obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen DSL signaal
aliosmanok
Dag allemaal,

Eergisteren overgestapt van Tele2 naar Online VDSL + Telefonie. Ik heb een brief ontvangen waarin stond dat mijn verbinding tussen 09:00 - 18:00 actief zou zijn en dat ik aan de slag kon. Om 12:00 uur heb ik de Tele 2 modem vervangen door de Online ( Zyxel VMG8324-B10A ) modem. Geen verbinding, ik besloot tot 18:00 te wachten, en nee nog steeds geen verbinding.

Gebeld naar Helpdesk, die wisten ook niet waarom het niet deed en vroegen ze of ik monteur wilde. Die komt dus pas over 10 dagen, ik zit nu 10 dagen zonder internet.

Dus besloot ik zelf de held uit te hangen en wat gegoogled en kwam op het idee dat misschien de kabel van de Contactdoos ( varkenssnuit ) aangepast moest worden. Van alles geprobeerd, maar weeer niet gelukt. Alleen lees ik overal dat 1a en 1b uit rode en blauwe kabel moet bestaan, maar mijn wandcontactdoos heeft helemaal geen rode kabel.

In de bijlage treffen jullie de foto van mijn wandcontactdoos. Kunnen jullie mij vertellen welke kabel waar moet komen? Hierna wil ik ook kijken of het probleem bij de ISRA ligt.

Alvast bedankt !
aliosmanok voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Tiger
Je geeft aan dat je eergisteren overgestapt bent maar zo snel is Online niet dat je na een paar dagen al internet van hun hebt. En kabeltjes wisselen heeft geen zin want je verbinding met Tele2 was goed het probleem is gewoon dat Online je verbinding nog niet opgeleverd heeft dus je zal nog even geduld moeten hebben tussen aanvraag en oplevering zit meestal minimaal een paar tot 4 weken.
 
aliosmanok
Nee mijn internet is wel opgeleverd op 13 januari. 5 weken geleden ben ik overgestapt, woensdag zou mijn verbinding actief moeten zijn.

Dat is het ook, normaal gesproken zou mijn internet gewoon werken. Tele2 was Adsl, nu is het VDSL geworden.
 
Tiger

Quote

aliosmanok schreef:

Nee mijn internet is wel opgeleverd op 13 januari. 5 weken geleden ben ik overgestapt, woensdag zou mijn verbinding actief moeten zijn.

Dat is het ook, normaal gesproken zou mijn internet gewoon werken. Tele2 was Adsl, nu is het VDSL geworden.

5 weken geleden is wel iets anders dan eergisteren.
 
I R Baboon
Die wandcontactdoos is geen ISRA.
Je ziet aan de kabel dat dit een normale 'doorverbind-kabel' is. Geen grondkabel.

Kijk dus verder waar je echte ISRA is.
Meterkast, kruipruimte, gezamenlijke meterkast, kelder, onderburen enz.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen DSL signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie