obey-robots.txt
08 December 2016, 17:04
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Thomson st706 probleem

Mexwall
Hallo,
Mijn Thomson st706 heeft last van onregelmatige herstarts.
De modem is verbonden met een pc en een router. Dit heeft goed gewerkt tot we er achter kwamen dat we telefonisch voor de buiten wereld onbereikbaar waren. Na een telefoontje naar Online bleek dat er een software update was geweest en we de modem moesten resetten. Hierna werkte de telefoon weer. Echter kreeg ik nu last van verbroken verbindingen met de DSL lijn. Deze verbroken verbindingen bleken later herstarts van de modem te zijn. Dit was vervelend maar sporadisch. Sinds vandaag start de modem om de zoveel tijd ( geen vaste tijd ) opnieuw op. Vanaf van ochtend tot nu heb ik zo'n 25 herstarts geteld Sad. Er lopen geen downloads en er zijn niet meer apparaten aangesloten als voor het probleem en ik heb helaas ook geen andere modem om een defect daaraan uit te sluiten.

Tevens zie ik net dat er bij apparaten een ip adres staat wat ik niet ken, 85.151.77.1. Als ik hier een whois op los laat dan kom ik uit op een plek hier in de buurt. Mijn eigen ip is 85.151.77.24. Is dat een verzamelpunt of iets dergelijks?

Ook al een aantal onderwerpen hier gelezen, maar geen antwoord of oplossing.

Iemand een suggestie Helpless



Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:02:42

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 14.507

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 120,00 / 166,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 24,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.324 / 0



Op het moment dat ik dit plak is er weer een herstart.

waarvan dit het log is, hierboven staat de een na laatste


Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:02:31

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 14.574

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/kB]: 121,00 / 134,00

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 24,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 11,0 / 8,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 7

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.334 / 0

In het gebeurtenis logboek staan deze meldingen

00:02:16 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 14.160.33.246 Dst ip: 85.151.77.24 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable


Info 00:01:49 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69


Waarschuwing 00:01:05 (since last boot) DHCC lease ip-address 85.151.77.24 bound to intf Internet


Waarschuwing 00:01:05 (since last boot) DHCC IP address 85.151.77.24 (255.255.255.0) set on intf Internet: ok.


Info 00:01:05 (since last boot) FIREWALL event (1 of 26): created rules


Info 00:01:03 (since last boot) FIREWALL event (1 of 5): deleted rules


Info 00:01:03 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 14574 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 24.5 dB, Up: 12.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 10.5 dB )


Fout 00:00:55 (since last boot) [CWMP: 0:00:55.770] waiting 0 seconds for random boot delay


Info 00:00:43 (since last boot) xDSL linestate down


Info 00:00:21 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)


Waarschuwing 00:00:21 (since last boot) DHCS server up


Info 00:00:20 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules


Info 00:00:15 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.


Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules


Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules


Fout 00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.360] setting cwmp defaults


Waarschuwing 00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart


Info Mar 25 13:54:29 (since last boot) SNTP Synchronised to server: 194.134.35.53


Fout Mar 25 13:54:29 (since last boot) SNTP Systemtime update: time setting 00:05:33 > new time setting: 13:54:29


Info 00:01:43 (since last boot) CONFIGURATION saved by TR69


Waarschuwing 00:01:07 (since last boot) DHCC lease ip-address 85.151.77.24 bound to intf Internet


Waarschuwing 00:01:07 (since last boot) DHCC IP address 85.151.77.24 (255.255.255.0) set on intf Internet: ok.


Info 00:01:05 (since last boot) FIREWALL event (1 of 26): created rules


Info 00:01:03 (since last boot) FIREWALL event (1 of 5): deleted rules


Info 00:01:03 (since last boot) xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 14507 kbit/s, upstream: 1022 kbit/s; output Power Down: 19.5 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 24.5 dB, Up: 12.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 11.5 dB )


Fout 00:00:55 (since last boot) [CWMP: 0:00:55.790] waiting 4 seconds for random boot delay


Info 00:00:43 (since last boot) xDSL linestate down


Info 00:00:21 (since last boot) LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)


Waarschuwing 00:00:21 (since last boot) DHCS server up


Info 00:00:20 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): deleted rules


Info 00:00:15 (since last boot) FIREWALL level changed to Standard.


Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): modified rules


Info 00:00:14 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): created rules


Fout 00:00:02 (since last boot) [CWMP: 0:00:02.370] setting cwmp defaults


Waarschuwing 00:00:01 (since last boot) KERNEL Cold restart


Fout Mar 25 13:46:53 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 117.246.3.92 Dst ip: 85.151.77.24 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable


Info Mar 25 13:45:20 (since last boot) SNTP Synchronised to server: 194.134.65.196
Gewijzigd door Mexwall op 25 maart 2015, 15:27
 
Tiger
@Mexwall,
De thomson speedtouch 706 is een modem dat is uitgekomen in 2006 en we zitten nu in 2015 dus een behoorlijk overjarig model dat z'n beste jaren achter de rug heeft en aan vervanging toe is.
 
mwjvl
Zelf heb ik sinds vandaag ditzelfde probleem met de THOMSON ST706. Via een programma dat de verbinding controleert blijkt dat de verbinding ongeveer iedere 10 minuten wegvalt (KERNEL Cold restart).

Na telefonisch contact met de Klantenservice blijkt dit een bekend probleem en zal dit binnen 72 uur moeten zijn opgelost.
Er werd mij geadviseerd de website (gedeelte storingen) in de gaten te houden. Het vervelende is echter dat deze storing verder niet op de website vermeld staat.

Informatie betreffende dat IP-adres wat je ziet vindt je hier:

http://online.geb...post_44754
Gewijzigd door mwjvl op 25 maart 2015, 19:57
 
Mexwall
mwjvl schreef:

Zelf heb ik sinds vandaag ditzelfde probleem met de THOMSON ST706. Via een programma dat de verbinding controleert blijkt dat de verbinding ongeveer iedere 10 minuten wegvalt (KERNEL Cold restart).

Na telefonisch contact met de Klantenservice blijkt dit een bekend probleem en zal dit binnen 72 uur moeten zijn opgelost.
Er werd mij geadviseerd de website (gedeelte storingen) in de gaten te houden. Het vervelende is echter dat deze storing verder niet op de website vermeld staat.

Informatie betreffende dat IP-adres wat je ziet vindt je hier:

http://online.geb...post_44754


Bedankt voor de info.Thumbs Up

Nadat ik eindelijk contact gehad had met de klantenservice, ding gaat ook via de modem ROFL werd mij idd ook verteld dat het probleem bij thomson lag en dat en er hard mee aan het werk is.

Ik wacht af Thumbs Up met mijn oude overjarige thomson die nog niet aan pensioen toe is Comfort
 
Awap
Sinds 25-03 in de ochtend ook problemen met mijn Thomson712 modem. Hier echter een Kernel warm restart elke 5 -10 minuten.
Online klantenservice gaf aan dat dit een algehele Thomson storing was die binnen 48 uur opgelost behoorde te worden (dus voor 27-3 in de ochtend). Over 9 dagen worden de mensen met meldingen terug gebeld over de status van de klacht.
Afwachten dus.
 
mwjvl
Ter info: nu 24 uur verder en (na een modem-reset) nog steeds iedere 5-10 minuten een 'KERNEL Cold restart' op mijn THOMSON ST706.
 
nejero
Hier ook met de 706ST om de haverklap uitval.. ik wacht het nog een dag af en dan ook maar contact met de klantenservice...
 
Tiger
Het modem de ST706 waar nu zoveel problemen mee zijn is dit modem door Online geleverd of heeft men dit zelf aangeschaft ???.
 
mwjvl
Tiger schreef:

Het modem de ST706 waar nu zoveel problemen mee zijn is dit modem door Online geleverd of heeft men dit zelf aangeschaft ???.


Bij mij door Online geleverd (nadat m'n LiveBox defect was geraakt)....
 
Mexwall
mwjvl schreef:

Tiger schreef:

Het modem de ST706 waar nu zoveel problemen mee zijn is dit modem door Online geleverd of heeft men dit zelf aangeschaft ???.


Bij mij door Online geleverd (nadat m'n LiveBox defect was geraakt)....


Same here.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson st706 probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
probleem met zyxel VMG8324-B10A telefonie Zyxel configuratie en problemen 17 11 april 2016, 20:15
probleem met openen Huawei configuratiescherm Huawei configuratie en problemen 10 29 februari 2016, 20:33
Gedrag medewerkers en afhandeling probleem! Onopgeloste aangemelde problemen bij Online 6 30 september 2015, 19:22
Thomson router icm wifi repeater Thomson meer apparaten aansluiten 7 01 juli 2015, 18:47
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:08:52
| Wanabo02:19:05
| Huubke6804:25:19
| dutch flash05:23:36
| peukevreugd06:20:14
| Ronsworld17:59:05
| earlgrey7219:22:32
| Hans20:07:57
| Ano20:38:04
| dutch123:20:24
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.