obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
uitvallen internet
flower thunder
Hallo allemaal,
Sinds enige tijd valt hier het internet om de zoveel tijd ( soms om de 5-6 minuten ) uit. Zowel bedraad als wifi.
Ik merkte het omdat bij werken op de tablet/mobiel steeds de melding komt in de trend van : geen netwerk of geen verbinding,
pagina kan niet gevonden worden, of dat internet explorer uitvalt etc.
Ook bij bedraad werken en via extern bureaublad connected met het werk, valt ook steeds die verbinding weg.....grrr...
En dan merk je ook echt dat ef dus geen internet verbinding is.

Wat me wel opviel was dat mijn Huawei modem altijd via kanaal 11 werkte.
Via wifi-analyser zag ik dat ook onze buren daarop zaten met een hele sterke UPC-Ziggo verbinding.
Mijn idee was dat die mijn signaal weg drukte, maar leek me ook een beetje onlogisch.
Daarom wilde ik mijn modem op een ander kanaal zetten. Afijn .....een week of 3 later.....
Blijkt mijn modem mijn wachtwoord niet meer te accepteren!
Ook zie ik via wifi-analyser dat het moden nu ineens via kanaal 2 werkt!!? Huh? Ik heb niets veranderd!!

Is mijn modem gehackt?
Is mijn modem stuk?
Zou resetten helpen en dan nieuw wachtwoord invoeren (en kanaal)?
( doet dit modem wel zelf updates downloaden of moet je dat zelf doen door af en toe td resetten of...?)
Wat is er aan de hand?

Modem en internet werkte voorheen super moet ik zeggen nadat ik van Online dit Huawei modem
heb ontvangen na alle update-sores met het Thomson modem.
Zie reacties graag tegemoet. Bvd.
 
Tiger
Vreemd dat het handmatige wifi kanaal van 11 naar 2 is gegaan heb ik geen verklaring voor.
Maar als de buren ook op kanaal 11 zitten kunnen die je signaal storen waardoor de verbinding uitvalt.
Wat de firmware betreft die kan geupdate zijn dat betekent dat de laatste getallen van de firmware op B052 staan i.p.v. B050.
Resetten zou kunnen helpen en ik zou het kanaal dan op auto zetten werkt bij mij perfect.
Kijk ook eens bij de instellingen Basis --->Lan of bij de DHCP permanentlease is aangevinkt dat gaf bij mij in het verleden ook veel uitval als dit niet aangevinkt is.
 
Lutz
Bij het automatisch bijwerken van de modem worden sommige parameters op standaard gezet. Volgens mij zit er autochannel en default gebruikersnaam en wachtwoord ook bij.

Toen dat bij mij gebeurde heb ik eerst het modem terug gezet in de fabriekstand, vervolgens een instelling gewijzigd en het modem herstart.

Sommige instellingen worden pas na een herstart aktief en ik heb nooit de moeite genomen om uit te zoeken welke.

Succes met het herconfigureren!
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
@flower thunder
Het zou fijn zijn als je probleem opgelost is om even te vermelden wat de oplossing was zodat andere leden hier ook een soortgelijk probleem mee kunnen oplossen.
Alvast dank daar voor.
 
flower thunder
Dank tot nu toe voor de reacties.
Ik zal de tips eens doorlopen en uitvoeren en even aanzien of het beter gaat.
De uitkomst zal ik hier plaatsen!Thumbs Up
 
Tiger

Quote

flower thunder schreef:

Dank tot nu toe voor de reacties.
Ik zal de tips eens doorlopen en uitvoeren en even aanzien of het beter gaat.
De uitkomst zal ik hier plaatsen!Thumbs Up

Prima hoop dat jij de zaak naar volle tevredenheid kan oplossen .
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'uitvallen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie