obey-robots.txt
08 December 2016, 06:51
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg

jman
Goedenavond,

Wij zijn als gezin al jaren klant van Online en hebben al een lange tijd een Huawei HG655d modem, nu kampen we met het probleem dat sinds 3-4 dagen geleden de modem regelmatig de internet verbinding verliest voor letterlijk enkele seconden.
Nu kan het lijken dat enkele seconden meevallen, maar als je met applicaties werkt waarbij data in een sessie verdwijnt bij een disconnect (geen kans om te saven, committen) is het uitermate irritant, en natuurlijk met online gamen kan het super irritant zijn wanneer je opeens uit de game gegooid wordt. Kortom, irritant en verbinding moet het gewoon stabiel zijn.

Omschrijving van het probleem:

Internet verbinding van de modem valt weg voor letterlijk enkele seconden, gedurende deze tijd zien we ook dat het telefoon lampje rood brandt op de modem.
Ik zit zowel met bekabeld als wireless apparatuur verbonden op de modem, en bij alle apparaten is dan ook tijdelijk de internet verbinding weg.

Ik heb het volgende al ondernomen:

  • Simpele reset ( geen resultaat)
  • Reset naar fabrieksinstellingen via WEB interface ( geen resultaat)
  • Kabels van de modem losgekoppeld en wederom erin gestopt ( geen resultaat )
  • Modem gereset via de paperclip methode in reset gaatje zijkant ( ik vermoed dat dit hetzelfde is als fabrieksinstellingen reset via WEB interface Frown )


Verder ben ik gaan kijken in de log van de modem en daar vond ik iets zeer interessants namelijk de volgende melding op het moment dat het probleem opduikt:
2015-09-10 05:10:47 Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 disconnected.\x28ERROR_ISP_DISCONNECT\x29

Daar ben ik op gaan googlen maar naast enkele topics op dit forum zonder oplossing en eentje op tweakers met een oplossing die bij mij niet werkt, kwam ik niet veel verder.

Heb vervolgens alle meldingen van de log in een notepad++ gezet en alle foutmeldingen met de ERROR_ISP_DISCONNECT eruit gefilterd, en deze vervolgens in Excel geplaatst want ik merkte dat er een patroon was voor het uitvallen.
Mijn vermoedens werden bevestigs toen ik in Excel de tijdstippen vergeleek en er blijkt het volgende patroon in te zitten:
Ekbgpm3

Met uitzondering van enkele onregelmatigheden is het patroon: [15 minuten] tussen 1e keer verbinding weg en 2e keer verbinding weg, [1 uur en 15 minuten] tussen 2e keer verbinding weg en 3e keer verbinding weg... daarna weer [15 min] en daarna weer [1 uur en 15 min]...

Lijkt mij samen met de onregelmatigheden goede aanknopingspunten om een oorzaak te kunnen vinden, persoonlijk vermoed ik gewoon dat mijn Modem kierewiet is geworden en moet worden vervangen en als dat het niet is, dat het probleem buiten de deur is. Maarja, ik ben geen Netwerk of datacom expert.

Als verder achtergrond informatie:

Ik heb niks nieuws toegevoegd aan mijn netwerk in die tijd.. en de modem staat op een vaste locatie en de kabels zijn compleet weggewerkt achter een plint (al jaren zo).

Verder zijn er in de logs geen interessante punten te vinden, de melding met de disconnect springt eruit. Dus meldingen voor de foutmelding verschillen ook keer op keer en zijn allemaal standaard meldingen.
De melding na de foutmelding is een simpele melding dat de verbinding is hersteld, namelijk :
Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 connected.

En vervolgens nog eenzelfde melding dat de boel weer connected is met daarin mijn IP en de 2 DNS servers van Online.

Dus heeft iemand enig idee wat de oorzaak / oplossing kan zijn?
 
Lutz
Dat betekent dat je DSL verbinding wegvalt en dat kan je niet zelf oplossen. Je moet met Online bellen. In ieder geval succes toegewent!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jman
Hoi Lutz,

Bedankt voor het antwoorden.

Dinsdag kom een monteur van online langs, ik zal de resultaten hier plaatsen zodat ook anderen met hetzelfde probleem meer weten.
 
Tiger
Ik heb dit probleem ook eens gehad en bij de router instellingen
BASIS---->LAN bij de DHCP instelling de permanent lease aangevinkt en daarna was het probleem bij mij opgelost.
Weet niet of dit bij jou ook zo werkt.
 
jman
Hoi Tiger,

Bedankt voor je reactie, het is het proberen waard dus heb het zojuist aangevinkt. Nu een dag afwachten of het weer voorkomt.

Houdt jullie op de hoogte!
 
Tiger
jman schreef:

Hoi Tiger,

Bedankt voor je reactie, het is het proberen waard dus heb het zojuist aangevinkt. Nu een dag afwachten of het weer voorkomt.

Houdt jullie op de hoogte!

Graag gedaan hoop dat je probleem hiermee opgelost is. We zijn er op dit forum om elkaar ter ondersteunen waar nodig en als de ondersteuning lukt dan zijn we allen tevreden.
 
jman
Helaas komt het probleem nog steeds, echter wel minder frequent.

Zal afwachten wat de monteur zal doen, en ook jullie op de hoogte houden.
 
I R Baboon
Lijkt een beetje op dit probleem: Snelheid inperken?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tiger
jman schreef:

Helaas komt het probleem nog steeds, echter wel minder frequent.

Zal afwachten wat de monteur zal doen, en ook jullie op de hoogte houden.

Ben benieuwd wat de monteur morgen constateert als die tenminste komt.
 
jman
Zojuist is de monteur langs geweest, blijkbaar had ik een Modem met een MAC address dat bekend stond als een probleem geval, dus deze is direct vervangen.

Pas na 1 dag testen zou ik met zekerheid kunnen concluderen of het probleem ook daadwerkelijk hiermee opgelost is.

Zal morgen dan ook nog een post plaatsen waarmee ik met zekerheid kan zeggen of dit de oplossing is geweest.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet verbinding modem valt frequent enkele seconden weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 7 07 december 2016, 20:26
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:15:23
| Ronsworld07:45:34
| earlgrey7209:09:01
| Hans09:54:26
| Wanabo10:09:58
| Ano10:24:33
| dutch113:06:53
| RichieB13:53:10
| Memooh18:40:07
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.