obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel
I R Baboon
Heb je ergens een storingsbron dicht bij het modem?
Draadloze bewakingscamera of babyfoon?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Update:

Er zijn geen storingsbron in de buurt van de Zyxel. Net weer met Online aan de telefoon gehangen. Ze hebben eens goed gekeken waar de schoen wringt...

De afgelopen 10 dagen heb ik 8 dagen lijnproblemen gehad. Ze krijgen "unknown" als lijnstatus te zien. Ze geven aan dat ik last heb van line drops (verbinding blijft bestaand maar bandbreedte verdwijnt vrijwel geheel) en dat dat samengaat met een probleem bij KPN. Ze geven aan dat t niet in t wijkverdeelpunt zit maar in de serverruimte daarvoor (infra). KPN heeft nu de opdracht gekregen om binnen 3 werkdagen met terugkoppeling te komen wat ze gaan doen om dit te herstellen. Oplossing kan daaropvolgend nog even duren.

Het feit dat mijn telefoon ruim twee dagen niet beschikbaar was bevestigde ook de door Online geconstateerde lijnproblemen.Dat deze ineens weer beschikbaar was kwam doordat de lijn zichzelf heeft gereset.

Voor de zekerheid krijg ik nog n nieuwe modem om echt uit te sluiten dat het daar aan ligt. Ze gaven al aan dat dat zeer onwaarschijnlijk is maar je weet maar nooit. Nu dus maar weer afwachten.
 
I R Baboon
Dan lijkt het nu wel duidelijk waar het probleem zit.
Je moet afwachten wat Online/KPN gaan doen.
Hopelijk komt er een oplossing.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Gisteren nieuwe modem gekregen en aangesloten. Resultaat is hetzelfde dus het ligt iig niet aan de Zyxel (zoals verwacht). Vandaag ff bellen met Online om te horen wat de status is van de oplossing door KPN.
 
Jurriaan1978
Update:

Ondertussen weer twee keer contact gehad met online, vanochtend voor t laatst en toen heb ik de telefoon er op gesmeten. Lekkere technische ondersteuning zeg.... Ongelooflijk!

Ja we meten uw lijn en dat is goed dus is er niks aan de hand en ligt het probleem bij u in huis. Ticket bij de KPN? Daar heeft u niets mee van doen en alle tickets zijn gesloten. ?????? En mij wel lekker 30 euro in rekening brengen voor n monteur die niks oplost omdat het probleem niet bij mij zit? ... Serieus...

Ik heb n klacht ingediend en verwacht er NIKS van...
 
Tiger

Quote

Jurriaan1978 schreef:

Update:

Ondertussen weer twee keer contact gehad met online, vanochtend voor t laatst en toen heb ik de telefoon er op gesmeten. Lekkere technische ondersteuning zeg.... Ongelooflijk!

Ja we meten uw lijn en dat is goed dus is er niks aan de hand en ligt het probleem bij u in huis. Ticket bij de KPN? Daar heeft u niets mee van doen en alle tickets zijn gesloten. ?????? En mij wel lekker 30 euro in rekening brengen voor n monteur die niks oplost omdat het probleem niet bij mij zit? ... Serieus...

Ik heb n klacht ingediend en verwacht er NIKS van...

Dag Jurriaan1978 ik heb dit topic nog eens doorgelezen en dan kom ik gewoon terug op de opening van dit topic en daar geef jij aan
Heb ik de Zyxel alleen draaien (wifi of via UTP) dna is er niks aan de hand. Zet ik de ECB300 er naast (of bijv. een Apple Airport Express) dan valt om de zoveel tijd mijn wifi signal weg (heb wel verbinding maar geen signaal).
Je hebt een abonnement met een Zyxell modem van Online wat goed werkt want dat geef jij zelf aan.
Alleen als jij veranderingen wilt aanbrengen gaat het fout want ook dat geef je zelf aan wie is er dan verantwoordelijk voor je verbinding Online of jij zelf !!!. Online meet de lijn door tot aan je modem en niet verder en geeft aan dat de lijn goed is dan kan ik alleen maar de conclusie trekken dat er toch iets niet gaat bij de instellingen van de apparatuur die jij verder wilt aansluiten.
Weet je wel zeker dat alles wat jij gedaan hebt voor 100% goed is want wat je geleverd hebt gekregen is goed dat geef je zelf aan alleen als je zelf iets wijzigt gaat het fout. !!!.
Zie dit niet negatief wat ik hier aangeef maar dit zijn wel de feiten en Online ondersteund niet de apparatuur die jij zelf er bij aansluit.
 
Jurriaan1978
Hoi tiger,

Dank voor het meedenken. Het is correct dat in het begin de lijn (ook alleen internet) wegviel zodra ik er een AP aan hing. Vanaf daar is het alleen maar erger geworden. Op aanraden van Baboon heb ik het ook getest met alleen de Zyxel op Wifi en op UTP. Daarbij had ik dezelfde verschijnselen. Met of zonder AP/Router is het resultaat uiteindelijk dus hetzelfde.

