obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Maar 3 Mbps ???
Mysticmaus
Hi

Sorry voor de late reactie , en voor de wat slechte kwaliteit foto's maar ik kon maar 150kb max op dit forum uploaden.

Klopt , alleen de rode en oranje staan aangesloten , de blauwe zit los.

Dat had die KPN Monteur zo gedaan , dat moest zo zei hij tegen me.

Er komt weer een andere monteur vanavond om te kijken wat er mis is.

Ze moeten het maar oplossen vind ik want ik wil echt niet met 3,5 Mbps blijven zitten... Sad , ik heb al het goedkoopste abonnement en dan zou ik nog maar een derde halen....
 
Tiger
Als je volgens je laatste opgave 590 meter v.d. wijkcentrale zit zou je ook met dat goedkope abonnement een redelijke snelheid moeten hebben.
Het probleem zit in de aansluiting als je zelf geen ISRA punt hebt krijg je van de onderwoning naar de bovenwonig met de lange telefoonkabel snelheidsverlies.
Hoop dan voor jou dat er een oplossing gevonden kan worden.
 
Mysticmaus
Even een vraag , stel dat de monteur nu tegen mij zegt dat ik geen ISRA punt heb in mijn woning , kunnen ze dit dan aanleggen? , zo niet hoe moet ik dat regelen?

Ik woon pas kort in deze huurwoning , sinds 7 maart zit ik erin.
Maar heb van de woningbouw helemaal niets gehoord over dat er een slechte /of geen ISRA-punt in mijn woning zit... , vind dit een slechte zaak want dit moeten ze toch ook vermelden?

Ik kan echt niet zonder internet , en 3,5 Mpbs is gewoon extreem traag , ik kan er niet eens fatsoenlijk Netflix mee kijken.... Sad
 
I R Baboon
Eigenlijk is de eigenaar van de woning verantwoordelijk voor alle nuts aansluitingen.
Als de vorige bewoner nooit geklaagd heeft of zelfs geen internet afnam via de telefoonlijn, is het aan
zich logisch dat er niets bekend is bij de woningbouw vereniging.

Voor analoge telefonie is de aansluiting vermoedelijk wel geschikt, maar bij internet zijn er veel hogere
eisen aan de bekabeling en alle aansluitingen. En dan voldoet deze oplossing niet meer.

Wat te doen?
Eerst afwachten wat de monteur gaat doen/zeggen.

Het eerste lijkt mij dat de huidige bekabeling nagelopen wordt.
Dan weet je waar het echte ISRA zit. Wellicht ergens in een meterkast of kelder.
Maar het kan ook in de woning zitten van de onderburen.
Hangt ervan af hoe het toentertijd aangelegd is geworden.

Dan is het zaak om te kijken wat voor een signaal daar op dat ISRA zit.
Is dat voldoende? Dan kan je wellicht al geholpen worden door de kabel te vervangen naar je woning.
Dat moet dan een afgeschermde telefoonkabel zijn geschikt voor xDSL signalen.
Daarmee kan je al uit de brand geholpen worden.

Dus het hoeft geen onoplosbaar probleem te zijn.
Het komt vaker voor dat woningen gedeeld worden in meerdere woongedeelten. Zoals bij studentenkamers bijvoorbeeld.
Daar zie je vaak dezelfde problematiek.


Terugkomend op de huidige aansluiting (kleuren draad).
De combo zou moeten zijn (blauw/groen en rood) en (oranje/wit).
Dat zijn vaste combinaties. Die aders zitten om elkaar heen gedraaid in de telefoonkabel. Dat is om storingen te voorkomen.
Dus rood en oranje maken geen deel uit van elkaar.
Daar kan al een grote storingsbron in zitten en gedeeltelijk verklaren waarom je zo weinig snelheid krijgt.
Gewijzigd door I R Baboon op 25 maart 2015, 17:02
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tiger

Quote

Mysticmaus schreef:

Even een vraag , stel dat de monteur nu tegen mij zegt dat ik geen ISRA punt heb in mijn woning , kunnen ze dit dan aanleggen? , zo niet hoe moet ik dat regelen?

(

Op de bijgevoegde link staat info over het ISRA punt maar wacht eerst eens op de monteur wat IR Baboon al aangaf.
http://electronica.infonu.nl/telecom/95188-geen-isra-punt-in-huis.html
 
Mysticmaus
Sorry voor de late reactie , Monteur is pas gisterenmiddag geweest en hij had het ISRA-punt gevonden bij mijn voordeur , er hing daar een dikke losse kabel met een lange dop erop , dat was het.

Blijkbaar zit het probleem in mijn modem , er komt 7,9 Mbps binnen bij mij (hadden ze getest) maar mijn modem geeft maar 3,5 Mbps af dus daar gaat daar iets mis. Sad

Als dit zo door gaat ga ik een nieuwe modem aanvragen.

Het probleem ligt in ieder geval niet aan de centrale of de bekabeling , dus KPN heeft alles gedaan wat ze kunnen.
 
Lutz
Hoe heb je de snelheid gemeten? Bedraad met een LAN kabel, of draadloos?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Mysticmaus
Uiteraard altijd met LAN , de monteur had het ook met de LAN gemeten.
 
Lutz
En wat voor modem heb je dan? Is dat nog in bruikleen, of al een eigen modem?

Ik veronderstel, dat je een ADSL2 verbinding hebt. Maar het lijkt alsof de modem niet meer zo goed werkt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Mysticmaus
Het is een ZyXEL VMG8324-B10A , in bruikleen , inderdaad een ADSL2 verbinding.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Maar 3 Mbps ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Overgestapt maar nog geen internet en tv Opleveringsproblemen : 8 04 jul 2019
Advertentie