obey-robots.txt
09 December 2016, 18:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nachtelijk telefoon gerinkel

henk55
Mag dit een storing heten? Ik weet het niet. Vervelend vinden we het wel.
Nu sinds een week of 5 worden we elke zondag op maandag om precies 03.30 uur gebeld. De telefoon gaat 2 keer over en blijft dan stil.
Je denkt eerst dat er iemand een geintje uithaalt maar elke keer op precies dezelfde tijd. Dat vind ik onwaarschijnlijk.
Daarbij zijn ook rond die tijd andere storingen begonnen. Bij vlagen echo op de lijn, onderbroken gesprekken, dode lijn, dan ook zonder KPN verbinding.
Internet blijft steeds netjes intact. Beetje wisselende snelheid maar verder geen problemen mee.
Een reset helpt wel maar soms na enkele dagen, soms weer direct ontstaan dezelfde problemen.
Bij de helpdesk kom ik echt niet verder dan resetten en geoetel over lengte van draden en aansluitpunten.
Geloof me, daar heb ik in het begin van alles aan geoptimaliseerd vanwege andere problemen. De nachtelijke telefoontjes kennen ze geen oorzaak van.
We hebben onze eerste Livebox nu sinds maart dit jaar. Na een stroeve start draait alles hier sinds half april zonder zorgen.
Zomaar uit het niets komen deze problemen.
Wie weet waar vooral dat nachtelijke telefoon gerinkel vandaan kan komen.

Richard
Ik heb dat ooit eens gehad op een ISDN verbinding waarbij een telefooncentrale voor de storing zorgde.
Verder eens op een analoge aansluiting waar ik een gewone draadloze telefoon op had aangesloten, deze rinkelde ook vaker uit zichzelf.

Je kunt eens een ander toestel proberen, omdat nooit geschoten altijd mis is, want ik vermoed dat het daar niet aan zal liggen.
Als het mogelijk is, neem een toestel met caller id zodat je kunt zien welk nummer gebeld heeft.
Telefonie van Wanadoo heeft namelijk nummerinfo en met een beetje geluk is het een echte beller die aan het klieren is die ook nog zijn nummer meezend.

Of niet natuurlijk, maarja, je moet toch ergens beginnen met zoeken.

Greetings, Richard.

Jerooney
5 weken precies op dezelfde tijd zo diep in de nacht, lijkt me eerder een reset van de livebox ofzo waardoor de telefoon even zonder verbinding zit en bij het herstel hiervan misschien over gaat?

Ik weet wel dat mijn Livebox regelmatig automatisch is gereset in de nachten van zondag op maandag. Hierbij kreeg ik dan 's morgens een website die aangaf dat de livebox aan het updaten was. Als ik dan refresh deed dan werkte alles weer zonder dat er daadwerkelijk een update was uitgevoerd. (er werd geprobeerd versie 34 te installeren volgens de site)

Misschien dat het toestel rinkels als het opnieuw verbinding krijgt met de vaste lijn ofzo?
Gewijzigd door Jerooney op 03 november 2006, 15:17

Defrie
Dit probleem heb ik ook gehad. Centrales van bedrijven bleken mij op mijn wanadoo nummer op de meest vreemde tijden te bellen, geheel automatisch. Dit heb ik gemeld bij (toen nog) wanadoo en ik heb een ander wanadoo (nu orange) telefoonnummer gekregen.
Overigens, even off-topic, orange gaat tot op heden zeer serieus om met de problemen die ik aangeef en hebben tot dusver mij de afgelopen keren een nette oplossing geboden.

Lizard
Op het forum van tweakers heb ik een tijdje geleden dit gelezen.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26608221#26608221

Dat heeft het ook voor sommige mensen opgelost.

henk55
Hey, wat een reacties.
Nou heb ik maar een keer per week de kans om te ontdekken of de truc werkt. Maar welke zal ik eerst doen.

