obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
probleem met firmware en snelheid?
steveno
Ik heb sinds 2 dagen de livebox family met telefonie in huis maar de genoemde 20 mbit haal ik niet(ethernet kabel), kom niet hoger dan 4 a 5 mbit tewijl ik via de snelheids test op de orange site met de postcode op 20 mbit uitkomt, dus het maximale

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 19856 Kb
Afname Dichtbij : 15.2 (dB)
Ver weg : 3.7 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 9
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6
ES-teller van 1 dag 0

zou het volgens deze gegevens toch sneller moeten kunnen dan als 4 mbit!?

Ook de live box word niet upgedate automatisch ook niet via de livebox zelf dus http://192.168.1.1/ dan software dan zoeken naar updates hij blijft dan gewoon staan op:

Livebox software update

Bezig met zoeken naar nieuwe software.

zo staat hij al uren............................zeer vreemd, kan ook nergens de 3202WNLB_222034 vinden op de orange site en hier op deze site ook niet!? heb orange zelf gebelt en die gaan het verder onderzoeken, maar ja hoe lang dat nu weer gaat duren................................

[edit Lizard: smily's uitgezet]
Gewijzigd door Lizard op 02 november 2006, 17:21
 
Wanabo
Ja, maar eh welke snelheidstests doe je? Kijk linksboven in het FAQ gedeelte daar staan wat testjes.

Ondanks dat, vermoedt ik dat Orange bandbreedte reserveert voor televisie diensten. Of je die afneemt of niet maakt niet uit.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
steveno
mmm en het feit dat de livebox niet update naar de nieuwste software via de livebox?
 
Lizard
Op dit moment is 034 de nieuwste firmware. Elke andere versie is waarschijnlijk een testversie voor een beperkte groep klanten.

Zie http://www.orange.nl/mijn_account/telefonie/firmware/
 
steveno

Quote

Suug schreef:
steveno

Voor de update kan je ook even de spanning van LB halen, dus even stekker eruit even wachten. Dan er weer in. Maar het is niet zeker dat je de nieuwe firmware krijgt, zijn meer mensen die XXX43 niet hebben gehad. Maar de nieuwe is onderweg.SmileSmile


werkt helaas ook niet :S

Zoeken naar updates
In het configuratiemenu van de Livebox kunt u voortaan zelf controleren of er een software update voor uw Livebox beschikbaar is. U doet dit door in het configuratiemenu van de Livebox in het menu informatie te kiezen voor software en vervolgens te klikken op Zoeken naar updates. Als er een update beschikbaar is, dan zal deze automatisch worden geïnstalleerd

Dit werkt ook niet wacht al uren maar lijkt wel of hij blijft hangen.....geen idee hoe ik de update op een andere manier kan binnen halen........................?
 
steveno

Quote

pinnhead31 schreef:
Het zoeken naar updates heeft niet veel zin.
Ik heb vorige week contact gehad met orange omdat ook mijn livebox niet update.
Er zou een extra update komen ALLEEN voor de mensen waarvan de livebox niet update naar xxx34.
Wel verbreekt mijn verbinding vaak 'savonds laat of snachts om de xxx34 binnen te halen maar gaat daarna niet updaten.


lekker vreemd dan, zeker alleen met de nieuwe liveboxen ofzo?heb de mijne net 3 dagen.nu al gezeik.....
 
Jerooney

Quote

pinnhead31 schreef:
Wel verbreekt mijn verbinding vaak 'savonds laat of snachts om de xxx34 binnen te halen maar gaat daarna niet updaten.


dit gebeurt bij mij ook regelmatig. Ik heb ook nog oude software. Niet dat ik hier problemen mee heb want alles werkt naar behoren, maar toch apart die gang van zaken met dat updaten...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'probleem met firmware en snelheid?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Advertentie