obey-robots.txt
05 December 2016, 03:20
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen DSL verbinding

Suusepluus
Hallo Forum!

Ik zit al een aantal dagen met een probleem, ik heb geen internet (en dus ook geen tv). Nu is een paar dagen zonder internet op zich geen probleem, maar ik ben aan het afstuderen, dus ik wil het gisteren opgelost hebben Cool

Sinds afgelopen donderdag 14-4 heb ik geen internetverbinding meer. Zomaar plots, ik kreeg de melding dat de dsl-server niet beschikbaar is, en of ik wilde reconnecten (wat dus niet ging). Ik heb eerst alle stekkers eruit gehad, gewacht en gewacht, een reset gedaan, een harde reset gedaan (het probleem heeft zich al eens eerder voorgedaan), maar niets mocht baten. Vrijdagochtend heb ik toch besloten om te bellen met de klantenservice. Vriendelijke man, zag dat ik vanaf donderdagmiddag geen verbinding had, maar kon mij ook niet verder helpen dan resetten en "een nieuw dslkabeltje inpluggen". Hij stelde voor een monteur te sturen. Prima, alleen kon dit niet eerder dan 29-4! Ligt aan de regio waar ik woon. Spijtig, maar het is niet anders. Volhardend als ik ben heb ik ondertussen nog 20 keer gereset, stekkers eruit gehaald, etc, maar hij doet t echt niet (de aanhouder wint niet altijd snel). Probleempje, ik moet wel afstuderen en dit kan spijtig genoeg nauwelijks zonder internet. Dus ik hoor graag van jullie wat ik nog zou kunnen proberen of waar het aan zou kunnen liggen.

De modem is van Zyxel, ook de Huawei heb ik aangesloten gehad. Nieuwe DSL kabel erin, geen vaste telefonie aanwezig, wel digitale televisie. Nog meer info nodig..?

Help deze student! Frown

Edit: momenteel branden alleen de lampjes power, de lan en die van het signaal (de streepjes met 2.4 G).
 
Lutz
Dag Suuse, ik denk je kan alleen controleren of het modem kapot is of het stukje tot je ISRA punt.

Je hebt al meerdere keren het Zyxel modem van de netvoeding afgehaalt, een paar minuten gewacht, en weer angesloten. Dat heeft niet geholpen.

Je schrijft dat je televisie hebt. Dus je hebt een beetje internet. Indien je het modem een haarde reset naar de fabriekstand geeft, dan moet je een uur wachten of zo totdat je telefoon nummer weer naar het modem is gestuurd. Kan ook soms een dag duren.

Indien je nog een Huawei modem hebt liggen: welke firmware staat erop? is het firmware 023, dan kan je het modem bij de milieustraat brengen. Is het firmware 050 of 052, dan kan je het modem aan je lijn testen. Ervoor zou ik eerst een fabriek reset doen en vervolgens een dag wachten.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Suusepluus
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ga eens kijken of dat het zou kunnen zijn. Vreemd was, dat het internet 'ineens' weg viel, zonder dat ik of iemand anders eraan zat.

Normaal gesproken zou ik wel televisie hebben, nu heb ik alleen analoog tv (Nederland 1,2,3). Dus geen digitale tv.

Hoe kan de firmware checken..? Heb dat Huawei modem eerder deze dagen ook al aangesloten gehad, dit had eveneens geen effect.

Ik vrees dat ik anders moet wachten..?
 
Lutz
Ik denk dat je gewoon moet wachten. Maar je opmerkingen over de televisie is niet sluitend voor mij.

Het Huawei modem toont ergens in een scherm de firmware versie. Maar ik zit niet bij Online en toen ik er nog zat had ik een eigen modem in gebruik.

Hoe ontvang je analoge televisie? Is dat via online, of via kabel?

Woon je misschien in een studentenflat en je kan tijdelijk gebruik maken van het internet van de buren?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Suusepluus
Ik denk dat de analoge televisie via de antenne van Online komt. Zodra ik de modem eruit haal, gaat de tv ook uit (logisch, de antenne zit in het modem). Eerder heb ik alleen analoge tv gehad, vandaar dat ik dit aanneem.

Oke, ga ik dat eens checken bij de foutmelding.

Eventueel via een hotspot van de een of de ander, dat ga ik nog eens proberen. Dankjewel.
 
I R Baboon
Analoge TV bestaat uitsluitend bij de kabelbedrijven.
Dus Online levert alleen digitale TV. Via IPTV (internet) of via de ether (DVB-T / Digitenne).

Welk set-top-box/tuner heb je van Online gekregen?
Dan weten we precies wat je kijkt.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Suusepluus
De MZ-100..? Klein vierkant zwart kastje. Weinig kaas gegeten van dat soort dingen.

Enfin, tot op heden nog steeds geen internet, althans niet van Online. Nog eens gebeld, waarna iemand me al kon vertellen dat het waarschijnlijk niet aan mij zou liggen. Joh! Dus ik wacht nog maar n week op de monteur.
 
I R Baboon
Als je een MZ-100 hebt, heb je IPTV van Online.
Dus je krijgt je TV signaal via het netwerk van Online.

Dat telefonie niet werkt met je Huawei is omdat de ZyXEL geregistreerd staat om mee te bellen.
Dat is bij Online gebonden aan je modem.
En dat moet met de hand omgezet worden als je dat gewijzigd wil hebben.

Welke lampjes branden wel/niet op je modem (Huawei of ZyXEL)?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Suusepluus
Nou, ik bedoelde dat ik geen telefonie in het pakket heb zitten. Dus dat is niet van toepassing.

Ik gebruik momenteel de ZyXEL, waarop alleen het powerlampje en het signaallampje branden. De LAN heb ik eruit getrokken, omdat ik toch geen verbinding heb. Scheelt weer kabels uit elkaar halen ed.

Toen het probleem zich vorige week voordeed, was de Huawei ingesteld. Zelfde lampjes. Kreeg ook te horen dat ik de nieuwe modem echt moest aansluiten, omdat die gekoppeld zou zijn aan het adres oid (de ZyXEL dus). Eerder had ik geen verschil gemerkt met het andere modem dat iets niet zou werken.

Waar komt nu die NED 1, 2 en 3 vandaan dan eigenlijk?
 
Lutz
Het zal mij niet verbazen indien je Nederland 1 t/m 3 via Digitenne kan ontvangen. Deze zenders waren tenminste in januari gratis.

Zelf zit ik al jaren op de satelliet en heb geen ervaring met digitenne.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen DSL verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:26:07
| frankvdz04:29:56
| ronald schuit05:02:59
| Wanabo07:09:22
| dutch flash07:13:58
| RichieB07:45:11
| Roroko08:59:54
| Hans10:52:54
| Lutz11:50:49
| Sambala13:58:13
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?