In beide situaties valt de lijn weg van buiten naar de Zyxel toe. In eerste instantie alleen het internet en daarna ook mijn telefonie (die sowieso niet via het AP loopt). Ik krijg rode lampjes op de Zyxel, deze verdwijnen helemaal of gaan als een dolle staan knipperen. Het punt is dat er echt geen lijn is te trekken op de uitval, nu heb ik twee dagen geen uitval.. en zomaar ineens kan de boel weer stoppen.

Ik weet 100% zeker dat de oorzaak buiten de deur ligt daar het al is begonnen met mijn oude Huawei modem en toen had ik er nog niets op aangesloten aan AP's of wat dan ook. Ook de bedrading had ik nooit wat aan gedaan. Dat is pas gedaan nadat de storingen frequent voorkwamen. Waar ik over val is dat Online de gemaakte afspraken niet nakomt (mleden bij KPN) en alleen een lijnmeting doet terwijl ik duidelijk aangeef dat de lijn goed is op het moment dat ik bel maar ik bijvoorbeeld 1 januari om 11.00 's ochtends geen internet en geen telefoon had (geen lampjes op de Zyxel, reboot en reset gaf geen resultaat). Dan krijg ik als antwoord, ik kan niet in de logging kijken maar het problem ligt bij u in huis. Daar neem ik geen genoegen mee... zeker niet daar een medewerker van Online mij in de week van 27 December heft aangegeven te kunnen zien dat ik lijnstoringen heb omdat hij een status unknown te zien krijgt. En hij gaf aan dat het bij de KPN lag en dat ze dat zouden doorzetten. Ik heb ondertussen meer dan een uur met Online aan de telefoon gehangen en meer dan 10 keer over dit problem gebeld, ik ben het echt zat.

Ik vind het tof dat je meedenkt dus mocht je nog suggesties hebben???
 
Tiger
Ik weet niet hoelang je nog van Online afhankelijk bent i.v.m. de contractduur van je abonnement maar ik neem aan dat jij dit onlangs afgesloten hebt. Zelf zou ik ze in gebreke stellen omdat ze door de vele storingen die jij aangeeft niet leveren waar je voor betaald want je belt niet voor de lol naar de helpdesk en aansprakelijk stellen voor de kosten die jij gemaakt hebt en ik zou de klacht op het klachtenformulier vermelden ook eventueel op www.klachtenkompas.nl
Tevens zou ik als door Online aangegeven wordt dat het probleem bij KPN zou liggen dit zwart op wit willen hebben en mij inderdaad niet van het bekende kastje naar de muur laten sturen waar Online in het verleden menigeen mee gejennist heeft en ook in het NIET nakomen van afspraken zijn ze kampioen in. Ze vergeten nog altijd dat de klant koning moet zijn want dat is diegene die geld in het laatje brengt.
 
I R Baboon
Het probleem is dat je steeds zit te bellen...
Dan kom je steeds in dezelfde molen terecht en moet je steeds hetzelfde verhaal houden.
Blijkbaar had je iemand aan de telefoon die niet zo meewerkte met je.

Ik adviseer je om ook via de Social Media 'druk te zetten'.
Online is overal aanwezig met een webcare en die kunnen meer dan de helpdesk.

Verder is het raadzaam om alle gesprekken en mails te noteren.
Alsmede de testresultaten van je op te slaan.
Want je moet ook de mogelijkheid open houden om Online in gebreke te stellen.
Dat is je laatste toevlucht om de probleem op te lossen: "Opzegging contract".
Maar dat moet je wel voorbereiden. Je moet kunnen bewijzen dat jij niet het probleem bent.

Maar zover is het nog niet.
Ik zou even afwachten hoe het afloopt via webcare.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Jurriaan1978
Hoi baboon,

Thanks voor het meedenken, ik heb er wel ff behoefte aan om wat zaken visueel te maken. Opzeggen van contract heeft weinig zin uiteindelijk omdat de andere partijen ook gebruik maken van de KPN infra en ik nog geen glasvezel heb. Bijgevoegd een paar screendumps van de status van mijn Zyxel en de resultaten van het pingen van www.online.nl.

Je ziet dus dat de Zyxel aangeeft gewoon online te zijn maar ik krijg gen internet signaal, pagina's laden niet of zeer langzaam. Ik heb dus verbinding maar geen bandbreedt. Dit komt en gaat met volledige willekeur. De ene keer is het 5 seconden, dan 2 minuten of langer. Zo af en toe valt de telefoon ook weg.

Dit zijn toch echt lijnproblemen daar ik de signaal direct van de Zyxel pak (zowel bedraad als op wifi) en ik het op al mijn devices heb. Kan je mij aangeven hoe ik de Webcare van Online kan bereiken?
Jurriaan1978 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Engenius ECB 300 als AP aansluiten op Zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Advertentie