obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Extern benaderen NAS
Wanabo
Misschien totaal off topic, maar uit mijn online tijd weet ik nog dat je via je NAT niet bij je eigen WAN ip adres kon komen. Om wel je wan ip te checken maakte ik gebruik van een proxy. Ik dacht online.nl:8080
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
I R Baboon
Je refereert naar de NAT loopback functie.

Of deze ZyXEL dat wel of niet kan, weet ik niet.
Maar het is beste om een proxy of een andere verbinding te gebruiken voor een test.
Als second best kan je een port check site gebruiken.

TS doet dat al via zijn eigen telefoon met tethering.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MRaeven
Ik heb de NAS een vast IP adres gegeven, dus die zou nog moeten kloppen.
Vanavond zal ik eens naar de GLI/GUI zoeken. Wellicht dat dit het probleem oplost. Of was dit alleen voor de Huawei?
 
I R Baboon
Dat is alleen voor Huawei.

Firewall van je NAS staat correct ingesteld?

Waarom wil je eigenlijk zoveel poorten openzetten?
Als die diensten heb je onderweg toch niet nodig?
Kan je niet betere via een VPN een verbinding opzetten?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MRaeven
Ik heb die open gezet in de hoop dat er 1 van zou werken.

VPN.. dat is alweer even geleden.. Wat moet ik daarvoor aanpassen in het modem?
 
I R Baboon
Heb je ook al eens de handleiding doorgelezen?
ftp://ftp2.zyxel.com/VMG8324-B10A/use..._V1.00.pdf
Vanaf blz. 158

Je hebt niets gedaan met Port Triggering, neem ik aan?
Want dat moet je normaal gezien niet hebben.
Gewoon standaard port forward.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
goosebumps
Ik volg deze thread met spanning want mij is het ook nog niet gelukt op mijn ZyXEL VMG8324-B10A
 
MRaeven
Ik heb nog wat zaken geprobeerd, maar ik krijg hem niet aan de praat. Ook via VPN lukt me niet ondanks dat ik m.i. de juiste poorten open heb staan.
 
I R Baboon
Welke firmware draai op de ZyXEL?

En wat heb je precies veranderd of uitgeprobeerd?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
MRaeven
Ik maak vanavond even screenshots van de settings in de router die ik aangepast heb.

Voor de VPN verbinding via de NAS heb ik de stappen op deze: https://help.synology.com/dsm/?section=VPNCenter&version=1.2&link=vpn_setup.html pagina uitgevoerd. (PPTP verbinding)

Via quickconnect.to/a3r kan ik overigens wel inloggen op de NAS. Ik weet niet of dat van belang is?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Extern benaderen NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
modem benaderen Algemeen : 6 30 aug 2016
Webcam extern benaderen Zyxel configuratie en problemen : 5 17 aug 2015
extern benaderen camera D-Link DCS 5020 L Huawei configuratie en problemen : 2 12 jan 2015
Huawei HG655d extern benaderen/beheren Huawei configuratie en problemen : 5 19 aug 2014
Camera extern niet te benaderen Huawei configuratie en problemen : 12 11 mei 2014
Advertentie