obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Kan niet meer in modem?
putje010
Als ik 192.168.1.1 intikte of in favorieten dan kon ik altijd in m'n Huawei.
Doe dit niet geregeld want alles werkte naar behoren, maar soms check ik wel ff.
Maar nu als ik dat intik dan kom ik er niet in??
Dat scherm blijft knipperen/verversen zeg maar???
Heb modem al herstart, heb ff geen idee wat er fout is.
Gebruik laptop met win 10 van paar maanden oud, en is daarmee altijd gelukt.
Iemand een idee???
 
Lutz
Haal de modem van de netvoeding af, en wacht 5 minuten. Sluit dan het modem weer aan op netvoeding.

Indien je dan geen verbinding met het webinterface kan krijgen tik je bij start in cmd. Dat gaat een zwart terminal open. Tik daar in ipconfig

In regel gateway zal het ip adres van je modem moeten staan.

Eventueel kan je nog met een paperclik aan de linker kant een fabrieks reset doen. Knopje ingedrukt houden totdat de lampjes knipperen. Zal een half minuut of zo duren.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Sambala
Hoi Lutz,

Ik heb sinds een maand exact hetzelfde als putje010,

In de adresbalk van de webbrowser knippert http://192.168.1.1/index/login.cgi (herladen)

onder Kopje Ethernet adapter Ethernet: Default Gateway is 192.168.1.1
onder kopje Tunnel adapter LAN-verbinding* 2: Default Gateway is :: ? (ipv6)

Enig idee?
 
Lutz
Hoe probeer je jezelf met de router te verbinden? Per LAN kabel, of draadloos?
Welke IP adres heeft je computer gekregen? Begint die ook met 192.168.1 ?

Probeer eens een hardware reset van de router: aan de linker kant is, denk ik, een klein gatje waar je een paperclip in kan steken. Een halv minuut of zo ingedrukt houden, dan moet de router opnieuw opstarten, dat kan je zien aan de LEDjes, die ineens uitgaan.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Sambala
Top!

Het werkt weer Thumbs Up.
Ik had al eerder een harde reset geprobeerd, waarschijnlijk toch tekort ingedrukt gehouden.

Dom van me, ik heb een paar weken lopen klooien.Blush

Dank je wel!
 
Lutz
Fijn dat je het laatsteindelijk zelf hebt kunnen oplossen.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger

Quote

Sambala schreef:

Top!

Het werkt weer Thumbs Up.
Ik had al eerder een harde reset geprobeerd, waarschijnlijk toch tekort ingedrukt gehouden.

Dom van me, ik heb een paar weken lopen klooien.Blush

Dank je wel!

Als het goed is staat de hardreset ook in de handleiding van de modem maar als je iets niet weet vragen op dit forum kost niets en wat de een niet weet weet de ander meestal wel en dit is het fijne van een forum waar men klaar staat om een ander te helpen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kan niet meer in modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie