obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
MED400x2 herkent NAS DS212j niet op tweede router
chemdennis
Beste allemaal,

Heb mijn thuisnetwerk als volgt ingericht:

Woonkamer:
Modem HG655d met daaraan een MED400x2 en 2x NAS DS212j

Slaapkamer:
Router Linksys E1200 (bedrade verbinding met HG655d) met daaraan MED400x2S en 1x NAS DS212j

Vanuit de slaapkamer heb ik toegang tot alle drie de NASsen.
Vanuit de woonkamer heb ik toegang tot slechts de twee NASsen die aangesloten zijn op de HG655d.
Wel heb ik buitenshuis toegang op alle drie de NASsen.

Maak binnenshuis contact via NFS.

Ik vermoed dat de NAS in de slaapkamer vanuit de woonkamer niet herkend wordt aangezien het twee afzonderlijke netwerken lijken te zijn.
Wel weer vreemd dat ik vanuit de slaapkamer wel op alle drie de NASsen kan...

Wat is de meest veilige en gemakkelijke oplossing om dit probleem te tackelen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, en bij deze alvast de beste wensen voor het jaar 2016!
 
Lutz
Kan je de Linksys router niet als gewoon hub gebruiken? Probeer eens de bedraad verbinding met het Huawei modem in poort 1 van de Linksig te steken. Of heb je meer functionaliteit van de Linksig nodig?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
chemdennis
Beste Lutz,

Bedankt voor je reactie!

Momenteel maakt sommige randapparatuur draadloos contact met de Linksys, en in de nabije toekomst zou ik graag een tweede NAS bedraad aan de Linksys willen koppelen.

Ben momenteel niet thuis, maar zal het proberen en je op de hoogte houden.
 
chemdennis
Hallo Lutz,

Het heeft helaas niet gewerkt!

Zal de andere twee nassen ook aan de tweede router koppelen, en met een beetje geluk kan ik dan alle drie de NASsen in zowel de woon- als de slaapkamer benaderen.

In elk geval bedankt voor het meedenken!
 
chemdennis
Hallo Lutz,

Heb het voor elkaar hoor!

Vandaag nog weer geprobeerd. Heb heel veel aan volgende link gehad:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=120407

Eigenlijk best wel gemakkelijk, als je het maar weet. Maar dat is met alles... Smile
 
Tiger

Quote

chemdennis schreef:

Hallo Lutz,

Heb het voor elkaar hoor!

Vandaag nog weer geprobeerd. Heb heel veel aan volgende link gehad:
http://www.nationaalcomputerforum.nl/...p?t=120407

Eigenlijk best wel gemakkelijk, als je het maar weet. Maar dat is met alles... Smile

De link klikbaar gemaakt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'MED400x2 herkent NAS DS212j niet op tweede router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie