obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Portforwarding VMG8324-B10A
Adeo
Heb hier ook het ZyXEL modem in combinatie met een Asus RT-N66U, achter de Asus diverse IP Camera's en andere troep , veel gedonder om het aan de praat te krijgen, maar als het werkt dan loopt het als een zonnetje via de ZyXEL.
Grootste probleem is dat soms de telefonie uitvalt, en dan moet je echt de ZyXEL resetten (en dan niet zoals in het boekje van Online staat).
Maak wel een backup als alles perfect werkt en zet die terug na een storing.
 
Lutz
Ik bedoel met een eigen modem een modem wat je zelf hebt gekocht, niet een modem wat je van een vroegere provider hebt overgehouden. Bij het Huawei modem kon je je VoIP gegevens uitlezen. Ik weet niet of dat trucje ook nog bij het Zyxel modem werkt. Er staat het een en ander erover op dit forum.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Ronnos
Wellicht een niet zo'n slimme vraag, maar hier heb ik dus geen verstand van. Hoe koppel ik een externe router aan het ZyXEL modem, gaat dit d.m.v. de WAN poort op beide routers? Want het lijkt me zodra ik via LAN deze routers koppel nog steeds de poorten worden geblokkeerd? Of vergis ik me hierin.

Zou je me je aansluitschema kunnen schetsen?

Alvast hartelijk dank! En dank aan de rest voor alle feedback!

Groet, Ron
 
Tiger

Quote

Ronnos schreef:

Wellicht een niet zo'n slimme vraag, maar hier heb ik dus geen verstand van. Hoe koppel ik een externe router aan het ZyXEL modem, gaat dit d.m.v. de WAN poort op beide routers? Want het lijkt me zodra ik via LAN deze routers koppel nog steeds de poorten worden geblokkeerd? Of vergis ik me hierin.

Zou je me je aansluitschema kunnen schetsen?

Alvast hartelijk dank! En dank aan de rest voor alle feedback!

Groet, Ron

Dag Ron kijk eens op de bijgevoegde link https://sites.google.com/site/compute...eederouter en met een beetje googlen vindt je veel op internet ook deze beschrijving.
 
Ronnos
Als je een andere router aansluit via de netwerkaansluitingen, zijn dan ineens die gewenste poorten beschikbaar? Ik bedoel, blokkeert de hoofdrouter niet alle poorten? Want daarop komt de externe bezoeker allereerst binnen?
 
Adeo
Hier is de Asus Router de router waarop alle Lan aansluitingen zitten, verbonden met computers en printer etc., het wifi gedeelte van de Asus wordt gebruikt voor de camera's en de omvormers van de zonnepanelen en voor de mobiele telefoons
De Wan aansluiting van de Asus is verbonden met 1 van de Lan aansluitingen van het ZyXEL modem (wifi van ZyXEL wordt niet gebruikt en de Wan aansluiting van ZyXel ook niet, alleen de DSL stekker voor de verbinding met de KPN kabel).

Verder heb ik er niet zo veel verstand van want onze zoon regelt dit allemaal.
 
Ronnos
Ik heb het tevergeefs geprobeerd met de Experiabox V8. Ik wacht even de reactie van online.nl af op klachtenkompas. Zij geven namelijk aan dat het wél mogelijk is enkele poorten te openen op mijn modem (Hoe??? hehe). En om nu een nieuwe router te kopen om enkel een VPN verbinding op te zetten lijkt me beetje te veel van het goede... Dus hopelijk denkt online nog even met me mee, en veranderen ze wat in de firmware.

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Ronnos
Inmiddels reactie van online, helaas zonder excuses. Wat bleek, het is inderdaad niet mogelijk (zoals jullie aangaven) met de ZyXEL. Zij ondersteunen geen portforwarding etc... Ze hebben me geld aangeboden om een nieuwe router aan te schaffen, dat voorstel heb ik geaccepteerd en heb een TPLink AC1750 router gekocht. Maar nu loop ik vast, ik krijg het niet voor elkaar om bridge modus van de zyxel te gebruiken via TPLink. Heeft iemand tips hiervoor? Google was mijn vriend, maar hij geeft ook geen oplossing...
 
Tiger
Ik ben heel erg verbaasd dat een provider in dit geval Online zoals jij aangeeft geld geeft om iets wat ze niet ondersteunen op te lossen.
De helpdesk zal nu wel platgebeld worden door klanten die ook van deze deal gebruik willen maken.
 
Lutz
Je moet het anders benaderen. Je moet eerst proberen of je nieuwe router ook als modem kan werken. Het maakt dan niet uit. of dat met of zonder telefonie werkt. Maar dat is je eerste stap. In de FAQ hier staan wat ADSL en VDSL gegevens.

Indien de router wel als modem kan werken, dan kan je op ten duur proberen VoIP via de Zyxel achter je router aan de praat te krijgen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding VMG8324-B10A', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Advertentie