obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router
danjie
Mode: Bridge
VPI: 8
VCI: 35
DSL Link Type: EoA
Encapsulaton Mode: LLC/SNAP-BRIDGING
Service Category: UBR Without PCR
Geen VLAN en/ofQoS geactiveerd.

Beste leden,

Hopelijk is er iemand die mij kan en wil helpen na een aantal uren heb ik het opgegeven :-(

Ik wil de VMG8324-B10A in Bridge mode laten werken met een Asus RT_AC68U router. De Zyxel voldoet eigenlijk prima, behalve het ondersteunen van OpenVPN, wat de Asus wel doet.

Ik zal kort doch volledig proberen te zijn met mijn ervaringen tot nu toe:

1. De Zyxel VMG8324-B10A WAN instelling aangepast naar Bridge en deze instellingen:
Mode: Bridge
VPI: 8
VCI: 35
DSL Link Type: EoA
Encapsulaton Mode: LLC/SNAP-BRIDGING
Service Category: UBR Without PCR
Geen VLAN en/ofQoS geactiveerd.
LAN IP = 192.168.1.1 met SUBnet 255.255.255.0

2. Verder uitgeschakeld: WifI, NAT, DHCP, Firewall.

3. Een UTP kabel van LAN port 2 op de Zyxel naar de WAN poort op de Asus router.

4. Modem uitgeschakeld en opnieuw laten booten, resultaat is DSL link up met de in-train waarden die ik gewend ben zichtbaar.

5. Asus router ingeschakeld, DHCP, NAT en WiFi geactiveerd en geconfigureerd. LAN IP = 192.168.1.250 met SUBnet 255.255.255.0

6. Asus heeft echter geen internet toegang.

7. Gebeld met Online Helpdesk, in theorie klopt mijn setup en zou het moeten werken maar men ondersteund het verder niet in details.

8. De WAN instellingen van de Asus gewijzigd naar:
WAN Connection Type: PPPoE
Enable WAN: Yes
Enable NAT: Yes
Enable UPnP: No
Get the WAN IP Automatically: Yes
Connect to DNS server Autimatically: Yes
PPP Username: admin (username van de zyxel)
Password: password van de zyxel
MTU: 1492:
MRU: 1492
Een aantal lege velden
Enable VPN + DHCP Connection: Yes
Host Name: Router (zelfde als de zyxel)
MAC address: zelfde ingevoerd als de zyxel
Extend the TTL calue: Yes
http://imgur.com/AEBylCV

9. De Asus krijgt NIET het IP can Online door via de Bridged Zyxel.

10. Ook nog even kort gestoeid met een alleen laptop UTP aan de zyxel, maar ook dan krijgt de laptop geen IP.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is het modem een uur uit laten staan, misschien dat de DHCP lease eerst moet verlopen een de kant van Online. Ik weet het niet meer :-)

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk komen we er hier samen wel uit! :-)

mvg

danjie
 
Tiger
Misschien moet je dit eerst eens doorlezen op de bijgevoegde link misschien heb jij daar iets aan.
https://sites.google.com/site/computertip/tweederouter
 
danjie
Hoi, zo dat is een snel antwoord, dank u!
Dit gaat echter over 2 routers en mijn bedoeling is eigenlijk Bridge <> Router.
Maar ik ben bang dat ik deze weg zou moeten gaan bewandelen, mij best zolang ik maar OpenVPN kan gebruiken middels de Asus.

Ik ga hiermee aan de slag en lijkt me wel zo handog dat ik mijn ervaringen weer deel, wellicht hebben anderen er nog iets aan :-)

mvg

danjie
 
danjie
OK het is gelukt gelukkig. Beide moeten in Router mode blijven staan, lijkt de conclusie. Kan via beide apparaten internet toegang krijgen, maar nu kan de Asus tenminste een VON connectie maken, en daar ging het om. Echter kan deze dit niet policy based, dat is dan weer een nieuwe uitdaging.

Hier zijn de instellingen:

ROUTER 1 Zyxel VMG8324-B10A in Router mode, DHCP, NAT, Firewall actief en ontvangt IP van provider, eigenlijk helemaal standaard dus.

LAN:
IP = 192.168.1.1
MASK = 255.255.255.0

DHCP:
RANGE = 192.168.1.65 - 192.168.1.254
GW = Enabled
DNS = Dynamic

LAN port 3 Zyxel connected to WAN port Asus


ROUTER 2 Asus RT-AC68U in Router mode, DHCP, NAT, Firewall actief met optie VPN

LAN:
IP = 192.168.8.100
MASK = 255.255.255.0

DHCP:
RANGE = 192.168.8.60 - 192.168.8.160
GW = 192.168.8.100
DNS = 192.168.8.100

WAN:
WAN Connection type = Static IP
Enable WAN: Yes
Enable NAT: Yes

IP Address: 192.168.1.250
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
DNS Server1: 192.168.1.1
Autentication: None
 
Sjoerd_84
Bijna zelfde als mijn probleem. Ik heb een netgear R7000.. Smile

Ik ga dit op dezelfde manier oplossen.. (Zal toch wel iets fout gedaan hebben 1e keer)


Wel direct een vraag, welke poorten moet ik forwarden? Of welke extra zyxel instellingen moet ik doen?
 
danjie
@Sjoerd_84 Er zijn geen speciale instellingen en/of port forwarding nodig in de Zyxel.
De truc is om de routers hun eigen subnet te laten gebruiken. Zoals ik hierboven aangeef, de Zyxel heeft 1921.168.1.x en de tweede router 192.168.8.x.

Suc6!
 
Sjoerd_84
Ellende..

Ik heb internet van tweak, wel de zyxel modem, dit is topic waar ik deze modem ten minste tegen kwam..

Netgear achter mijn zyxel is online, maar niet door mijn iphony te bereiken.. pvd.. Smile
 
Tiger
@Sjoerd_84
Misschien heb je hier iets aan is wel in het Engels
https://discussions.apple.com/thread/...6?start=0&
 
Sjoerd_84
Dat is noet helemaal
Wat ik zoek.

Ik heb zyxel op internet,
Intern ip 172.16.0.1
(Dhcp uit, rest zoals ik gekregen heb)

Netgear r7000
Wan 172.16.0.2
Internet werkt..

Local ip 192.168.1.1
Dhcp aan.

Dynamic dns via no-ip
Vpn geactiveerd, gecopierd via openvpn naar iphone..

Maar geen verbinding.. Sad
 
Tiger
Per abuis stond onderstaande vraag bij het antwoord van post #5 maar moest achter het antwoord van post #9 staan.
Weet je zeker dat je volgens de omschrijving hebt gehandeld!!!! misschien nog eens goed herhalen of er iets niet goed is gegaan ?.
Gewijzigd door Tiger op 01 juli 2016, 15:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'VMG8324-B10A in Bridged mode icm Asus Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
VMG8324-B10A USB support Zyxel meer apparaten aansluiten : 2 03 mei 2021
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
Gezocht originele ophangbeugel Zyxel VMG8324-b10A Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 01 feb 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Advertentie