obey-robots.txt
03 December 2016, 14:39
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken

VPN via livebox

Petrad
Via VPN verbinding zou ik kunnen inloggen op het netwerk van mijn werk. Ik krijg echter een foutmelding bij het inloggen via VPN. Wie weet wat ik moet doen om toch verbinding te krijgen.
 
Wanabo
Eh, ik heb niet echt een oplossing maar op aandringen van je gastenboek notitie het volgende.

Zit er tussen Livebox en PC/Laptop nog een router?? Zo ja dan in beide routers poorten open zetten (de livebox is ook een router). Dat is weer niet nodig als je een router achter de livebox als switch aansluit.

Kortom, vertel wat meer hoe je het spul aangesloten hebt! Wink
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
hdgr
Petrad schreef:
Ik krijg echter een foutmelding bij het inloggen via VPN


Wat voor melding krijg je?
Heb je een router tussen je pc en de lb?
 
Petrad
Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is onze systeembeheerder van het werk bij mij thuis geweest. Het is niet gelukt om dmv welke poorten dan ook verbinding te krijgen voor VPN. Er is nu voor een andere oplossing gekozen. Uit meer onderzoek op het internet bleek dat meer mensen problemen hebben met vpn en de livebox, maar dat er nog geen oplossing voor is gevonden. Wellicht gaat het jullie lukken!

En nee, volgens mij hangt er niet nog een extra router tussen....

Groet en nogmaals succes!
Petra
 
Richard
Hmmz.... ik heb pas iets gelezen, ik dacht op het CID forum of tweakers. Als ik het goed begrepen heb lukte het met het ene protocol (ipsec geloof ik) wel, en met het andere niet.
Maar ik ben niet thuis op VPN gebied dus kan je helaas ook niet helpen hiermee.
Misschien kan iemand met meer verstand van VPN eens googlen op livebox+VPN of VPN+livebox zo heb ik het volgens mij ook gevonden.

Greetings, Richard.
 
BigJim
Ik snap het probleem niet zo.
Als je VPN wilt inloggen op een server (of XP ) achter de LB hoef je alleen maar port 1723 te forwarden naar de desbetreffende server.
Deze moet dan de VPN request verder afhandelen.
Of is het zo dat er ingelgd wenst te worden op de LB dmv VPN??
 
Carpie
Voor dit probleem is op dit forum een oplossing gemeld door MrMaximum op 19/05/2006.
Je dient echter wel verstand te hebben van Telnet om de oplossing te realiseren.
Zie: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=20&thread_id=167

Zelf probeer ik het problem met VPN ook langs deze weg op te lossen echter kamp ik nu nog met een probleempje bij het aanloggen onder Telnet.
Na login & password krijg ik de melding 'you are not allowed to log in for xx secondes'. Per keer lopen het aantal secondes op.
Wellicht weet iemand hier het antwoord op?

Carpie

Edit Wanabo; Link werkte niet! Aangepast!
Gewijzigd door Wanabo op 29 november 2006, 19:53
 
Wanabo
Carpie schreef:
..echter kamp ik nu nog met een probleempje bij het aanloggen onder Telnet.
Na login & password krijg ik de melding 'you are not allowed to log in for xx secondes'. Per keer lopen het aantal secondes op.


Lijkt op een foute inlog poging

Username = root
Wachtwoord = 1234

Tenzij dit veranderd is. Om dit standaard user en ww terug te krijgen moet je de LB resetten naar de fabrieksinstellingen.

Ook kun je je telnet user + ww veranderen in de config van de LB.
Dat zit onder advanced -> firewall -> toegang.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
mischa
Ik heb even naar de oplossing door MrMaximum gekeken.
en als ik mijn Ip gegevens opvraag krijg ik maar 1 DNS server te zien ?

Ik kan mij ook niet herrineren dat ik ooit een probleem gehad heb met VPN.
Ik gebruik het nu niet meer, wij gebruiken op het werk Citrix.
Wat een wat veiligere omgeving is.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
a1racer
Ik heb ook problemen gehad met het opzetten van een VPN tunnel naar m'n werk. Van alles geprobeerd, maar het ligt echt aan de livebox. Tijdens de overgang naar Orange had ik de luxe over twee lijnen te beschikken en kon zodoende uitgebreid testen.

In mijn geval kon ik het oplossen door een instelling te veranderen in mijn VPN-client (AT&T), namelijk:

Negotiate UDP encapsulation with VPN server for NAT traversal

Deze moet bij de Livebox UIT staan.
Bij alle andere modem/router combinaties die ik reeds geprobeerd heb thuis en bij familie e.d. moest deze juist aan (=default) blijven staan.
Bij mijn client staat deze setting bij advanced login properties, misschien bij andere clients ook even naar zoeken.

Er wordt op diverse pagina's over gesproken over deze Encapsulation in combinatie met VPN IPSec, zoals

http://www.micros...g0802.mspx
http://en.wikiped..._traversal

Hopelijk hebben jullie hier wat aan, het heeft mij in ieder geval flink wat kopzorgen bezorgd.Angry
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VPN via livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
livebox , tvix 6500a mediaspeler, netwerk. Algemeen 7 01 december 2012, 06:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:43:48
| Tiger03:05:09
| dutch flash04:08:57
| Roroko04:19:27
| Wanabo04:28:19
| Lutz08:15:43
| Ronsworld15:12:32
| ronald schuit15:18:33
| okkie_199417:14:26
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?