obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7490
doaedje
Volgens die site moet ik het volgende kunnen halen:
Wat
Koper
Beschikbaar green check
Distributiepunt(en) Ap-AAW, Ap-C
Internet Snelheid 180 Mbit/s
iTV 2 HD


Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 180 Mbit/s

ADSL snelheid klopt met wat ik hiervoor had.


In mijn FB kan ik zien dat de DSLAM 50Mbit is, dus klopt bovenstaande (nog) niet voor een online.nl abbo.

Instellingen heb ik uit de zyxel gehaald en inderdaad vlan 1001 ingesteld. Ik heb echter de VCP/VCI wel aangepast. Tevens de FB op annex B staan omdat de zyxel ook annex B aangaf.
Online.nl is op mijn 2e lijn binnengekomen.

Ik zal dit weekend nog eens experimenteren met firmware 6.30.

@Dick9999, Heb jij telefonie ook werkend? Hoe heb jij het benodigde wachtwoord uit je Zyxel gekregen, of heb je deze bij online.nl opgevraagd?
Gewijzigd door doaedje op 08 december 2015, 23:20
 
Dick99999
Ik heb telefonie wel werkend, maar ik heb mijn voip telefonie niet van online.nl. Overigens werkte die telefonie ook achter de ZyXel. Waar staat in de Fritzbox de annex A/B?
 
doaedje
Dat heb je als het goed is al moeten selecteren tijdens de eerste config van de FB.
Je kan het nu terugvinden onder internet, dsl information, line settings
 
Dick99999
Dank je, ik be zo vrij geweest het in de complete lijst te verwerken.
Annex A was inderdaad niet stabiel.

Annex B werkt nu 1,5 dag en nog geen enkele fout. Ik heb wel de op 1 na laagste mogelijkheid voor snelheid vs. stabiliteit genomen (Internet/DSL information/Line settings). DSL sync blijft echter mooi op 51 en 5 mbs staan. Zal het langzamerhand naar de snellere kant verschuiven.

Speedtest op iPhone geeft 28 en 3 mbs.
 
doaedje
Na 5 dagen een stabiele verbinding te hebben gehad..... verbinding weg en nu helaas met geen mogelijkheid een sync te verkrijgen.
Alle instellingen qua snelheid vs stabiliteit geprobeerd. Zowel met firmware versie 6.20 danwel 6.30.
FB nu maar uitgezet en de zyxel weer geplaatst.
 
Dick99999
Bij mij is de FB 7490 nu 4 dagen actief, geen fouten. Ik herinner mij van vroeger dat de waarden 'Signal to noise' en 'Line attenuation' tussen huis en centrale van belang waren. Hier zijn mijn waarden uit Internet/DSL information/DSL:



Negotiated Connection Properties
                              Receive direction     Send direction
Max. DSLAM throughput   kbit/s           52000           5224
Min. DSLAM throughput   kbit/s            3488              0
Attainable throughput   kbit/s          101103           51203
Current throughput      kbit/s           51997            5223
Seamless rate adaptation     off     off

Latency                     fast     fast
Impulse noise protection      43       53
G.INP                         on       on

Signal-to-noise ratio  dB     22       23
Bitswap                       on       on
Line attenuation       dB      7        7

Profile                      17a
G.Vector                    full      full

Carrier record              B43        B43

Error counter           Seconds with          Unrecoverable errors (CRC)
                   errors (ES)   many Errors   per      Last
                                   (SES)    minute   15 minutes
FRITZ!Box            0               0         0          0
Central exchange     0               0         0          0

Ik zal na 5 dagen ook kijken ........
Gewijzigd door Dick99999 op 13 december 2015, 11:07
 
Lutz
Welke maximaal downloadsnelheid hoort bij je abonnement? Deze intrainwaarden duiden op een klein afstand tot de wijkcentrale.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Dick99999

Quote

Lutz schreef:

Welke maximaal downloadsnelheid hoort bij je abonnement? Deze intrainwaarden duiden op een klein afstand tot de wijkcentrale.

IK dacht 30/3 mbs. Volgens de contract info pagina: VDSL Start, maar ik weet zeker dat ik 'Extra' heb gekozen destijds, zal dat eens natrekken.
De afstand tot de centrale volgens http://www.speedtest.nl/adsl/ is zo'n 1700 m
Volgens deze site http://www.providercheck.nl/ is de afstand 2138 voor: Online.nl,Internet only, VDSL en extra abonnement.

Overigens doet mijn Fritz 7490 het nu 7 dagen goed, geen DSL fouten en geen onderbrekingen/herstarts
Gewijzigd door Dick99999 op 16 december 2015, 10:31
 
Lutz
Okay. Het volgende gebeurt: blijkbaar kan Online nu ook in Leidschendam de DSLAMs verplaatsen naar de wijkkast. Dat betekent theoretisch meer downloadsnelheid en dat kan ik op je gegevens uit posting #16 zien. Maar omdat je maar een abonnement tot 30Mbps hebt, wordt de rest afgeknepen.
Maar dan begrijp ik current throughput niet.

Op de ander kant: je hebt stabiel signaal en niet druk maken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7490', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Fritzbox 7390 valt steeds weg Eigen modem configuratie en problemen : 8 03 aug 2019
Fritzbox 3490 instellen Eigen modem configuratie en problemen : 4 20 mei 2019
Fritzbox 3490 Eigen modem configuratie en problemen : 23 18 mei 2019
Advertentie