obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s
jk747
Op 3 october op 21:00 geconstateerd dat mijn ADSL downloadshelheid " ingestort " is.

Afgelopen jaar, normaal 10..12Mb/s, nu gezakt naar onder 1Mb/s. Er is dus ergens iets mis in het netwerk van Online.NL.

1) Hg655d Modem power cycle helpt helaas niet

2) Apparatuur in huis niet gewijzigd, probleem treed op bij Windows laptop en android telefoon.

Postcodegebied: 8426,

Zijn er meer mensen met gelijke problemen waarbij de ADSL download snelheid een factor 10 ingezakt is ?
 
Zoddie
Ik heb een 20mbit lijn met online.
Maar ik merk vandaag enorm traag dus even een speedtest gedaan.

108 ping, 5mbit download, 0.75mbit upload.
Adsl modem reboot maar niets veranderd.
 
KingW
50 Mb / s glasvezel lijn hier, na 9 uur vandaag werd 4mb / s.
Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurde (Bekijk mijn posting geschiedenis) en het duurde de laatste keer een week om het op te lossen.
 
Tiger

Quote

jk747 schreef:

Op 3 october op 21:00 geconstateerd dat mijn ADSL downloadshelheid " ingestort " is.

Afgelopen jaar, normaal 10..12Mb/s, nu gezakt naar onder 1Mb/s. Er is dus ergens iets mis in het netwerk van Online.NL.

1) Hg655d Modem power cycle helpt helaas niet

2) Apparatuur in huis niet gewijzigd, probleem treed op bij Windows laptop en android telefoon.

Postcodegebied: 8426,

Zijn er meer mensen met gelijke problemen waarbij de ADSL download snelheid een factor 10 ingezakt is ?

Hoe ben je verbonden via de kabel of draadloos.
 
Zoddie

Quote

Zoddie schreef:

Ik heb een 20mbit lijn met online.
Maar ik merk vandaag enorm traag dus even een speedtest gedaan.

108 ping, 5mbit download, 0.75mbit upload.
Adsl modem reboot maar niets veranderd.


Nu weer normaal:
Ping: 17 ipv 107 ms
Download 17.8 ipv 5 mbit.
En upload .90 ipv 0.75.
 
jk747
Vanochtend 4 October 09:16 weer getest, ADSL downloadsnelheid is weer terug op de normale waarde van ongeveer 10Mb/s. Ping test ook weer normaal 24 ms was tijdens de storing 134 ms of meer met dezelfde speedtest server "dichtbij".

Zou het Network Operations Center van Online.nl gezien hebben dat er iets mis was in het weekend?

De gebruikers hebben het in ieder geval wel gemerkt, probleem lijkt voorlopig opgelost!
 
iekozz
Helaas lijkt het erop dat het weer is ingestort, was netjes 30, nu max 10...
 
Zoddie

Quote

iekozz schreef:

Helaas lijkt het erop dat het weer is ingestort, was netjes 30, nu max 10...


Bij mij ook weer.

113 ping, 7mbit ipv 20mbit.
 
iekozz

Quote

Zoddie schreef:

Quote

iekozz schreef:

Helaas lijkt het erop dat het weer is ingestort, was netjes 30, nu max 10...


Bij mij ook weer.

113 ping, 7mbit ipv 20mbit.


Yep, hier ook een ping rond de 100ms. Heb net een paar dagen online, hoop niet dat het elke dag zo wordt....
 
nielsotten
Lijkt dus een landelijk probleem te zijn. Hier ook zeer traag internet hooguit 3 mbit ipv 14 normaal down. Ping 110+ ms. Upload wel normaal 0.86 mbit maar was toch al bagger.

Al sinds vrijdag avond last van.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 jan 2018
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Zyxel modem adsl lampje brandt niet Algemeen : 10 02 feb 2017
Advertentie