obey-robots.txt
05 December 2016, 03:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid inperken?

Maria1990
Dag beste mensen,

Een tijd geleden heb ik hier ook gepost over een wegvallende verbinding. Dit is tot heden niet opgelost. Helaas. Echter nu heb ik contact gehad met andere mensen die in de ICT werken en zij vertelden mij een interessante theorie. Doordat ik op een lange afstand van de wijkcentrale woon kan het zijn dat mijn verbinding sneller probeert te zijn dan dat de bedrading aan kan. Waardoor de verbinding tijdelijk weg valt. Dit komt overeen met het feit dat ik eerst bij Tele2 zat met een tragere verbinding en dit probleem niet had.

Nou heb ik contact gehad met Online en zij zeggen mijn verbinding niet in te kunnen perken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn modem niet meer vraagt van de verbinding dan mogelijk is? Met voorkeur zet de ik de Mbit simpelweg lager dan dat ik nu gebruik.

Hopelijk weten jullie het, alvast bedankt!
 
Tiger
Maria1990 schreef:

Dag beste mensen,

Een tijd geleden heb ik hier ook gepost over een wegvallende verbinding. Dit is tot heden niet opgelost. Helaas. Echter nu heb ik contact gehad met andere mensen die in de ICT werken en zij vertelden mij een interessante theorie. Doordat ik op een lange afstand van de wijkcentrale woon kan het zijn dat mijn verbinding sneller probeert te zijn dan dat de bedrading aan kan. Waardoor de verbinding tijdelijk weg valt. Dit komt overeen met het feit dat ik eerst bij Tele2 zat met een tragere verbinding en dit probleem niet had.

Nou heb ik contact gehad met Online en zij zeggen mijn verbinding niet in te kunnen perken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn modem niet meer vraagt van de verbinding dan mogelijk is? Met voorkeur zet de ik de Mbit simpelweg lager dan dat ik nu gebruik.

Hopelijk weten jullie het, alvast bedankt!

Kijk eens naar het item wat rrozema geplaatst heeft (zie de link)
http://online.geb...ad_id=1513

Link klickbar gemaakt door Lutz

Gewijzigd door Lutz op 20 augustus 2015, 21:32
 
Lutz
Het is een mooie theorie. Maar ik vrees dat het bij theorie blijft. Online traint de lijn een keer per dag opnieuw in. Dus de ingetrainde waardes zullen overeen komen met wat het modem aankan.

Gebruik je een eigen modem, dan is het goed mogelijk dat je meer download snelheid kan krijgen (kwaliteit kost geld) of dat je de lijn stabieler kan intrainen.

Boven bij deze pagina in de zwarte balk zit de postcode check. Welke gegeven krijg ji indien je de postcode check uitvoert?

Welke instrainwaardes geeft je modem?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Welk abo heb je nu?

Er bestaat een start abonnement met 10 Mbit/s.
Wil je die snelheid hebben?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Maria1990
Hoi,

Ehhh... Theorie blijft een theorie, misschien. Maar dat is met alle theorieën zo totdat ze bewezen of het tegendeel bewezen is. Maar goed, jullie willen meer informatie. Dan krijgen jullie dat. :)

De postcode check:
Download broncode  Code
Dienst    Omschrijving    Snelheid (max.)
ADSL    KPN ATM DSL    8Mb/1Mb
ADSL2+    KPN ATM DSL    8Mb/1Mb
SDSL    KPN ATM DSL    1.5Mb/1.5Mb
Wijkcentrale
Naam:xxxxx
Code:xxxx
Afstand:± 3092 meter





Wat ik wil doen met mijn verbinding is online gamen zonder dat dit elke twee minuten gebeurd:

Download broncode  Code
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=20ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=20ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=20ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Request timed out.    <-------------- dit is de boosdoener
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=24ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=20ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=48





Verder heb ik al het 10mbit Abonnement. Ik gebruik de standaard bijgeleverde Huawei HG655D modem. Ik zit op bedraad netwerk van 2,5 meter. Direct in de modem gestopt. Geen Router of wat dan ook er tussen. Als ik mijn laptop naast mijn desktop zet en dezelfde ping uitvoer dan zie ik dat de "Request timed out." op hetzelfde moment elke keer terug komt. "Request timed out." staat ook gelijk aan een lagspike in spellen. Ik ben echter de enige gebruiker op mijn netwerk. Zelfs mijn telefoon maakt geen verbinding met het netwerk.

Games die ik online speel:
Unreal Tournament;
Starwars The Old Republic;
Minecraft;
Destiny;
Halo;
Smite;
Etc.

Bij al deze games zie ik de lagspikes gelijk liggen met de "Request timed out" melding in mijn lopende ping.
 
I R Baboon
Duidelijk verhaal!

Kijk ook eens naar de intrainwaardes van het modem.
Staan bij Status -> WAN -> tab xDSL.

Vooral de hoeveelheid aan errors zijn interessant.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Maria1990
Hoi Baboon,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet niet precies wat je bedoelt met de intrain waarde.... Duuus... Dan de hele pagina maar:

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1029
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 8005
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved
Upstream SNR (dB) 9.3
Downstream SNR (dB) 6.1
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.2
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.7
Upstream CRC fouten 0
Downstream CRC fouten 4891543
Upstream FEC errors 64176
Downstream FEC errors 7332526


Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 20.2
Downstream demping (dB) 39.5
 
Lutz
Duidelijk verhaal. Indien je na de postcode check kijkt, dan krijg je al je maximaal snelheid. Dat komt door de grote afstand van de wijkcentrale.
Het Huawei modem kent bij mijn weten geen optie om nog verder de snelheid in te perken.

Er zijn modems te koop waar je zelf nog kan kiezen tussen een stabiel langzaam verbinding of een snelle verbinding met minder stabieliteit.

Maar dat werkt alleen goed voor internet, mocht je nog extra diensten afnemen van Online dan werkt dat niet meer of vereist veel handigheid bij de configuratie.
Gewijzigd door Lutz op 22 augustus 2015, 08:55
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Aan zich zien je intrainwaardes niet verkeerd uit.
Je modem haalt maximaal 8005 kilobits per seconde nu.
Dus dat is al lager dan de 10000 kilobits waar je maximaal recht op hebt.

Hoe is je modem aangesloten op de telefoonlijn?
En heb je die time-out fout ook als je een ping doet in Windows dat opgestart is in beveiligde modus?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tiger
Misschien een vreemde vraag maar zijn er soms leden die WEL met de intrainwaardes die Maria1990 bij #7 aangeeft de spellen die in #5 zijn aangegeven probleemloos kunnen spelen !!!.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid inperken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing 16 05 oktober 2015, 01:15
snelheid gesmoord door online? Algemeen 9 09 juli 2015, 22:26
contract/internet snelheid: problemen Algemeen 14 03 juni 2015, 00:55
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:27:50
| frankvdz04:31:39
| ronald schuit05:04:42
| Wanabo07:11:05
| dutch flash07:15:41
| RichieB07:46:54
| Roroko09:01:37
| Hans10:54:37
| Lutz11:52:32
| Sambala13:59:56
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?