@ Richard: Een ander toestel, je zegt het zelf al: niet erg waarschijnlijk. Ik heb nu een duoset (Philips Dect 225) met nummer herkenning. Helaas staat er alleen Philips 1 of 2 in beeld, naar gelang welke toestel er naast ons bed staat. De andere rinkelt ook!

@ Jerooney: De update heb ik ook aan gedacht maar de versie was erna niet veranderd......

@ Defrie: Op hol geslagen centrales.. ik mag hopen van niet. Gelukkig heb jij wel goede ervaringen met de helpdesk. Als je door dit forum leest kom je veel rampcontacten tegen. Zou er, nu met Orange, toch een kentering komen......

@ Lizard: Ook al zo'n onwaarschijnlijke oplossing. Maar toch, zoveel positieve reacties daar. En eerlijk gezegd, van een vriend heb ik deze oplossing ook al gehoord. Ik dacht echt dat hij een geintje maakte.
Ik ga die draadjes morgen omdraaien en we zullen het gauw genoeg merken.

Ik hoop dat ik slapen kan, zondagnacht. Zooooo spannend.
Gewijzigd door henk55 op 04 november 2006, 18:10

debru
Die draadjes omwisselen in het ISRA punt werkte bij mij voor geen meter. Nog immer geen nummerweergave, nog immer die nachtelijke calls. ~
Heb nu een splitter geplaatst (waar dus alleen de dect 221 van philips op zit) nà de livebox en de nummerweergave werkt in ieder geval!!!!!!
Ik mag hopen, wat nog belangrijker is, dat de nachtelijke telefoonjtes wegblijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zodra ik een week heb doorgeslapen, horen jullie het!

henk55
Voor het eerst in 6 weken van zondag op maandag door kunnen slapen.
Ik heb de truc van de draden wisseling toegepast en het lijkt te werken.
Ik weet best veel van elektronica maar de logica van deze "oplossing" ontgaat me geheel. Als iemand een verklaring heeft laat ik me graag informeren.
Verder ben ik benieuwd of deze truc ook een positief effect heeft op de weg vallende verbindingen. Vandaag nog geen last van gehad, dus wie weet!
In elk geval bedankt voor deze tip!
Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

henk55
Nu inmiddels 2 keer van zondag op maandag kunnen doorslapen....
Wat me verder opvalt is dat ik nu al een hele week af ben van echo op de lijn, onderbroken gesprekken en dode lijn.
Ruim een week geen reset hoeven doen... !! Bizar !! Shock

In de tussentijd is er niets veranderd aan de versie dus een update kan dit niet opgelost hebben.
Blijft voor mij een raadsel dat het omwisselen van 2 draadjes dit kan oplossen. Of is dit gewoon stom toeval......

NB: Weest gerust, ik ga hier niet elke week melden hoe het ermee staat.... al ben ik wel geneigd om het van de daken te schreeuwen hoe gelukkig ik ben dat alles weer in orde is. Wink
Gewijzigd door henk55 op 13 november 2006, 14:03

debru
Week verder> nummer weergave werkt wisselend wel / niet.
Helaas is mijn vreugde wat getempert, eergisteren snachts telefoontje.
Maar de rest van de week niet, dus ik bekijk het nog een weekje. Een verdwaald telefoontje kan natuurlijk altijd snachts.

Al heb ik geen zin in nachtelijk gerinkel, blijft dit aanhouden, wordt het volgend jaar TELE2!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nachtelijk telefoon gerinkel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Telefoon aansluiting? Zyxel configuratie en problemen 2 20 juli 2016, 16:17
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen 20 28 december 2015, 00:34
Geen telefoon verbinding Algemeen 9 12 december 2015, 10:48
Geen telefoon verbinding met fritsbox 7360 Eigen modem configuratie en problemen 2 13 november 2015, 23:04
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen 24 26 juni 2015, 13:28
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:38:51
| Wanabo01:16:17
| jms31901:34:29
| Hans01:36:24
| gvmelle03:26:16
| MBroertjes03:45:32
| dutch flash07:07:46
| Franx09:55:17
| Lutz11:26:23
| Johan418:09:24
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.