obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe?
goverwelle
Nou, ik ben eigenlijk nog wel benieuwd hoe de Voip-instellingen wel benut kunnen worden, scheelt weer een kastje. Ik ben alleen niet zo handig om de firmware van Online te vervangen door de originele firmware. De instellingen van Online invoeren lijkt mij niet zo moeilijk, het is ook vrij eenvoudig een "oude" Zyxel van Telfort op Online aan te sluiten met aanpassing van VLan-gegevens. Wie weet hoe je die firmware kunt aanpassen?
 
Lutz
Zo werkt het niet. Je oude modem moet al VDSL ondersteunen en niet alleen ADSL.
Vermeldt eens welk modem je precise hebt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
goverwelle
De Zyxel VMG8324-B10A (zie mijn profiel) met VDSL. Dat werkt goed, maar de voip-instellingen zijn niet toegankelijk, vermoedelijk door de afgeschermde online firmware. Vandaar mijn vraag hoe die firmware te vervangen door de "gewone" firmware vanuit de fabriek waarbij naar alle waarschijnlijkheid de voip-instellingen wel toegankelijk zijn (en weer de VLan-instellingen van online in te voeren zijn).
Gewijzigd door I R Baboon op 11 december 2015, 13:28
 
Lutz
Deze vraag is hier al eerder geweest.

http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=5833

Na het bijwerken hebben de mensen geen internet meer.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon

Quote

goverwelle schreef:

De Zyxel VMG8324-B10A (zie mijn profiel) met VDSL. Dat werkt goed, maar de voip-instellingen zijn niet toegankelijk, vermoedelijk door de afgeschermde online firmware. Vandaar mijn vraag hoe die firmware te vervangen door de "gewone" firmware vanuit de fabriek waarbij naar alle waarschijnlijkheid de voip-instellingen wel toegankelijk zijn (en weer de VLan-instellingen van online in te voeren zijn).


Dus jij hebt ook versie 1.00(AASL.0)C1 op je ZyXEL?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
goverwelle
Ja, maar niet beantwoord. Alleen het advies geen update uit te voeren i.v.m. kwijtraken instellingen. Maar ik wil dus wel de originele fabrieksfirmware en niet die van on-line, die instellingen voor on-line zijn geen probleem. Wel dat ik nog steeds niet bij de voip-instellingen kan met de online firmware...
 
goverwelle
Klopt helemaal
 
I R Baboon

Quote

goverwelle schreef:

Klopt helemaal


Dan kan je geen eigen VOIP meer instellen in de ZyXEL.
Met de oude firmware versies was dat nog wel mogelijk.

Als je graag zelf een VOIP provider wilt gebruiken, kan je beste een VOIP router of ATA kopen.
Je hebt ook nog DECT toestellen met een ingebouwde SIP cliƫnt. Die zouden dan ook voldoen.

De firmware zelf flashen kan je natuurlijk ook doen.
Je hoeft dan alleen een generieke firmware van de ZyXEL site af te plukken.
Alleen moet je wel bedenken dat de ZyXEL in bruikleen is.
Er is geen garantie dat je later niet in de problemen komt, omdat je zelfstandig de router aanpaste.
Want je zal hoogst waarschijnlijk een retourdoos krijgen als je opzegt bij Online.
Dus op eigen risico! Vandaar het advies om zelf wat te kopen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
goverwelle
Dank je voor je reactie. Ik heb de firmware van internet afgeplukt, maar weet niet hoe deze te installeren op de Zyxel, in het menu is alleen een optie voor back-up te maken en terug te zetten en met een usb-stick lukte 't me ook niet, ziet ie alleen als externe "schijf". Ik ben hardwarematig sterker dan softwarematig. Voor het in bruikleen hebben van het modem maak ik mij niet zo'n zorgen. Dus als het mogelijk is de originele software erop te zitten, zou ik graag willen weten hoe ik dit moet doen...
 
I R Baboon
Onder maintenance moet je zoeken naar een optie om de firmware te upgraden.
Daar moet de optie zitten.

Als daar niets te zien is wat wijst op firmware of zoiets dergelijks, dan is die optie ook weggehaald door Online.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
Advertentie