd wel goed werkte was het internet .

Wat de klanten'service' betreft, deze lijkt dezelfde instelling te hebben als chello...Bel je arm want zolang wij je niet helpen bel je wel weer...Zolang je maar betaald.
Althans, dat was de indruk die ik kreeg toen het nog Wanadoo was.

Er moet wel een goed alternatief zijn voor deze Livebox maar ben er helaas nog niet achter welke dit is.
Alleen dan ondersteunt Orange klanten'service' de hardware weer niet...
Succes.

debru
Week verder> nummer weergave werkt wisselend wel / niet.
Helaas is mijn vreugde wat getempert, eergisteren snachts telefoontje.
Maar de rest van de week niet, dus ik bekijk het nog een weekje. Een verdwaald telefoontje kan natuurlijk altijd snachts.

Jerry M
Van tijd tot tijd is ook mijn telefoon verbinding ff de weg kwijt.
Geen kiestoon en binnenkomende gesprekken gaan vaak wel over maar zijn niet op te nemen.

Daarnaast ook een beetje boos op de helpdesk ivm met geen reactie op mn laatste aanvullende mail. Wat ik hier en daar al las blijkt te kloppen.
Ze zijn de boel drastisch aan het verbouwen, met de (hopelijk tijdelijke) ongemakken die daar tijdelijk bij kunnen horen.

Als reactie op mn nieuwe klacht kreeg ik de volgende melding vandaag retour.

Geachte

xxxxxx xxxx xxx,

Onze excuses voor het niet eerder krijgen van een antwoord, Orange heeft onverwacht moeten overstappen op een ander mailsysteem en daarbij zijn helaas enkele mails uit het oude systeem onbeantwoord gebleven.

Binnen 2 weken komt er een nieuwe firmware update voor de livebox beschikbaar die veel voorkomende telefonieproblemen moet gaan oplossen.

Wij vragen u dan ook deze update af te wachten, u krijgt via email bericht wanneer deze beschikbaar is.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Orange Nederland Breedband B.V

Ik hoop dat dit een deel van de problemen gaat oplossen en deel deze info graag met iedereen die in het duister tast. smiley

keep your fingers crossed

spekkie
Ja dit zeiden ze bij mij ook dat ze met een nieuwe update gaan komen nou ik ben echt benieuwd want hij is ondertussen weer een paar keer uit gevallen dat je g ewoon helemaal niet meer bereikbaar ben

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefonie problemen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 14 06 december 2016, 08:03
Problemen na Upgrade Algemeen 16 27 november 2016, 19:21
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Problemen met pinautomaat Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 8 19 augustus 2016, 13:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:55:15
| Wanabo01:40:53
| SterkeJerke02:34:13
| jms31903:29:51
| gvmelle05:21:38
| MBroertjes05:40:54
| dutch flash09:03:08
| Franx11:50:39
| Lutz13:21:45
| Johan420:04:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.