obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over Online? Post hier je Online klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Klacht internetsnelheid (50 mb volgens isp wet netneutraliteit 13 geleverd)
michel7564
Hallo online

Bij deze mijn klacht ik ben al jaren klant van jullie en heb verleden jaar mijn abonnement gewijzigd van ADSL naar vdsl.
Dit omdat ik sneller internet wilde.
Tot op heden zijn mijn abonnementskosten weliswaar gestegen naar vdsl maar mijn internetsnelheid is blijven steken op ADSL.
Ik heb gebeld met jullie en daar wordt gezegd dat mijn ADSL aansluiting op een verkeerd verdeelpunt aangesloten is wat geen vdsl ondersteunt.
Als ik vraag om dat alsnog te veranderen moet ik eerst mijn abonnement opzeggen en hetzelfde abonnement wederom opnieuw afsluiten, logischerwijs is dit niet mogelijk aangezien ik nog een half jaar aan het abonnement vastzit.
Graag een oplossing hiervoor op de verbinding waar ik nu op aangesloten zit is het bijna onmogelijk een spel op de Xbox one online te spelen.
Terwijl het wel mogelijk is waar ik woon alleen moet dat verdeelpunt gewijzigd worden.
Als ik zelf moet afwachten tot aan het einde van mijn contract dan weet ik zelf niet of ik dan nog een nieuw contract bij jullie ga afsluiten, terwijl ik qua netstabielheid toch uitermate tevreden ben .

Mvg Michel
 
Tiger

Quote

michel7564 schreef:

Hallo online

Bij deze mijn klacht ik ben al jaren klant van jullie en heb verleden jaar mijn abonnement gewijzigd van ADSL naar vdsl.
Dit omdat ik sneller internet wilde.
Tot op heden zijn mijn abonnementskosten weliswaar gestegen naar vdsl maar mijn internetsnelheid is blijven steken op ADSL.
Ik heb gebeld met jullie en daar wordt gezegd dat mijn ADSL aansluiting op een verkeerd verdeelpunt aangesloten is wat geen vdsl ondersteunt.
Als ik vraag om dat alsnog te veranderen moet ik eerst mijn abonnement opzeggen en hetzelfde abonnement wederom opnieuw afsluiten, logischerwijs is dit niet mogelijk aangezien ik nog een half jaar aan het abonnement vastzit.
Graag een oplossing hiervoor op de verbinding waar ik nu op aangesloten zit is het bijna onmogelijk een spel op de Xbox one online te spelen.
Terwijl het wel mogelijk is waar ik woon alleen moet dat verdeelpunt gewijzigd worden.
Als ik zelf moet afwachten tot aan het einde van mijn contract dan weet ik zelf niet of ik dan nog een nieuw contract bij jullie ga afsluiten, terwijl ik qua netstabielheid toch uitermate tevreden ben .

Mvg Michel

Beste michel7564,
Je zit op de verkeerde golflengte je hebt een klacht over Online dus moet je dit bij Online melden en NIET op dit forum omdat dit forum geheel onafhankelijk van Online is.
Je klacht kan je melden via het Online klachtenformulier dat in de linker kolom onder navigatie staat of op klachtenkompas.nl
 
I R Baboon

Quote

michel7564 schreef:

Graag een oplossing hiervoor op de verbinding waar ik nu op aangesloten zit is het bijna onmogelijk een spel op de Xbox one online te spelen.



Waarom denk je dat VDSL dit kan oplossen?
Want ook met een ADSL verbinding kan je prima gamen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
michel7564
Met een ADSL verbinding wat we nu hebben liggen was gamen op de ps3 prima nu hebben we sinds een paar maanden een Xbox one daar is het praktisch onmogelijk mee online te gamen doe een racespel (forza horizon 2) en de tegenstanders hun auto's rijden niet maar springen alle kanten op vdsl heeft naar mijn weten een hogere bandbreedte en zou dus ook soepeler moeten lopen.
Even voor de duidelijkheid ik heb het niet over de eerste versie Xbox maar over de laatste nieuwe.
We hebben ook netflix 2 schermen hd maar dit is ook alleen maar fatsoenlijk te kijken als je maar 1 scherm hebt aanstaan.
2 tegelijk is hd niet mogelijk.
Ik zal mijn klacht ook via het klachtenkompas doorgeven.
 
I R Baboon
Ik denk dat je latency en bandbreedte uit elkaar moet houden.
Bandbreedte zegt alleen iets over de maximale hoeveel data die je kan transporteren.
Latency is hoe snel de pakketjes data van een punt naar de ander reizen.
Latency wordt in milliseconden gemeten. En dat is doorslaggevend voor online spellen.

Bij Netflix is wel de bandbreedte belangrijk, omdat je elke stream een bepaalde hoeveelheid data nodig heeft.
Latency is dan weer onbelangrijk, omdat de streams sowieso gebufferd worden.

Dus eigenlijk twee verschillende vragen en/of problemen.

Maar in principe weet ik nog steeds geen details.
Wil je verder hier op ingaan of wil je liever met Online dit afhandelen?
Overigens kan je ook via Social Media contact opnemen met een webcare.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
michel7564
Welke details wil je precies weten social media ben ik niet van ik heb ook geen Facebook of iets in die vorm.

Met online dit afhandelen is zoals te lezen in mijn eerdere posts schijnbaar niet mogelijk.
Daar wordt ik wel erop gewezen dat ik wel een snellere verbinding kan krijgen met hetzelfde contract alleen moet dat dan opnieuw afgesloten worden.
Dan gaan ze schijnbaar het lijntje via een ander verdeelpunt laten lopen wat wel vdsl (of snel ADSL of hoe je het ook mag noemen) ondersteund.

Toch bedankt voor het meedenken.
 
michel7564
Even ter aanvulling ik heb destijds mijn abonnement verlengd en omhoog gegooid naar de 30 mb verbinding.
Mijn vermoeden is dat als ik het destijds opgezegd en direct een nieuw contract afgesloten dan had ik dus wel op mijn adres gebruik kunnen maken van het snel internet van online.
Ik vind dit ook wel een beetje raar aangezien het wel mogelijk is volgens de medewerkers van online maar dat ze het weigeren te veranderen.
Volgens de bbned postcode check komt ook tevoorschijn dat het verdeelpunt waar ik op zit niet de snelheid volgens het contract ondersteund.
Terwijl mijn buren met hun telfort ADSL abonnement wel een veel hogere snelheid halen deze zitten waarschijnlijk dus wel op een ander verdeelpunt (weet dit laatste niet 100 % zeker maar hun snelheid verraad dit naar mijn mening al)
 
I R Baboon
Dat veranderen van verdeelpunt zien we soms ook hier voorbij komen.
Maar daar kan ik niet zomaar iets over zeggen.
De situaties veranderen soms van straat tot straat.
Daarom moet ik het een en ander weten.

Welk abonnement heb je exact?
Welke afstand stond bij de BBNED postcodecheck?
En wat wordt hier precies aangegeven? -> Klik: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/a...mmit=Zoek#

Ook handig om de intrainwaardes te weten van de ZyXEL.
Die staan onder andere in het status venster van je verbinding.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
michel7564
De afstand is +/- 2725 m van de link wat je net stuurde kan ik geen screenshot plaatsen (weet niet of dit hier kan) als je er specifieke informatie van nodig hebt dan hoor ik het graag van je

Ik neem aan dat je de modem bedoelt met zyxel ik heb geloof ik een huawei .
Ben net bij de buren geweest en heb er effe snel een speedtest op los gelaten en deze geeft minimaal 3 X de snelheid als wat bij ons is.
Het abonnement was snel internet (vdsl) tot 30mb de precieze benaming kan iets afwijken maar moet ik later even opzoeken (zoekfunctie in mijn mail account heeft bij zoeken naar online of online.nl problemen en toont vrijwel ieder mailtje van iedere andere afzender waarschijnlijk door de zoekterm "online"
 
michel7564
Gevonden
michel7564 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klacht internetsnelheid (50 mb volgens isp wet netneutraliteit 13 geleverd)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internetsnelheid VDSL te laag (virus?) Snelheid : 68 19 sep 2017
Nog altijd de abonnementskosten niet volgens afspraak Klacht over Online : 3 15 dec 2016
geen 'down time' met overstapservice en ontvangstbevestiging klacht Opleveringsproblemen : 5 01 apr 2015
Klacht in verband met internetsnelheid Klacht over Online : 16 22 sep 2013
Klacht: Kwaliteit van OFFLINE Klacht over Online : 3 28 feb 2012
Advertentie