obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
alle internet traag bij youtube uploaden
mhendrickx
Nee is met alle computers aan. Ik ben zelf tevreden met deze snelheid. Hoe kan ik de intrainwaarden van het modem zien?
 
Tiger
De intrainwaarde kan je zien in het modem via 192.168.1.1 status->wan->xDSL
 
mhendrickx
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 17 Dagen 14:39:12

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1020
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 13900
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dCool 9.9
Downstream SNR (dCool 7.7
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.1
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19.5
Upstream CRC fouten 22218
Downstream CRC fouten 412087
Upstream FEC errors 696209
Downstream FEC errors 93944203

Lijn Demping Status
Upstream demping (dCool 13.9
Downstream demping (dCool 26
 
Lutz
Best wel aardige intrainwaardes. Ik denk toch dat je een keer een speedtest moet doen waarbij alleen een computer draait.

Je hebt 13900kbit/s, dus 13,5kByte/s maximale download.

Worden de computer regelmatig gecontrolleerd op malware?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mhendrickx
Ja draai regelmatig spybot, zal het weer eens doen. Nog altijd geen enkele verklaring waarom de upload vanaf 1 PC het hele netwerk zo kan beinvloeden
 
Tiger
Ook al eens geprobeerd om via een andere pc een video te uploaden om te zien of die ook het netwerk beïnvloed.
Dan weet je in elk geval dat het niet aan die ene pc ligt maar dat er een andere oorzaak moet zijn als die ook het netwerk beïnvloed.
 
Lutz

Quote

mhendrickx schreef:

Hallo, ik heb thuis 5 PC's en nog veel andere apparaten via de HG665D op internet zitten


Misschien is het bottleneck niet de ene uploader, maar al de andere apparaten?

Ik zal op de Huawei WPS uitzetten. Huawei opnieuw opstarten. Nieuw wachtwoord voor WLAN op Huawei kiezen. Modem opnieuw opstarten. In het vervolg alle draadloze toestellen opnieuw van het wachtwoord voorzien.

Wat ik mij kan voorstellen is, dat de ene computer probeert draadloos te uploaden, en dat erdoor de performance van het WLAN achteruit gaat.
Maar je schreef dat je bedraad gaat internetten, dan kan dat niet kloppen.

Bij mijn weten is bij ADSL upload en download gescheiden, dus is de download volledig benut dan kan je nog steeds uploaden en anders om.

Welke diensten neem je van Online af? Alleen internet, of ook bellen en televisie?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
De reden van dit probleem ligt ergens anders.

ADSL is een a-synchrone verbinding.
Dus upload en download hebben niet dezelfde bandbreedte.
De download stream heeft veel meer ruimte ter beschikking dan de upload stream.
De bottleneck zit in de upstream.
Het volgende plaatje verduidelijkt het beeld.

250px-ADSL_frequency_plan.svg


Als je pakketjes data aan het downloaden bent, zal de verzender een berichtje moeten krijgen dat het pakketje
aangekomen is bij je zodat het volgende pakketje verzonden kan worden. Dat ontvangstberichtje moet dus mee met de upload stream. Maar daar is het even te druk en dan moeten alle pakketjes wachten op hun beurt om verstuurd te worden.
Dat zorgt ervoor dat je download inzakt als tegelijk de upload helemaal vol zit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Lutz
Dat klopt, maar voor downloaden heb je grof gezegt 10keer de bandbreedte dan voor de upload. En de bevestiging pakketjes voor de uplink zijn stukken kleiner dan de upload zelf. Verder grof geschat mag de downlink maar met 10% inkrimpen tijdens het uploaden. (In de realiteit denk ik eerder aan 1%). Dus er is iets anders aan de hand.

Je kan ook, om te proberen, WLAN helemaal uitzetten op de Huawei. Dan een computer laten uploaden, en een tweede laten downloaden. Wat gebeurt er dan ? Met downloaden bedoel ik uit legaale bronnen en geen torrent sites. Maar dat doen jullie toch niet.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
mhendrickx
Net met de Online helpdesk gebeld, schiet er niets mee op, ze zagen inderdaad dat alles extreem traag wordt als er een upload start. Volgens de helpdesk medewerker normaal gedrag en niets aan te doen. Ik moet maar Netlimiter op de PC's gaan installeren. Dat is echt flauwekul volgens mij, een router hoort zich zo niet te gedragen. Kent iemand een goed forum voor Huawei routers?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'alle internet traag bij youtube uploaden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie